تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۴
کد خبر : 30006

واکنش‌های به عملیات رژیم صهیونیستی در اردوگاه جنین/ اعتصاب و تظاهرات در کرانه باختری

واکنش‌های به عملیات رژیم صهیونیستی در اردوگاه جنین/ اعتصاب و تظاهرات در کرانه باختری

به گزارش ایسنا، وزارت خارجه مصر در بیانیه‌ای یورش نیروهای رژیم صهیونیستی به اردوگاه فلسطینی جنین را محکوم و سیاست یورش‌های مکرر این رژیم را رد کرد. در این بیانیه آمده است، تبعات ابن یورش‌ها وخامت وضعیت انسانی و امنیتی در فلسطین و بی‌ثباتی در منطقه خواهد بود. مصر از همه طرف‌های موثر بین‌المللی بخصوص

به گزارش ایسنا، وزارت خارجه مصر در بیانیه‌ای یورش نیروهای رژیم صهیونیستی به اردوگاه فلسطینی جنین را محکوم و سیاست یورش‌های مکرر این رژیم را رد کرد.
در این بیانیه آمده است، تبعات ابن یورش‌ها وخامت وضعیت انسانی و امنیتی در فلسطین و بی‌ثباتی در منطقه خواهد بود.
مصر از همه طرف‌های موثر بین‌المللی بخصوص آمریکا، کشورهای عضو اتحادیه اروپا و شورای امنیت خواست، مسؤولیت خود را برعهده گرفته و به این اقدامات یکجانبه پایان دهند.
قاهره همچنان خواستار فراهم آمدن شرایطی شد تا تلاش‌ها برای برقراری آرامش و حل و فصل مسالمت آمیز به دور از هرگونه خشونت به ثمر بنشیند.
علی القحوم، عضو دفتر سیاسی انصارالله هم حمله رژیم صهیونیستی به اردوگاه جنین را محکوم کرد و در توییتی اعلام کرد، انصارالله در کنار فلسطین است و رژیم صهیونیستی بداند که فلسطین تنها نیست.
وزارت خارجه قطر هم در بیانیه‌ای یورش ارتش اشغالگر به اردوگاه جنین را محکوم کرده و آن را ادامه جنایت‌های مستمر  و سیستماتیک رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین و نقض آشکار قطعنامه‌های مشروع بین‌المللی دانست.
این وزارتخانه نسبت به انفجار اوضاع فلسطین در نتیجه تشدید خشونت رژیم صهیونیستی هشدار داد و از جامعه جهانی خواست، برای توقف تجاوزات این رژیم، حمایت از ملت فلسطین و مجازات رژیم صهیونیستی بابت جنایت‌هایش در فلسطین فورا اقدام کند.
وزارت خارجه قطر بار دیگر بر موضع ثابت این کشور درباره مساله فلسطین، حقوق مشروع ملت فلسطین و تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی در مرزهای چهارم ژوئن ۱۹۶۷ تاکید کرد.
وزارت خارجه ترکیه هم با صدور بیانیه‌ای حملات و خشونت نیروهای صهیونیستی و شهرک نشینان در کرانه باختری را با شدیدترین لحن محکوم کرد و عملیات رژیم صهیونیستی در اردوگاه جنین را غیر قابل قبول دانست.
این وزارتخانه اعلام کرد، این حملات روز افزون تنها به تشدید تنش در منطقه منجر شده و ادامه خشونت را تغذیه کرده و از همه مهمتر تلاش بین‌المللی برای پایان دادن به تنش در این زمان در آستانه ماه مبارک رمضان را مختل می‌کند.
ترکیه بار دیگر خواستار پایان یافتن این حملات و ممانعت از بروز خشونت شد و از دولت رژیم صهیونیستی خواست عاقلانه و با مسؤولیت رفتار کند.
وزیر خارجه فرانسه هم اعلام کرد، کشورش درمورد تشدید خشونت میان فلسطین و رژیم صهیونیستی بسیار نگران است.
وی به سوال نمایندگان در مورد احتمال تحریم دولت رژیم صهیونیستی پاسخ روشنی نداد؛ اما گفت، فرانسه خشونت شهرک نشینان اسرائیلی علیه فلسطینی‌ها را محکوم کرده و در مورد اتفاقاتی که در اراضی اشغالی و فلسطین رخ می‌دهد، نگران است. وضعیت شاهد وخامت مستمر است.
وزیر خارجه فرانسه با بیان اینکه خشونت، خشونت می‌آورد، گفت، پاریس از طرفین خواسته رفتارشان را تغییر دهند. وی با اشاره به توافق‌های عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی گفت، تناقض زیادی بین خشونت روزانه و روزافزون و مفاد توافق ابراهیم وجود دارد.
این مقام مسؤول گفت، این توافق‌ها با اینکه کافی نیستند ولی مفیدند زیرا موجب کاهش تنش می‌شوند. فرانسه برای برقراری صلح پایدار میان فلسطین و رژیم صهیونیستی خواهان یافتن راه حل سیاسی در راستای راهکار تشکیل دو کشوری بوده است.
اتحادیه عرب هم یا شدیدترین عبارات قتل عام جدید ارتش رژیم صهیونیستی در جنین و اردوگاه آن را محکوم کرد.
سعید ابوعلی، معاون دبیرکل اتحادیه عرب در امور فلسطین و کشورهای عربی در اظهاراتی گفت، این چهارمین قتل عام خونین رژیم صهیونیستی و جنگ علنی دولت تندرو آن علیه ملت فلسطین است‌.
اعتصاب سراسری در کرانه باختری در اعتراض به حمله اسرائیل به جنین
همچنین اعتصابات سراسری روز چهارشنبه در اعتراض به شهادت شش فلسطینی طی حملات اسرائیل به اردوگاه جنین، تمام جنبه‌های زندگی اجتماعی در کرانه باختری را فراگرفته است. 
به گزارش «آناتولی»، «تیسیر نصرالله»، عضو شورای انقلابی جنبش فتح اعلام کرد که اعتصابات سراسری تمام استان‌های کرانه باختری را شامل می‌شود.
وی گفت: عملیات نظامی در منطقه جنین پا را از خط فراتر گذاشت و اسرائیل را به دلیل حملات خود علیه فلسطین در هر مکان محکوم می‌کنیم.
نصرالله در ادامه افزود که مقاومت فلسطین باید در برابر نیروهای اشغالگر که هرروز در این منطقه دست به تخریب می‌زنند، فعال شود.
تظاهرات هزاران فلسطینی در کرانه باختری به دعوت «عرین الاسود»
به نقل از میدل ایست نیوز، فراخوان‌ها برای تداوم درگیری با اشغالگر و انجام راهپیمایی خشم ادامه دارد و مردم در سراسر نوار غزه و مناطق مختلف کرانه باختری راهپیمایی شبانه راه انداختند. هزاران فلسطینی سه شنبه شب به دعوت گروه عرین الاسود در حمایت از گردان «جنین» و اسرای فلسطینی پس از حمله دیشب اسرائیل به جنین تظاهرات کردند.
به گزارش «العربی الجدید»، راهپیمایی‌ها در خیابان‌های نابلس، رام الله، الخلیل، طولکرم، قلقیلیه و تعدادی از اردوگاه‌ها و روستاها برگزار شد.
همچنین شهر رام الله شاهد راهپیمایی بزرگی از سوی صدها جوان فلسطینی بود که فریاد «العرین»، و «کتیبه جنین»، و «لمصعب اشتیه» که یکی از عناصر بازداشتی جنبش حماس از سپتامبر بوده و متهم به حمایت از گروه العرین است، سر می‌دادند.
این راهپیمایی همزمان با خروج صدها نفر در مرکز شهر نابلس بود و شرکت کنندگان در راهپیمایی با گروه عرین الاسود تجدید پیمان و بر موضع حمایتگر خود از آنها تاکید کردند.
همچنین نیروهای امنیتی فلسطین برخلاف راهپیمایی سابق پس از کشتار نابلس در 22 فوریه، حضور گسترده‌ای در شهر و اطراف منطقه الدوار داشتند.
در همین راستا، صدها جوان در شهر طولکرم واقع در شمال کرانه باختری تظاهرات کردند و شعارهایی مبنی بر حمایت از گردان تازه تاسیس طولکرم  و پاسخ سریع به دشمن سر دادند.
گروه‌های ملی و اسلامی از ملت  فلسطین خواستند در واکنش به تجاوز اشغالگر به جنین در سراسر فلسطین اعتصاب کنند.
این گروه‌ها روز سه شنبه نیز از مردم فلسطین خواسته بودند در نقاط درگیری و در سراسر فلسطین تظاهرات کنند.
وزارت بهداشت فلسطین در آخرین آمار خود اعلام کرد، در جریان عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در اردوگاه جنین واقع در شمال کرانه باختری در روز سه‌شنبه شش فلسطینی شهید و ۲۶ تن دیگر زخمی شدند.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.