تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۲
کد خبر : 22095

هوای اهواز آلوده برای گروه‌های حساس/هوای مطلوب برای هفت کلانشهر

هوای اهواز آلوده برای گروه‌های حساس/هوای مطلوب برای هفت کلانشهر

به گزارش ایسنا، بر اساس اطلاعات مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست درباره کیفیت هوای هشت کلانشهر کشور، امروز (۲۸ شهریورماه) آلاینده شاخص هوای اهواز ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون با میانگین ۱۳۷ و در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد. مردم در هفت کلانشهر اصفهان، تهران، شیراز، مشهد،

به گزارش ایسنا، بر اساس اطلاعات مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست درباره کیفیت هوای هشت کلانشهر کشور، امروز (۲۸ شهریورماه) آلاینده شاخص هوای اهواز ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون با میانگین ۱۳۷ و در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.
مردم در هفت کلانشهر اصفهان، تهران، شیراز، مشهد، کرج، اراک و تبریز هوای قابل قبول را با رسیدن به عدد ۹۳، ۸۷، ۸۷، ۸۴، ۷۸، ۶۹ و ۶۴ تجربه کرده‌اند. آلاینده شاخص هوا در این هفت کلانشهر ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون است. به گزارش ایسنا، شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا “پاک”، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا “قابل قبول(سالم) یا متوسط”، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا “ناسالم برای گروه‌های حساس”، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا “ناسالم برای همه گروه‌ها”، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا “بسیار ناسالم” و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا “خطرناک” است.
انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.