تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۱
کد خبر : 28002

همه محورهای مواصلاتی باز است/ لزوم خودداری از سفر غیر ضروری در شرایط بارندگی

همه محورهای مواصلاتی باز است/ لزوم خودداری از سفر غیر ضروری در شرایط بارندگی

به گزارش ایسنا سردار سیدکمال هادیانفر گفت: درحال حاضر با شرایط جوی ناپایداری روبه رو هستیم و این شرایط شاید تا آخر هفته ادامه داشته باشد حتی در محورهایی که بارش برف نداریم، برودت و سردی هوا و لغزندگی معابر را شاهد خواهیم بود. وی افزود: با وجود بارش برف و باران در محورهای آذربایجان

به گزارش ایسنا سردار سیدکمال هادیانفر گفت: درحال حاضر با شرایط جوی ناپایداری روبه رو هستیم و این شرایط شاید تا آخر هفته ادامه داشته باشد حتی در محورهایی که بارش برف نداریم، برودت و سردی هوا و لغزندگی معابر را شاهد خواهیم بود.
وی افزود: با وجود بارش برف و باران در محورهای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، مازندران، گیلان، اردبیل ،استان تهران، قم، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، فارس و خراسان شمالی فعلا هیچ گونه مسدودی در محورها نداریم.
هادیانفر با توصیه نسبت به پرهیز از سفرهای غیرضروری در شرایط بارندگی تاکید کرد: هموطنان تا جایی که امکان دارد از سفرهای غیر ضروری خودداری کنند و اگر ضرورت به سفر دارند با تجهیزات ایمنی و بستن زنجیر چرخ – که یک الزام و تکلیف قانونی است – سفر کنند.
وی اضافه کرد: داشتن سوخت کافی، بررسی سالم بودن بخاری خودرو، برف پاک کن و چراغ‌های ماشین در شرایط جوی که مه یا غبار صبحگاهی هست یا در مواقعی که نور خورشید به علت مه گرفتگی کافی نیست از اصول اولیه رانندگی در فصل زمستان است..
رئیس پلیس راهور فراجا در خصوص نحوه رانندگی و لزوم احتیاط در شرایط بارندگی تاکید کرد: فاصله طولی حین رانندگی رعایت شود و تاکید داریم حتما دو و نیم برابر طول خودرو باید با خودروی جلویی فاصله داشته باشند تا شاهد تصادفات نباشیم.
وی در ادامه به رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی توصیه کرد: رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی بیشتر مراقبت کنند زیرا مسئولیت جان سرنشینان و مسافران به دست این عزیزان است و با دقت بیشتری رانندگی کنند تا خدای نکرده شاهد حوادث تلخ نباشیم.
به گزارش  پایگاه خبری پلیس رئیس پلیس راهور فراجا در خصوص احتمال انسداد محورها توسط پلیس راهور گفت: آن چه به همکاران تاکید کردیم این است که شرایط ناپایدار است و به خصوص در محورهای فرعی کوهستانی، علیرغم تلاش‌هایی که همکاران انجام می‌دهند، ولی بیم این که بهمن و ریزش کوه ایجاد شود وجود دارد بنابراین به همکاران تاکید کردیم که هر راه و مسیری را که شاید تهدیدی برای جان رانندگان و سرنشینان باشد تا اطلاع ثانوی مسدود کنند ولی در شرایط عادی هیچ مسدودی و محدودیتی نداریم.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.