تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۹:۵۳
کد خبر : 5212

هفتاد و ششمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل آغاز شد

هفتاد و ششمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل آغاز شد

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل روز سه‌شنبه در سخنرانی افتتاحیه هفتاد و ششمین مجمع عمومی سازمان ملل که از ۱۹۳ کشور عضو تشکیل شده، گفت: بسیار خرسندم که بار دیگر اینبار برای افتتاح هفت و ششمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل به شما ملحق می‌شوم. وی همچنین

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل روز سه‌شنبه در سخنرانی افتتاحیه هفتاد و ششمین مجمع عمومی سازمان ملل که از ۱۹۳ کشور عضو تشکیل شده، گفت: بسیار خرسندم که بار دیگر اینبار برای افتتاح هفت و ششمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل به شما ملحق می‌شوم.

وی همچنین از “عبدالله شاهد”، وزیر امور خارجه سابق مالدیو که در حال حاضر ریاست مجمع عمومی سازمان ملل را برعهده دارد، استقبال کرد.

گوترش در این سخنرانی از جامعه جهانی خواست تا به واکنش به پاندمی کووید ۱۹ سرعت ببخشند و اهداف مربوط به آب و هوا را عملی کنند.

وی افزود: ما باید با تامین واکسن، درمان و تجهیزات برای همه مردم در سراسر جهان، به واکنش‌مان به کووید ۱۹ سرعت ببخشیم. ما به کشورهایی نیاز داریم که به اهداف آب و هوایی جسورانه در کنفرانس اقلیمی سازمان ملل موسوم به COP۲۶ در گلاسگو پایبند باشند و به آنها عمل کنند. این جنگ در سیاره ما باید پایان یابد.

دبیرکل سازمان ملل همچنین تاکید کرد: اکنون زمان آن رسیده که جنگ با یکدیگر را پایان دهیم و به صلح متعهد باشیم و با دشمن مشترک یعنی پاندمی کرونا مبارزه کنیم.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا قرار است ۲۲ سپتامبر (۳۱ شهریور ماه) در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل “نشست جهانی کووید ۱۹: پایان دادن به پاندمی و بازسازی بهتر” را به صورت مجازی برگزار کند.

سازمان ملل بین تاریخ ۳۱ اکتبر و ۱۲ نوامبر کنفراس اقلیمی موسوم به COP۲۶ را در شهر گلاسگو واقع در اسکاتلند برگزار خواهد کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.