تاریخ انتشار : پنجشنبه ۸ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۱
کد خبر : 6508

هشدار صلیب سرخ نسبت به بحران گرسنگی و خدمات بهداشتی در افغانستان

هشدار صلیب سرخ نسبت به بحران گرسنگی و خدمات بهداشتی در افغانستان

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، صلیب سرخ اعلام کرد، تهدیدات بحرانی ناشی از خشکسالی جدی و پاندمی کرونا، با درگیری‌هایی که منجر به آوارگی داخلی خانواده‌ها و فقر شدید شد، تشدید می‌شود. الکساندر ماتئو، مدیر آسیا – اقیانوسیه در آی.اف.آر.سی گفت: اگر کمک و پول در عرض چند هفته به افغانستان نرسد،

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، صلیب سرخ اعلام کرد، تهدیدات بحرانی ناشی از خشکسالی جدی و پاندمی کرونا، با درگیری‌هایی که منجر به آوارگی داخلی خانواده‌ها و فقر شدید شد، تشدید می‌شود.

الکساندر ماتئو، مدیر آسیا – اقیانوسیه در آی.اف.آر.سی گفت: اگر کمک و پول در عرض چند هفته به افغانستان نرسد، این کشور با سقوط قریب‌الوقوع خدمات بهداشتی و بدتر شدن گرسنگی مواجه می‌شود. تامین مالی بهداشتی در سراسر این کشور کاهش یافته است و تقاضای بیشتری را متوجه تیم‌های هلال احمر کرده است.

برای ارائه کمک فوری به ۵۶۰ هزار تن دیگر در ۱۶ ولایت افغانستان، صلیب سرخ برای بیش از ۳۶ میلیون فرانک سوئیس (۳۸.۴۴ میلیون دلار) درخواست می‌کند تا هلال احمر افغانستان را برای حمایت از کسانی که نیاز فوری داشته باشند، تامین کند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.