تاریخ انتشار : دوشنبه ۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۶
کد خبر : 6275

نیکا بیک‌لیک‌لی: رفت‌وآمد و قرنطینه کار ما را سخت کرده است/ با تعداد کم تیم خارجی جذب نکنید

نیکا بیک‌لیک‌لی: رفت‌وآمد و قرنطینه کار ما را سخت کرده است/ با تعداد کم تیم خارجی جذب نکنید

 به گزارش ایسنا، تیم بسکتبال بانوان شهر گرگان در گروه اول مسابقات لیگ برتر بسکتبال زنان دو دیدار مقابل تیم‌های سپهرداد تهران و امرتات تهران انجام داد و پیروز شد. نیکابیک‌لیک‌لی، سرمربی تیم بسکتبال بانوان شهر گرگان در مورد عملکرد تیم خود به ایسنا گفت: هر دو تیم مخصوصا سپهرداد با ترکیب جدیدی وارد زمین شده بودند که

 به گزارش ایسنا، تیم بسکتبال بانوان شهر گرگان در گروه اول مسابقات لیگ برتر بسکتبال زنان دو دیدار مقابل تیم‌های سپهرداد تهران و امرتات تهران انجام داد و پیروز شد.

نیکابیک‌لیک‌لی، سرمربی تیم بسکتبال بانوان شهر گرگان در مورد عملکرد تیم خود به ایسنا گفت: هر دو تیم مخصوصا سپهرداد با ترکیب جدیدی وارد زمین شده بودند که برای ما ناشناخته بود. سن بازیکنان این دو تیم کم بود اما انگیزه داشتند و جنگیدند. مهم بود که هر دو بازی را ببریم البته مسابقه دوم سخت‌تر بود که دلیلش را خستگی و خوابگاه می‌دانم.

اوافزود: جز تیم ما بقیه تیم‌های گروه اول تهرانی هستند و این رفت و آمد روی بازیکنان ما اثر گذاشته است. ۷، ۸ ساعت در اتوبوس و چهار روز  قرنطینه در محل مسابقات کار را فرسایشی می‌کند.

سرمربی بانوان شهرگرگان به رقابت  با تیم‌های شیمیدر و گروه بهمن اشاره و بیان کرد: این تیم‌ها قوی بسته شده‌اند و چندین بازیکن ملی دارند. برای ما که با ۷۰ درصد بازیکن بومی وارد مسابقات شده‌ایم، دیدارهای سختی خواهد بود. شرایط این دو تیم از نظر امکانات، بازیکن و سرمایه‌گذاری با ما متفاوت است اما هدف ابتدا صعودبه پلی‌آف است. ضمن اینکه کار ما یک پروژه اجتماعی هم  محسوب می‌شود که نیروهای بومی را حفظ و روی رده‌های پایه هم کار کنیم. بنابراین هدف ما با تیم‌هایی که برای مقام بسته شده‌اند، متفاوت است.

او  به بازگشت دوباره خود به تیم بانوان شهرگرگان اشاره  کرد و گفت: با منحل شدن مهرام چند پیشنهاد داشتم که سرمربیگری گرگان هم یکی از آنها بود. با توجه به تغییرات خوبی که در شورا و شهرداری انجام شده بود و نگاه مثبتی که امسال به بخش زنان داشتند، به توافق رسیدیم. مردم این  شهر هم خیلی به من لطف دارند و حس کردم بیشترین کمک را  می‌توانم به گرگان کرد و شهرم واجب‌تر است.

بیک‌لیک‌لی شرط حضور خارجی‌ها در مسابقات بسکتبال زنان را تعداد زیاد تیم‌ها و تیم‌داری طولانی در لیگ دانست و گفت: بازیکن و مربی خارجی سطح خوبی از بازی را ایجاد و رقابت را در بازیکنان ایرانی بیشتر می‌کنند اما در صورتی که بازیکنان ایرانی جا نمانند. سه تیم امسال انصراف داده‌اند و خیلی از بازیکنان بیرون مانده‌اند. جذب بازیکن خارجی  با این تعداد کم تیم احتمال نیمکت نشینی و بیرون ماندن بازیکنان ایرانی را بیشتر می‌کند.

او افزود: حضور بازیکن خارجی اثرگذار است اما در صورتی که تعداد تیم‌ها و سرمایه‌گذاری بیشتر باشد. تیم‌های مهرام، نارسینا و شهرداری قزوین سال گذشته بازیکن خارجی حذف کردند اما امسال انصراف  دادند. اقدام مقطعی جواب نمی‌دهد اما اگر ادامه دار  باشد خیلی عالی است.

بیک‌لیک‌لی در پایان گفت: امیدوارم به شهرم کمک کنم. از مجموعه گرگان تشکر می‌کنم و امیدوارم  که فرهنگ تیم‌داری در بخش زنان  مثل بخش مردان جا بیفتد و مقطعی نباشد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.