تاریخ انتشار : دوشنبه ۶ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۷
کد خبر : 19378

نیاز هزاران نفر از ساکنان مناطق زلزله‌زده افغانستان به مواد غذایی و آب سالم

نیاز هزاران نفر از ساکنان مناطق زلزله‌زده افغانستان به مواد غذایی و آب سالم

به گزارش ایسنا، پس از وقوع زمین لرزه ۶.۱ ریشتری که هفته گذشته شرق افغانستان را لرزاند، ساکنان این مناطق به آب و مواد غذایی دسترسی ندارند. یک مقام مسئول در وزارت بهداشت افغانستان چند روز پس از آنکه سازمان ملل نسبت به شیوع بیماری وبا در مناطق زلزله زده هشدار داد، گفت: هزاران نفر

به گزارش ایسنا، پس از وقوع زمین لرزه ۶.۱ ریشتری که هفته گذشته شرق افغانستان را لرزاند، ساکنان این مناطق به آب و مواد غذایی دسترسی ندارند.

یک مقام مسئول در وزارت بهداشت افغانستان چند روز پس از آنکه سازمان ملل نسبت به شیوع بیماری وبا در مناطق زلزله زده هشدار داد، گفت: هزاران نفر از مردم زلزله زده به آب سالم و مواد غذایی دسترسی ندارند و در معرض خطر ابتلا به بیماری قرار دارند.

در پی وقوع زمین لرزه روز چهارشنبه دستکم ۱۰۰۰ تن جان خود را از دست داده، ۲۰۰۰ نفر مصدوم شده و ۱۰ هزار خانه نیز تخریب شد. به گفته دفتر هماهنگ کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد (OCHA) شیوع بیماری وبا یکی از نگرانیهای جدی و مهم در مناطق زلزله زده است.

سخنگوی وزارت بهداشت افغانستان گفت: مردم به شدت به غذا و آب سالم نیاز دارند. در حال حاضر نیازهای دارویی مدیریت شده اما رسیدگی به افرادی که خانه های خود را از دست داده اند یک چالش است.

به گزارش شبکه خبری سی ان ان، وی افزود: از جامعه بین المللی و سازمان های بشردوستانه می خواهیم که برای تامین غذا و دارو به ما کمک کنند، احتمال ابتلای افراد به بیماری وجود دارد زیرا آنان خانه و سرپناه مناسب برای زندگی ندارند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.