تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۳
کد خبر : 30295

نگاهی به عملکرد کشتی ایران در سالی که گذشت

نگاهی به عملکرد کشتی ایران در سالی که گذشت

به گزارش ایسنا و به نقل از فدراسیون کشتی، سال ۱۴۰۱ در حالی برای کشتی ایران به پایان رسید که تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی در ۵ رده سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان و تیم های سنتی شامل آلیش بانوان و آقایان به ۵۳ رقابت جهانی، آسیایی و بین المللی اعزام شدند.

به گزارش ایسنا و به نقل از فدراسیون کشتی، سال ۱۴۰۱ در حالی برای کشتی ایران به پایان رسید که تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی در ۵ رده سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان و تیم های سنتی شامل آلیش بانوان و آقایان به ۵۳ رقابت جهانی، آسیایی و بین المللی اعزام شدند. حاصل کار و تلاش ملی پوشان کشتی در مجموع کسب ۴۷۰ مدال شامل ۲۱۴ مدال طلا، ۱۲۳ مدال نقره و ۱۳۳ مدال برنز بود که آمار مدال‌های کسب شده نشان دهنده تلاش مضاعف کشتی‌گیران برای عنوان قهرمانی بوده است. تیم‌های ایران در مجموع در ۵۳ رویداد، موفق به کسب ۱۸ عنوان قهرمانی، ۷ عنوان نایب قهرمانی و ۳ عنوان سومی شدند. البته در اکثر مسابقات بین‌المللی عناوین تیمی محاسبه نشده است. از قهرمانی‌های مهمی که توسط تیم‌های ایران به‌دست آمده می‌توان به نایب قهرمانی تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان در رقابت‌های جهانی صربستان، قهرمانی تیم آلیش بانوان در رقابت‌های آسیایی و بازی‌های جهانی عشایر، قهرمانی مجدد تیم‌های کشتی آزاد و فرنگی جوانان در رقابت‌های جهانی، و قهرمانی و نایب قهرمانی تیم‌های کشتی فرنگی و آزاد امید در رقابت‌های جهانی اسپانیا اشاره کرد.
قهرمانی تیم کشتی فرنگی ایران در جام جهانی آذربایجان و نایب قهرمانی تیم کشتی آزاد ایران در جام جهانی آمریکا از دیگر افتخارات به‌دست آمده است. هم‌چنین تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در رقابت‌های قهرمانی آسیا بیش‌ترین عناوین قهرمانی را به‌دست آوردند و تمامی تیم‌های ایران بر روی سکوی قهرمانی (اول تا سوم) قرار گرفتند. انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.