تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۷
کد خبر : 11756

نولاند: ناتو تهدیدی برای روسیه نیست

نولاند: ناتو تهدیدی برای روسیه نیست

به گزارش ایسنا،‌ به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ویکتوریا نولاند، معاون امور سیاسی وزیر امور خارجه آمریکا در جریان یک نشست خبری تصریح کرد: ناتو تهدیدی متوجه روسیه نمی‌کند، البته مگر آن که روسیه تصمیم بگیرد ناتو را با تهدید مواجه سازد. ناتو یک ائتلاف دفاعی است که تنها هدفش حفاظت از اعضایش است. نولاند

به گزارش ایسنا،‌ به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ویکتوریا نولاند، معاون امور سیاسی وزیر امور خارجه آمریکا در جریان یک نشست خبری تصریح کرد: ناتو تهدیدی متوجه روسیه نمی‌کند، البته مگر آن که روسیه تصمیم بگیرد ناتو را با تهدید مواجه سازد. ناتو یک ائتلاف دفاعی است که تنها هدفش حفاظت از اعضایش است.

نولاند اضافه کرد که دیپلماسی بهترین گزینه برای بازیابی ثبات و امنیت برای اوکراین،‌ اروپا و روسیه است.

این مقام در عین حال در جریان نشستی خبری به خبرنگاران گفت که هرگونه مجازات مالی و محدودیت صادراتی احتمالی که از سوی آمریکا و متحدانش علیه مسکو در نتیجه حمله به اوکراین اعمال شود، تاثیری “دردآور” بر روسیه خواهد داشت.

نولاند بیان کرد: ما از این بابت در جریان رایزنی‌هایی که با متحدان و شرکایمان داشته‌ایم بسیار مطمئن هستیم. ما حدود دو ماه و نیم است که داریم روی این مورد در هر سطحی از رئیس جمهور گرفته تا مقامات پایین‌تر کار می‌کنیم.

او گفت: همانطور که من به صورت جزئی خیلی حرف زده‌ام و همچنان هم به صورت کلی درباره آنها بحث خواهم کرد، ما درک مشترکی از آن نوع تدابیر مالی فشرده که نیاز به اتخاذشان است، داریم و همچنین درکی در خصوص محدودیت‌های صادراتی که تاثیری دردآور بر روسیه خواهند گذاشت، پیدا کرده‌ایم.

این اظهارات ویکتوریا نولاند در پی برگزاری مذاکرات مقامات آمریکا و روسیه در شهر ژنو مطرح شدند. همچنین این پیام رسمی را فرستادند که حل مسائل امنیتی فشرده میان آمریکا و متحدان آن در ناتو با روسیه در تنها یک دور مذاکرات غیر ممکن است.

نولاند در نشست خبری خود در خصوص مذاکرات امنیتی آمریکا و روسیه در روز دوشنبه تصریح کرد: این تقریبا غیر ممکن است که با وجود مسائلی در این سطح فشردگی و برگزاری تنها یک دور مذاکرات، همه چیز حل و فصل شوند. بنابراین ما نیاز به تبادل مواضع و نیاز به درک یکدیگر داشته و سپس باید به سراغ کار سخت برویم.

معاون سیاسی آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد از جمله مسائل دارای اهمیت برای روابط آمریکا و روسیه،‌ شفافیت‌های نظامی، استقرار موشک‌های میان‌برد و کنترل تسلیحات هستند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.