تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۹
کد خبر : 22017

نهتانی: شرایط مالی بدی در بوکس سیستان و بلوچستان داریم

نهتانی: شرایط مالی بدی در بوکس سیستان و بلوچستان داریم

محمود نهتانی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت بوکس استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: همانطور که می‌دانید وضعیت بوکس استان ما نسبت به قبل تغییر کرده است، به گونه‌ای که ما امسال قهرمان بزرگسالان کشور شدیم، سال ۹۷ در المپیاد استعدادهای برتر اول کشور شدیم و سال ۹۸ هم در المپیاد استعدادهای برتر مقام

محمود نهتانی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت بوکس استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: همانطور که می‌دانید وضعیت بوکس استان ما نسبت به قبل تغییر کرده است، به گونه‌ای که ما امسال قهرمان بزرگسالان کشور شدیم، سال ۹۷ در المپیاد استعدادهای برتر اول کشور شدیم و سال ۹۸ هم در المپیاد استعدادهای برتر مقام دوم کشور را به دست آوردیم که نشان از پیشرفت ورزش استان است.
او گفت: هم اکنون ما در اردوی تیم ملی بزرگسالان غیر از دانیال شه‌بخش، نفراتی چون عرفان جمال‌زهی، محمدعمران ثوری‌زایی و مصطفی ریگی را داریم که نشان از پیشرفت بوکس استان سیستان و بلوچستان هستند. در رده‌های سنی هم نماینده داریم که همه این موارد به معنای وجود یک خرد جمعی پشت موفقیت‌هاست. ما حتی برای سهمیه المپیک هم از سال ۹۵ برنامه‌ریزی کرده بودیم که در تاریخ ورزش استان خودمان اولین سهمیه المپیک را توسط شه‌بخش گرفتیم. حس می‌کنم الان وقت آن رسیده تا مسئولان کشور کمی بیشتر به ورزش این استان توجه کنند.
رئیس هیات بوکس سیستان و بلوچستان، با اشاره به محدودیت‌ها و مشکلات ورزشکاران این استان ادامه داد: اوج موفقیت‌های استان ما در ورزش نیز مدال تاریخی شه‌بخش در بوکس بود. این استان محروم است و واقعا می‌طلبد مسئولان ما در سطح استانی و کشوری ورزش سیستان و بلوچستان را با دید عمیق‌تری ببینند. باید به این بچه‌ها بهای بیشتری دهند. ما هزار و خورده‌ای کیلومتر با تهران فاصله داریم و بزرگ‌ترین مشکل ورزشکاران استان دوری از مرکز کشور است.
او افزود: اگر بخواهم صرفا درباره بوکس صحبت کنم، ما از استان‌های بوکس خیز مثل کرمان بسیار دور هستیم. این مشکل اساسی و بزرگ ما است که نمی‌گذارد اردوهای خوبی برگزار کنیم. برای انتخابی تیم‌های ملی هم مشکلات زیاد و اساسی داریم. واقعا مسئولان باید فکر کنند که یک بوکسور سیستان و بلوچستانی تا چه میزان سختی را تحمل می‌کند که به تهران بیاید و برگردد، آن هم در حالی که وضعیت اقتصادی این استان بسیار ضعیف است.
نهتانی تاکید کرد: متاسفانه درباره هزینه اعزام‌ها مشکل بزرگی داریم و من باید از همین جا اعلام کنم که تنها حامی ما اداره کل ورزش و جوانان استان است. خدا را شکر می‌کنم هیات بوکس سیستان و بلوچستان هم با شرایط خوبی حامی بوکسورها است اما این دو مورد به تنهایی نمی‌توانند همه هزینه‌ها را تقبل کنند و کار سخت است. ما همه مدال‌های بوکس بجز المپیک را کسب کرده‌ایم، این اتفاقات یک شبه‌ نیست. این مهم با برنامه‌ریزی به دست آمده و شخصا امیدوارم به این موضوعات توجه شود.
او درباره حضورش کنار دانیال شه‌بخش در دبی نیز گفت: حدود دو ماه قبل صحبت‌هایی شد و از دبی درخواست دادند که ما به اینجا بیاییم. چند باشگاه خوب بین‌المللی در دبی شعبه دارند و دانیال هم زیر نظر مربیان کوبایی و آمریکایی تمرین می‌کند. من هم به عنوان مربی پایه دانیال همراه او هستم تا در حد امکان به او کمک کنم. حدود یک ماه است در اینجا تمرینات صبح و بعد از ظهر داشته‌ایم، واقعا دنیای بوکس حرفه‌ای و آماتور کاملا متفاوت با هم است.
نهتانی تاکید کرد: البته باید بگویم که همه این اقدامات با هماهنگی و حمایت آقای استکی، سرمربی تیم ملی بزرگسالان ایران صورت گرفته‌ است که جا دارد از او تشکر کنم. حسین ثوری نیز به عنوان رئیس فداسیون درباره این اقدامات اطلاع دارد.
مربی شه‌بخش درباره تاریخ مبارزه نخست او گفت: اولین بازی دانیال مقابل بوکسوری از آفریقا است و این مسابقه در خود امارات برگزار می‌شود. این دیدار در تاریخ ۱۷ سپتامبر (۲۶ شهریور ۱۴۰۱) برگزار خواهد شد و ما ۲۸ شهریور در ایران هستیم نا ان‌شاءالله با صلاحدید و اجازه کادرفنی در مرحله بعدی اردوی تیم ملی شرکت کنیم. بنده به عنوان مربی تیم ملی و دانیال هم به عنوان ملی‌پوش امکان حضور در اردو را خواهیم داشت.
او در پایان صحبت‌های خود گفت: تاریخ دقیق مبارزه بعدی دانیال مشخص نیست اما به ما گفته‌اند که حدودا ماه بعد خواهد بود. ما هم با آن‌ها صحبت می‌کنیم تا ببینیم چه اتفاقی خواهد افتاد. این یک ماه تجربه بسیار خوبی بود و بزرگ‌ترین عامل هم که باعث شد دانیال به سمت بوکس حرفه‌ای بیاید مباحث مالی بود که او پس از هماهمگی با فدراسیون بوکس این کار را انجام داد. یکی از شروط ما در قرارداد هم این بود که دانیال کلیه اردوهای آماتور در ایران و کلیه مسابقات را شرکت کند.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.