تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۴
کد خبر : 29512

نقش بی‌بدیل شبکه ارتباط اختصاصی صنعت گاز در زمستان امسال

نقش بی‌بدیل شبکه ارتباط اختصاصی صنعت گاز در زمستان امسال

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نفت، سیدمحمد سراجی در حاشیه نخستین رویداد مدیریت بحران ایران قوی ۱۴٠١، درباره جایگاه مدیریت بحران در چشم‌انداز شرکت ملی گاز ایران گفت: مباحث فناوری اطلاعات در کمک به مدیریت بحران نقش بی‌بدیل و انکارناشدنی دارد. این نقش از کمک‌های فناورانه در عرصه زنجیره تولید گاز تا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نفت، سیدمحمد سراجی در حاشیه نخستین رویداد مدیریت بحران ایران قوی ۱۴٠١، درباره جایگاه مدیریت بحران در چشم‌انداز شرکت ملی گاز ایران گفت: مباحث فناوری اطلاعات در کمک به مدیریت بحران نقش بی‌بدیل و انکارناشدنی دارد. این نقش از کمک‌های فناورانه در عرصه زنجیره تولید گاز تا پشتیبانی در مواقع بحرانی قابل ذکر است.
وی افزود: یکی از مواردی که جایگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در عرصه مدیریت بحران پررنگ می‌کند، موضوع پایداری شبکه‌های ارتباطی در زمان‌های بحران است که شرکت ملی گاز ایران زیرساخت شبکه اختصاصی مطلوب و قابل قبولی دارد، از جمله شبکه فیبر نوری، شبکه رادیو ماکرویو و شبکه بی‌سیم که در زمان وقوع بحران‌هایی مثل بلایای طبیعی، بسیار مؤثر عمل می‌کنند.
مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت ملی گاز ایران درباره نقش فناوری اطلاعات در پایداری شبکه گاز در زمستان امسال گفت: در دی‌ماه امسال در بخش‌هایی از شمال شرق کشور بحث افت فشار را داشتیم که با استفاده از نرم‌افزاری که طراحی شده، مصارف سی‌جی‌اس در لحظه روی نمودار مشخص می‌شدند و مدیران گازرسانی استان‌ها با آگاهی بیشتری نسبت به وضعیت شبکه گاز، تصمیم به مدیریت بخش‌های مختلف برای گازرسانی می‌گرفتند.
سراجی با بیان اینکه به این ترتیب افزایش بی‌رویه مصرف در یک بخش نیز مشخص می‌شد، تصریح کرد: افزون بر این، با توجه به مشخص شدن موارد افت فشار در نرم‌افزار مربوطه، تیم‌های امدادی با آگاهی بهتر و اشراف بیشتری در محل مورد نظر حاضر می‌شدند تا جریان پایدار گاز در بخش خانگی را برقرار کنند.
وی در پایان با اشاره به محصولات مرتبط با فناوری اطلاعات شرکت ملی گاز ایران که در این رویداد ارائه شده‌اند، بیان کرد: در حوزه امنیت صنعتی، محصولی ارائه شده که بناست در یکی از پالایشگاه‌های گازی کشور به‌صورت پایلوت نصب شود تا پس از بررسی و آزمون نهایی به مرحله عملیاتی برسد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.