تاریخ انتشار : شنبه ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۳
کد خبر : 27577

نصرالله: مرحوم مصباح یزدی با حزب‌الله ارتباط عاطفی عمیقی داشت

نصرالله: مرحوم مصباح یزدی با حزب‌الله ارتباط عاطفی عمیقی داشت

 به گزارش ایسنا، متن پیام سیدحسن نصرالله به شرح زیر است: «دومین سالگرد رحلت علامه بزرگ حضرت آیت‌الله شیخ‌ محمدتقی مصباح یزدی «رضوان الله تعالی علیه» از راه فرا می‌رسد؛ اما احساس فقدان او سنگین است و جای خالی او چنان خالی است که هیچگونه پر نمی‌شود. نه دریای دانش او شبیهی دارد و

 به گزارش ایسنا، متن پیام سیدحسن نصرالله به شرح زیر است:

«دومین سالگرد رحلت علامه بزرگ حضرت آیت‌الله شیخ‌ محمدتقی مصباح یزدی «رضوان الله تعالی علیه» از راه فرا می‌رسد؛ اما احساس فقدان او سنگین است و جای خالی او چنان خالی است که هیچگونه پر نمی‌شود. نه دریای دانش او شبیهی دارد و نه بصیرت عظیمش نظیری. او زندگی‌اش را بر وفق خواست و اراده الاهی تدبیر کرده و از این رو وجودش را صرف مسیر خداوند کرده بود؛ سخن خدا را ترویج می‌کرد و ترنم نامش را بر زبان جاری می‌ساخت و به سوی او رهنمون می‌کرد. و از آن جا که خداوند برای هرکس که بخواهد چند برابر می‌کند آن جایگاه عظیم را به وی بخشید؛ چه، اینکه او یک شخصیت نادر و استثنائی دنیای در جهان اسلام بود.

حوزه‌های علمیه و محافل علمی او را به عنوان فقیهی سترگ و فیلسوفی درخشان و نوآور می‌شناسند که در ساحت اندیشه‌ورزی، برای مراکز علم و معرفت و فرهیختگان جویای حقیقتْ یک انقلابی علمی و محصول فرهنگی سازنده‌ای را ارائه کرد و در مباحث متنوع فکری معاصر با اندیشه‌ای فراگیر و مواضعی روشن برای در دفاع از اسلام و انقلاب پیشگام بود و برای مسائل گوناگون، پاسخ‌های مناسب تدارک کرد که جویندگان حقیقت را با آب گوارای فکر ژرف و بیان صحیح خود سیراب ساخت و نادر است که امت بتواند در ساحت نظریه‌پردازی در حوزه مفاهیم و اندیشه‌های اسلامی دوباره شخصیتی در قامت دانش و اندیشه بلند او تقدیم کند.

خداوند متعال بر برادران ما در حزب‌الله، از فرماندهان و عالمان و اعضای کادر و مجاهدان، این نعمت بزرگ را عطاء کرد که از فیض وجود او بهره‌مند شوند و به محضرش شرفیاب گردند تا از روح آرام او الهام گیرند و از جان پرجذبه‌اش سیراب شوند؛ چه اینکه برادران ما در طول دهه‌های گذشته و در ایام حضور متعدد در جمهوری اسلامی همیشه جهت برای رسیدن به محضر ایشان و بهره‌مندی از شهد دانش و عنایت و سلوک او مشتاق و مصر بودند.

ایشان بحق در همه آنچه به مسائل فکری و اعتقادی و اخلاقی مرتبط بود پناه و قبله و مقصد بود و از سر شفقت در لبنان به ملاقات ما تشریف آورده و با عالمان و مجاهدان و خانواده‌های ما ملاقات کرد؛ به نقطه‌های مرزی سرکشی کرد و با نیروهای مقاومت همنشین گشت و افتخار ما این است که همواره مشمول دعای او در نمازها و خلوت‌هایش بودیم و نیز مورد قدرشناسی و احترام ایشان. او بی‌شک مردی الهی بود که مأموریتش تثبیت و تعمیق و اصالت‌بخشی به ایمان بود و مدام بر ایمان، ایمان و یقین و تسلیم می‌افزود.

ارتباط ایشان با حزب‌الله به لحاظ عاطفی چنان عمیق بود که در مواضع تأییدآمیز و بیانات بلند ایشان درباره حزب‌الله منعکس می‌شد به‌گونه‌ای که معتقد بود که اخلاص و ارتباط عمیق حزب‌الله با ولیّ فقیه موجب این مواضع می‌گشت و به همین جهت نهایت پشتیبانی و نصرت یاری را در حق مقاومت مبذول داشت. اندیشه ژرف و آگاهی گسترده و بینش و معرفت ایشان به اسلام، موجب رابطه عمیق ایشان با ولایت شد و بدین جهت دژی استوار در خط مقدم دفاع از ولایت فقیه و رهبری امام خمینی (قدس سره) و امام خامنه‌ای (دام ظله) بود و ثابت‌قدم و تأثیرگذار بر خط ولایت ماند و نیروهای متخصصی تربیت کرد که در راستای گسترش این اندیشه که همان خط فکری نبوت و امتداد آن است مشارکت کنند. بنابراین تمام تلاش و حرکت او در مسیر گستراندن ریشه‌های این مسیر مبارک بود.

او به این حقیقت دست یافته بود که تمسک به مسیر راه ولایت و ارتباط با او و اطاعت از او مایه بقای امت و تأمین کننده محور وحدت و منابع قوت و راه پیروزی امت است؛ بلکه حتی اطاعت از ولی فقیه شرط رسیدن به رضوان الاهی است. امروز بیش‌ از پیش نیازمند بهره‌گیری کامل از میراث عظیم آن سفرکرده عظیم الشان در فکر و رفتار و پایداری و زهد و اخلاص هستیم و حقیقتاً درگذشت ایشان خسارتی بزرگ برای امت و برای اندیشه دینی و انسانی و نیز برای انقلاب اسلامی ایران و حوزه‌های علمیه است و بی‌شک در حزب‌الله، اندیشه‌ای نورانی و پرجاذبه و دوستی گران‌سنگ و دستی حمایتگر و دعایی از سر صدق و صفا را از دست دادیم.

با خداوند متعال پیمان می‌بندیم که بر همان خواست ایشان که بر وفق آن می‌کوشید و دیگران را دعوت می‌کرد حرکت کنیم: یعنی اخلاص الاهی، پایداری در پیمودن این راه و ثبات قدم در مسیر ولایت.»

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.