تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۷
کد خبر : 7655

نشان «سرو سپید» در بیمارستان لبافی نژاد رونمایی شد

نشان «سرو سپید» در بیمارستان لبافی نژاد رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا زالی، در مراسم اولین سالگرد شهید مدافع سلامت دکتر محمد زارع جوشقانی که روز سه شنبه در بیمارستان لبافی نژاد برگزار شد، با اشاره به ویژگی‌های شخصیت برجسته دکتر زارع اظهار کرد: وی متصف به فضائل بسیار برجسته ای بود و مهم‌ترین وجه بارز وی فروتنی و تواضع نسبت به

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا زالی، در مراسم اولین سالگرد شهید مدافع سلامت دکتر محمد زارع جوشقانی که روز سه شنبه در بیمارستان لبافی نژاد برگزار شد، با اشاره به ویژگی‌های شخصیت برجسته دکتر زارع اظهار کرد: وی متصف به فضائل بسیار برجسته ای بود و مهم‌ترین وجه بارز وی فروتنی و تواضع نسبت به همنوعان بود که مصاحبت با اورا لذت بخش می‌کرد.

وی با بیان اینکه اعتقاد و دین باوری دکتر زارع در افکار و رفتارشان زبانزد بود، یادآور شد: نگاه مهرورزانه دکتر زارع به همه به ویژه به بیماران از دیگر خصایص ویژه ایشان بود که الگویی از اخلاق عملی پزشکی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تاکید کرد: دکتر زارع در دوران کرونا خوش درخشید، این بیمارستان در روزهای آغازین به سبب ماهیت فوق تخصصی می‌توانست درگیر کرونا نشود، اما دکتر زارع داوطلبانه در این وادی قدم گذاشتند.

زالی با اشاره به ایثارگری‌های دکتر زارع در طول دوران شیوع کرونا در بیمارستان لبافی نژاد یادآور شد: دکتر زارع یا در بخش‌های بالینی بود و یا در حال انجام کارهای لجستیک بود.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، با اشاره به اینکه نشان «سرو سپید» برای ثبوت یاد شهید مدافع سلامت دکتر محمد زارع جوشقانی طراحی شده است، گفت: دکتر زارع به رغم تواضع و ایثارگری ره توشه‌ای از تجارب گرانسنگ داشت و با مصوبه هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در نظر گرفتیم تا نشان سرو سپید را در جشنواره آموزشی که هر ساله اردیبهشت ماه برگزار می‌شود، به پیشتازان علم، فناوری و خدمت تقدیم کنیم.

محمد حسین سلطانی رئیس بیمارستان لبافی نژاد نیز اظهار کرد: ۲۷ مهرماه یادآور خاطره سختی برای بیمارستان ماست، یادآور مردی که سال‌های زیادی در کسوت‌های گوناگون در این بیمارستان زحمت کشیدند.

وی تاکید کرد: از زمان شیوع پاندمی لحظه به لحظه شاهد زحمات بی دربغ ایشان بودیم و ایشان از هیچ تلاشی برای ارائه خدمات به بیماران کرونایی دریغ نکردند، مطمئناً اقدامات ایشان همیشه جاویدان خواهد بود.

ناصر سیم فروش استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و از دوستان نزدیک دکتر زارع، با اشاره به جان فشانی‌های دکتر زارع در طول دوران خدمت و به ویژه در مسیر مبارزه با کرونا اظهار کرد: مردم کشور ما در دوران دفاع مقدس آزمون‌های سختی را پشت سر گذاشتند و نسل جدید نیز چیزی از آن نسل کم ندارد.

وی با بیان اینکه پاندمی کرونا بار دیگر همدلی مردم را نشان داد، گفت: در کشور ما علی رغم مشکلات فداکاری‌ها و جان فشانی‌های چشمگیری وجود دارد.

سیم فروش تاکید کرد: این بیمارستان نهادی انقلابی است و خدمات درخشانی را ارائه داده است، شهید زارع چهره‌ای خندان داشت که متأسفانه شروع ریاست ایشان با کرونای منحوس همزمان شد. ایشان با عشق به خدمت برای همه ما الگو هستند و تا جایی که جان در بدن داشتند خدمت کردند و به مقام شهادت رسیدند.

وی با یادآوری نام شهید مدافع سلامت مهناز صالحی نکو از پرستاران بیمارستان شهید لبافی نژاد، گفت: شهید صالحی نکو پیشتر راه شهادت را برای شهید زارع باز کردند.

در بخش دیگری از این برنامه از نشان «سرو سپید» که به پاس فداکاری‌های دکتر محمد زارع جوشقانی به همت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی طراحی شده است، با حضور وزیر بهداشت و خانواده شهید دکتر زارع رونمایی شد.

از این پس «نشان سرو سپید» در جشنواره آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی که هر ساله اردیبهشت ماه برگزار می‌شود. به دانشجویان، اساتید، پزشکان و شخصیت‌های علمی که در مسیر علم و خدمت با فداکاری افتخاراتی را کسب کرده اند، اهدا می‌شود.

دکتر محمد زارع جوشقانی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، متخصص چشم و فوق تخصص قرنیه و رئیس مرکز پزشکی، آموزشی و درمانی شهید دکتر لبافی نژاد، پس از روزها نبرد سخت با بیماری کرونا، سرانجام یکشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۹ درگذشت.

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.