تاریخ انتشار : چهارشنبه ۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۱
کد خبر : 12395

نجار: به پیشگیری بحران توجه نمی‌شود

نجار: به پیشگیری بحران توجه نمی‌شود

به گزارش ایسنا، اسماعیل نجار در نشست مدیران کل مدیریت بحران استان‌های سراسر کشور که صبح امروز در سالن همایش های پژوهشکده سوانح طبیعی برگزار شد، گفت: امروز این نشست را با هدف افزایش هماهنگی و آمادگی استان در برابر بحران‌های مختلف و همچنین دریافت گزارشی از اقدامات انجام شده و چالش‌ها برگزار کردیم. رئیس

به گزارش ایسنا، اسماعیل نجار در نشست مدیران کل مدیریت بحران استان‌های سراسر کشور که صبح امروز در سالن همایش های پژوهشکده سوانح طبیعی برگزار شد، گفت: امروز این نشست را با هدف افزایش هماهنگی و آمادگی استان در برابر بحران‌های مختلف و همچنین دریافت گزارشی از اقدامات انجام شده و چالش‌ها برگزار کردیم.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در ادامه از اقدامات مدیران بحران استان‌ها قدردانی کرد و گفت: میزبان این جلسه نیز پژوهشکده سوانح طبیعی است که همکاری خوبی با مدیریت بحران داشته و در تدوین آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها همواره حضور داشته است. این پژوهشکده تلاش زیادی برای جمع کردن ۳۵۰ نفر متخصص در زمینه تهیه برنامه‌ها، آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های ذیل قانون مدیریت بحران کشور کرد که جای قدردانی دارد.

وی با بیان اینکه مراحل دشواری برای تهیه این اسناد سپری شده است، گفت: برخی اسناد تصویب شده و برخی نیز در حال طی کردن مسیر تصویب است و ما پیگیر هستیم که به تصویب برسند. پژوهشکده سوانح طبیعی همچنان همکاری خود را با سازمان حفظ کرده و سپاسگزار آنها هستیم.

نجار بر موضوع پیشگیری و کاهش خطر و نیز استفاده از ظرفیت کشور در مدیریت بحران تأکید کرد و گفت: موضوع پیشگیری در قانون برجسته است و برای آن بودجه اختصاص داده شده است، اما لازم است علاوه بر بودجه، برنامه ریزی موثری نیز برای آن انجام شود.

وی در ادامه از اعتبار تخصیص یافته برای مدیریت بحران کشور انتقاد کرد و گفت: علیرغم پیگیری‌های مکرر، هنوز تخصیص بودجه از سوی سازمان برنامه و بودجه انجام نشده است.

نجار ادامه داد: به وزیر محترم کشور هم گفتیم که به پیشگیری توجه نمی‌شود و ایشان هم در جلسات بر این موضوع تأکید کرده است. ما هم در جلسات مختلف بر این مورد تأکید کردیم و امیدواریم که این امر مورد توجه قرار بگیرد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در ادامه صحبت‌های خود گفت: البته همه پیشگیری پول و اعتبار نیست. به عنوان مثال، در جنوب کرمان، هر جا آبگرفتگی بود، یا خانه هم‌سطح معبر بود یا حتی پایین‌تر از معبر قرار داشت. در حالی که اگر خانه تنها ۴۰ سانتی‌متر بالاتر ساخته می‌شد، آبگرفتگی رخ نمی‌داد. من این موضوع را در جلسه ستاد مدیریت بحران استان با حضور وزیر کشور هم مطرح کردم. بنابراین‌ می‌شود اقداماتی نیز جهت کاهش خطر و پیشگیری از وقوع بحران انجام داد که وابسته به بودجه نیست.

ادامه دارد…

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.