تاریخ انتشار : جمعه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۷
کد خبر : 16337

نبوغ استراتژیک سردار حجازی برای مقابله با صهیونیست‌ها

نبوغ استراتژیک سردار حجازی برای مقابله با صهیونیست‌ها

به گزارش ایسنا، سردار سرلشکر سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا، در مراسم اولین سالگرد سردار شهید سید محمد حجازی با بیان این‌که «در سحرگاه ۱۹ رمضان سال چهلم هجری قمری، زمین به لرزه درآمد و خروش از آسمان‌ها بلند شد»، اظهار کرد: نیاز است قدر لیالی قدر را بدانیم

به گزارش ایسنا، سردار سرلشکر سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا، در مراسم اولین سالگرد سردار شهید سید محمد حجازی با بیان این‌که «در سحرگاه ۱۹ رمضان سال چهلم هجری قمری، زمین به لرزه درآمد و خروش از آسمان‌ها بلند شد»، اظهار کرد: نیاز است قدر لیالی قدر را بدانیم و از خداوند، پیامبر اکرم و اهل بیتش برای نجات مردم کمک بخواهیم تا حال و وضع ما را بهتر کنند و درهای نعمت را به سوی ملت ما و ملت‌های مسلمان بگشایند.

وی عنوان کرد: خداوند اینگونه اراده کرده که ملت ما بت پرست نباشند و همواره به خدای واحد اعتقاد داشتند، تاریخ کشور ما با انحطاط سلسله ساسانی اسلام محمدی را پذیرفتند و مدال افتخار شیعه بودن را بر گردن خود آویختند و حضور امثال سلمان فارسی در این مسیر تاثیرگذار بود. ملت‌های بزرگ دارای رهبرها و عناصر هویت بخشی هستند که تمدن آن را ترسیم می‌کنند و علمای بزرگ اصفهان در طول این سال‌ها چه در ۵٠٠ سال و چه در ۲٠٠ سال گذشته در این مسیر تاثیرگذار بوده‌اند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا، اظهار کرد: در گام دوم انقلاب اسلامی با هوشمندی، ایمان به خدا و توسل و توجه به حضرت مهدی(عج) که صاحب این انقلاب هستند، با رهبری عالم حکیم و دولت جدید از گردنه‌ها عبور می‌کنیم؛ استقرار دولت طول می‌کشد اما شاهد گشایش در مسائل اقتصادی، سیاست داخلی و خارجی خواهیم بود و جای امیدواری است.

وی با بیان این‌که «از نظرم ایران پایتخت امیرالمؤمنین است»، بیان داشت: ایران، ملت و دولت ایران بزرگ‌ترین پشتیبان حضرت مهدی(عج) خواهند بود و با ظهور ایشان دولت و ملتی قدرتمند از امام حمایت خواهند کرد.

رییس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید سلیمانی با بیان این‌که «یک‌سال از شهادت سردار ایران، اسلام و اصفهان سردار حجازی می‌گذرد»، خاطرنشان کرد: زمان بیش‌تری لازم است تا ابعاد شخصیت جامع او یعنی افق‌های بلند تفکر جهادی راهبردی، اخلاق و رفتار و مردم‌داری او را در طول ۴۳ سال خدمت‌گذاری مؤثر بشناسیم.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا اظهار داشت: سردار سرلشکر سید محمد حجازی، از نظر تفکر و اندیشه قله رفیع عقلانیت و تفکر راهبردی برای پاسداری و دفاع همه‌جانبه از ملت و کشور و عمق‌بخشی دفاع از انقلاب اسلامی تا دریای مدیترانه بود.

وی با بیان این‌که «سردار حجازی دارای هندسه فکری، نبوغ استراتژیک برای مقابله با صهیونیست‌ها و داعشی‌های کافر بود»  تأکید کرد: به برکت حضور او در لبنان و مجاهدت مدافعان حرم، صهیونیست‌ها در برابر انقلاب اسلامی شکست خوردند. سردار حجازی کم حرف می‌زد اما کلام او راهبردی بود، از خود تعریف نمی‌کرد اما از خود گذشته و در عمل مکتوم و عمیق بود؛ او حزب‌الله لبنان را قدرت بخشید و صهیونیست‌ها را به زانو درآورد.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با بیان این‌که «سردار شهید حجازی در بعد اخلاقی و رفتاری نمونه‌ای کامل از اخلاص، حیا، نجابت و خودسازی بود»، تصریح کرد:وی تندیس تواضع، فروتنی، وقار، آرامش و صدق و صفای باطن بود. سردار حجازی از خود نمی‌گفت از خدا می‌گفت و در این ۴۳ سال در هرکجا قرار داشت تاثیرگذار بود و هر شخصی با او نشست و برخاست داشت تحت تاثیر او قرار داشت و به میز، مقام و درجه تعلقی نداشت.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا پیرامون اقدامات مؤثر سردار حجازی مطرح کرد: سردار حجازی از سال‌های اول تاسیس سپاه در بنیان‌گذاری مراکز آموزشی و ایجاد ساختار نظام آموزشی برای اعزام ۲٠٠ هزار بسیجی از استان اصفهان و پس از آن از ابتدا تا انتهای جنگ تاثیرگذار بود.

وی در خصوص نقش سردار حجازی در دفاع مقدس اعلام کرد: در خط مقدم شجاع بود و طرح‌ریزی عملیاتی و ستاد نظر می‌داد، او در ۸ سال دفاع مقدس یک‌سره به مجاهدت بود و پس از دفاع مقدس نیروی مقاومت بسیج را ساماندهی کرد و امنیت پایدار را از مرزها تا شهرها را فراهم کرد و در فتنه ۷۸ با کمک مردم تهران را تبدیل به آرامش کرد.

سردار صفوی با تاکید بر این‌که «یکی از اهداف چنین جلساتی ساختن نسل جوانی است که انقلاب و جنگ را ندیده‌اند»، توضیح داد: اگر فکر، زندگی، معیشت، اشتغال، مسکن و ازدواج جوانان را درست کنیم، بزرگ‌ترین حامیان انقلاب و کشور می‌شوند و سردار حجازی در این مسیر تلاش‌ها و فعالیت‌های زیادی داشت.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا خاطرنشان کرد: الگو گرفتن از شهیدان، نجات‌بخش ملت از هجوم فرهنگی و جنگ ترکیبی است؛ هیچ قدرتی توان برخورد با ایران را ندارند؛ ایرانی که روزی نوکر آمریکا بود امروز در برابر آن ایستاده است.

وی با بیان این‌که «امیدوارم با مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان داخلی و خارجی و همبستگی ملت و دولت به ساحل نجات برسیم،» یادآور شد: با فضل الهی و توجهات ۱۴ معصوم، پیش‌روی ما امیدوار کننده است و فتح‌المبین‌هایی در عرصه داخلی و خارجی پیش‌رو داریم.

سرلشکر صفوی با اشاره به وقایع اخیر جهان تأکید کرد: از دولت بازرگان تا امروز را دیده‌ام و می‌گویم رو به جلو و پیشرفت هستیم و با توجه به تهدیدات و تحریم های مشترک علیه ما و برخی از کشورها می‌توانیم با آن‌ها به منافع مشترک برسیم.

وی افزود: نگاه به همسایگان و نگاه به شرق بر اساس منافع مشترک و تهدیدات مشترک نگاهی راهبردی است.  مشکلاتمان در داخل کشور به برکت دولت‌مردان کارآمد در سطوح مختلف حل خواهد شد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.