تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۹ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۰
کد خبر : 20246

نباید کمبود دارو داشته باشیم/اصلاح نظام مالی حوزه دارو

نباید کمبود دارو داشته باشیم/اصلاح نظام مالی حوزه دارو

به گزارش خبرگزاری مهر، بهرام عین اللهی، در دومین نشست هم اندیشی با تشکل‌های حوزه دارو در پنجمین روز از اجرای طرح دارویار که در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، ضمن تقدیر از خدمات زنجیره و صنایع دارویی کشور، اظهار داشت: مشکلاتی از دیرباز در زنجیره دارو از تولید تا توزیع و فروش وجود دارد

به گزارش خبرگزاری مهر، بهرام عین اللهی، در دومین نشست هم اندیشی با تشکل‌های حوزه دارو در پنجمین روز از اجرای طرح دارویار که در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، ضمن تقدیر از خدمات زنجیره و صنایع دارویی کشور، اظهار داشت: مشکلاتی از دیرباز در زنجیره دارو از تولید تا توزیع و فروش وجود دارد که باید آنها را برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه نظام پرداخت و مالی حوزه دارو نیاز به بازنگری دارد، افزود: باید در جهت اصلاح نظام مالی حوزه دارو حرکت کنیم؛ به طوری که نه تنها در دارو بلکه در بسیاری از عرصه‌های بهداشتی و درمانی، خدمات رایگان و ارزان قیمت به دریافت کنندگان خدمت ارائه شود.

وزیر بهداشت تاکید کرد: جلسات ستاد تدابیر ویژه حوزه دارو هر روز در وزارت بهداشت تشکیل و تصمیماتی برای بهبود چرخه تولید و مصرف دارو اتخاذ می‌شود. از همه همه صاحبان فرآیند انتظار داریم که در اجرای این طرح، همکاری گسترده داشته باشند تا موانع برطرف و صنعت دارو، پیشرو شود.

عین اللهی با اشاره به عزم دولت برای بیمه همگانی گفت: دارویار، طرحی ملی است که منافع آن به مردم می‌رسد.

وی با بیان اینکه فعالان دارو با اصل طرح دارویار موافق هستند، یادآور شد: مردم باید در جریان ویژگی‌های این طرح قرار گیرند چراکه در این طرح، هزینه تهیه دارو برای بیماران ثابت و در برخی موارد حتی کاهشی است. البته توان حوزه داروسازی کشور، مطابق واقعیت و به درستی به مردم نشان داده نشده که نیاز است توانمندی‌های این حوزه از طریق رسانه به مردم منعکس شود.

وزیر بهداشت به توانمندی‌های کشور در همه عرصه‌ها به ویژه حوزه پزشکی اشاره و خاطرنشان کرد: جایگاه ایران در حوزه پزشکی در منطقه، اول است و بزرگ‌ترین قدرت پزشکی منطقه ایم که در بسیاری از عرصه‌های نظام سلامت با کشورهای اروپایی رقابت می‌کنیم.

عین اللهی تصریح کرد: در کشور ما با وجود نخبگان، دانشمندان و صنایع دارویی قدرتمند، نباید مشکلی در کمبود دارو داشته باشیم بلکه همانگونه که مردم کشورهای منطقه برای درمان به ایران مراجعه می‌کنند، باید نقاط ضعف و قوت حوزه داروسازی را شناسایی و در جهت رفع نقاط ضعف، تلاش کنیم؛ چراکه توانایی داروسازی ایران، بسیار بیشتر از شرایط کنونی است.

وی با اشاره به وضعیت قاچاق معکوس دارو به برخی کشورهای منطقه در سال‌های گذشته گفت: با اجرای طرح دارویار و تقویت صنایع دارویی کشور امیدواریم صادرات قانونی دارو افزایش یابد.

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.