تاریخ انتشار : شنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۸
کد خبر : 29567

ناگفته‌های رکابزن کوهستان برای نامزدهای انتخابات دوچرخه‌سواری

ناگفته‌های رکابزن کوهستان برای نامزدهای انتخابات دوچرخه‌سواری

به گزارش ایسنا مجمع انتخاباتی فدراسیون دوچرخه سواری یک‌شنبه ۳۰ بهمن برگزار می‌شود و هفت کاندیدا برای رسیدن به ریاست فدراسیون به رقابت می‌پردازند. حسین زنجانیان، رکابزن ملی پوش کوهستان ایران در مورد مشکلات این رشته و انتظاراتی که از رییس جدید فدراسیون دوچرخه سواری وجود دارد به خبرنگار ایسنا گفت: حدود پنج سال است

به گزارش ایسنا مجمع انتخاباتی فدراسیون دوچرخه سواری یک‌شنبه ۳۰ بهمن برگزار می‌شود و هفت کاندیدا برای رسیدن به ریاست فدراسیون به رقابت می‌پردازند.
حسین زنجانیان، رکابزن ملی پوش کوهستان ایران در مورد مشکلات این رشته و انتظاراتی که از رییس جدید فدراسیون دوچرخه سواری وجود دارد به خبرنگار ایسنا گفت: حدود پنج سال است که تیم ندارم و تمام هزینه‌های اعزام به مسابقات بین‌المللی بر عهده خودم است. در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۲ که در ایتالیا برگزار شد، بیش از ۱۰۰ میلیون تومان از جیب هزینه کردم.‌ هم‌چنین هزینه تهیه دوچرخه، مکمل و دیگر موارد برعهده خودم بوده است و حتی یک هزار تومان از جایی به من کمک نشده است. زمانی که مدال قهرمانی آسیا گرفتم، قرار بود ۴۲ میلیون تومان پاداش دریافت کنم که ۴ میلیون تومان مالیات کم کردند و ۳۸ میلیون تومان دریافت کردم. این در حالی بود که من فقط ۵۰ میلیون تومان برای خرید تنه دوچرخه هزینه کرده بودم.
او ادامه داد: اکنون که قیمت ارز بالا رفته است، خیلی ضربه خوردیم چون قیمت یک لاستیک دوچرخه ۴ میلیون تومان شده است. رقیبان من در آسیا امکانات بالا و بهترین اسپانسرها را دارند و دائم در مسابقات هستند اما ما با سه مسابقه در سال به قهرمانی آسیا می‌رویم با این وجود که تجربه حضور در مسابقات ما نسبت به رقیبان خود کم‌تر است، نتیجه خوبی می‌گیریم. در همین مسابقات قهرمانی آسیایی ۲۰۲۲ نیز یک روز قبل از مسابقه رسیدیم و حدود ۱۰ ساعت هم در فرودگاه معطل شدیم. اگر مصدوم نمی‌شدم می‌توانستم مدال بگیرم.
زنجانیان در مورد انتظار خود از رییس جدید فدراسیون دوچرخه‌سواری تصریح کرد: رشته کوهستان، دوچرخه‌سواران خوبی دارد که توانایی کسب مدال را دارند اما نگاه فدراسیون هر سال نسبت به این رشته کمرنگ‌تر شده است. از فردی که رییس فدراسیون دوچرخه سواری می‌شود این انتظار را داریم که نگاهش به تمام رشته‌ها یکسان باشد یعنی اگر قرار است به جاده توجه کند به همان اندازه به کوهستان هم توجه کند. از طرفی تلاش کند تا اسپانسرهای خوبی جذب دوچرخه سواری شوند. در حال حاضر قیمت یک دوچرخه کوهستان ۱۰ هزار دلار است که تامین آن برای ما خیلی سخت است. خود من اگر فروشگاه دوچرخه نداشتم، نمی‌توانستم که هزینه‌ها را تامین کنم.
او افزود: مشکل دیگر ما دوچرخه‌سواران نداشتن بیمه است. من از سال ۸۸ عضو تیم ملی دوچرخه سواری هستم اما حتی یک روز هم بیمه ندارم و این انتظار را دارم که حداقل کسانی که عضو تیم ملی هستند بیمه شوند تا در صورتی که آسیب‌دیدگی برای ملی‌پوشان پیش آمد، بتوانند هزینه‌های درمانی خود را از طریق بیمه تامین کنند.
این دارنده مدال نقره قهرمانی آسیا با اشاره به این که رکابزنان کوهستان پیست تخصصی ندارند، تاکید کرد: ما پیست تخصصی نداریم و هر بار خودمان یک جایی را با بیل و کلنگ درست کردیم تا بتوانیم تمرین کنیم و نیازداریم رییس جدید فدراسیون مجوز ساختن پیست تخصصی بگیرد. 
زنجانیان در پایان گفت: رشته کوهستان در حال حاضر نابود شده است اما باز هم تلاش می‌کنیم که انگیزه‌ها را حفظ کنیم. خیلی از رکابزنان جوان را تشویق می‌کنیم که به تمرینات خود ادامه دهند. بنابراین از کسانی که در مجمع انتخاباتی حق رای دارند تقاضا داریم که فردی را انتخاب کنند که بتواند به دوچرخه‌سواری کمک کند و بدانند آینده خیلی دوچرخه‌سواران جوان به رای اعضای مجمع بستگی دارد.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.