تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۵
کد خبر : 2279

ناترازی صنعت برق به بیش از ۱۲ هزار مگاوات رسید

ناترازی صنعت برق به بیش از ۱۲ هزار مگاوات رسید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از توانیر، مصطفی رجبی مشهدی گفت: روز گذشته شاهد ثبت رکورد بی‌سابقه‌ای در نیاز مصرف برق به میزان ۶۷ هزار و ۱۲ مگاوات بودیم که باعث شد ناترازی تولید و مصرف برق به بیش از ۱۲ هزار مگاوات برسد که دلیل آن وارد مدار شدن صنایع عمده است. رجبی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از توانیر، مصطفی رجبی مشهدی گفت: روز گذشته شاهد ثبت رکورد بی‌سابقه‌ای در نیاز مصرف برق به میزان ۶۷ هزار و ۱۲ مگاوات بودیم که باعث شد ناترازی تولید و مصرف برق به بیش از ۱۲ هزار مگاوات برسد که دلیل آن وارد مدار شدن صنایع عمده است.

رجبی مشهدی افزود: در حال حاضر نیاز مصرف برق در استان‌هایی مانند یزد و هرمزگان ۲۴ درصد و در مناطق شمالی ۳۰ درصد نسبت به روز مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

سخنگوی صنعت برق تاکید کرد: در صورتی که مشترکان تنها ۱۰ درصد در مصرف برق صرفه‌جویی کنند، نیاز به برق جهت دستگاه‌های اکسیژن‌ساز بیماران کرونایی تأمین و محدودیت‌های برقی کمتر خواهد شد.

وی با بیان اینکه با وجود محدودیت‌های نیروگاه‌های برق‌آبی، امروز میزان تولید برق از مجموع نیروگاه‌های حرارتی و برق آبی کشور به ۵۵ هزار مگاوات رسید، اما همچنان تراز تولید و مصرف برق منفی است و فاصله زیادی وجود دارد که تنها با مدیریت مصرف و صرفه جویی ۱۰ درصدی قابل جبران است.

به گفته رجبی مشهدی روز گذشته میزان خاموشی‌ها به ۵۰ درصد روز ماقبل آن کاهش یافت و امروز هم خاموشی‌ها کمتر از روز گذشته است که البته آن مقدار اجرایی شده نیز منطبق با جداول خاموشی‌ها پیاده می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.