تاریخ انتشار : جمعه ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۶
کد خبر : 1880

نابغه ۲۱ ساله کشتی آمریکا ثانیه آخر قهرمان سنگین وزن المپیک شد!

نابغه ۲۱ ساله کشتی آمریکا ثانیه آخر قهرمان سنگین وزن المپیک شد!

به گزارش ایسنا، در پایان رقابت های اوزان ۷۴ و ۱۲۵ کیلوگرم کشتی آزاد المپیک ۲۰۲۰ توکیو، مدال های طلا از آن روسیه و آمریکا شد. در دیدار فینال وزن ۷۴ کیلوگرم زائور بک سیداکوف دارنده ۲ مدال طلای جهان برابر محمد حبیب کادزی محمداف بلاروس که پیش از این موفق به شکست ۱۱ بر

به گزارش ایسنا، در پایان رقابت های اوزان ۷۴ و ۱۲۵ کیلوگرم کشتی آزاد المپیک ۲۰۲۰ توکیو، مدال های طلا از آن روسیه و آمریکا شد.

در دیدار فینال وزن ۷۴ کیلوگرم زائور بک سیداکوف دارنده ۲ مدال طلای جهان برابر محمد حبیب کادزی محمداف بلاروس که پیش از این موفق به شکست ۱۱ بر صفر کایل دیک دارنده ۲ طلای جهان از آمریکا و فرانک چامیزو از ایتالیا شده بود، ۷ بر صفر پیروز شد و به مدال طلای المپیک رسید.

اما در دیدار جذاب و دیدنی فینال سنگین وزن، گیبل دن استیوسن پدیده ۲۱ ساله کشتی آمریکا که پیش از این ۸ بر صفر طاها آکگل قهرمان جهان و المپیک از ترکیه را شکست داده بود، اینبار در فینال از سد محکمی به نام گنو پتریاشویلی دارنده ۳ طلای جهان و یک برنز المپیک از گرجستان گذشت و با نتیجه ۱۰ بر ۸ به برتری رسید و صاحب مدال با ارزش طلای المپیک شد.

تایم نخست این مبارزه ۵ بر صفر به سود کشتی گیر آمریکایی به پایان رسید اما پتریاشویلی در تایم دوم با خاک کردن حریف و اجرای متوالی چند بارانداز ۸ امتیاز گرفت و ۸ بر ۵ پیش افتاد، در حالیکه تنها ۲۰ ثانیه به پایان مبارزه باقی مانده بود، استیوسن موفق به خاک کردن پتریاشویلی شد تا نتیجه کار ۸ بر ۷ شود. استیوسن دست از حمله برنداشت و درست در ثانیه پایانی مبارزه و در حالیکه پتریاشویلی گمان می کرد مبارزه به پایان رسیده موفق شد حریف با تجربه و کهنه کار گرج را در خاک بنشاند و ۲ امتیاز دیگر بگیرد تا با حساب ۹ بر ۸ برنده مبارزه شود. با رد اعتراض پتریاشویلی، کشتی گیر آمریکایی یک امتیاز دیگر گرفت و با پیروزی ۱۰ بر ۸ صاحب مدال طلای المپیک شد.

این نتیجه همانند دیدار تیلور و یزدانی که کشتی گیر آمریکایی در ثانیه های پایانی پیروز شد نشان داد کشتی گیران آمریکا تا چه اندازه از آمادگی بالای بدنی و روانی برای حضور در المپیک و جنگ تا ثانیه های پایانی برخوردارند.

امیرحسین زارع نماینده سنگین وزن ایران در دیدار رده بندی وزن ۱۲۵ کیلوگرم با شکست ۵ بر صفر ژی وی دنگ از چین به مدال برنز المپیک رسید. طاها آکگل ترک نیز با شکست ۵ بر صفر مونختور مغولستانی به دیگر مدال برنز این وزن رسید.

در دیگر دیدار مهم این رقابت ها، کایل دیک دارنده ۲ طلای جهان از آمریکا با شکست ۵ بر صفر فرانک چامیزو به مدال برنز وزن ۷۴ کیلوگرم رسید.

رده بندی نفرات برتر اوزان ۷۴ و ۱۲۵ کیلوگرم کشتی ازاد المپیک به شرح زیر است:
وزن ۷۴ کیلوگرم: ۱- زائوربک سیداکوف۲- محمدحبیب کادزی محمداف(بلاروس) ۳- بکزاد عبدالرحمان اف(ازبکستان) و کایل دیک(آمریکا)
وزن ۱۲۵ کیلوگرم: ۱- گیبل دن استیوسن(آمریکا) ۲- گنو پتریاشویلی(گرجستان) ۳- امیرحسین زارع(ایران) و طاها آکگل(ترکیه)

انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.