تاریخ انتشار : دوشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۹:۲۷
کد خبر : 508

میزان حمایت‌ها از یوشیهیده سوگا کاهش یافت

میزان حمایت‌ها از یوشیهیده سوگا کاهش یافت

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، براساس نظرسنجی جدید روزنامه “نیکی”، دو سوم از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی معتقدند که روند واکسیناسیون کرونا در ژاپن به خوبی پیش نمی‌رود. این برنامه با یک شروع کند و مشکلات در تامین واکسن کرونا خدشه‌دار شده است و در حال حاضر کمتر از یک چهارم از

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، براساس نظرسنجی جدید روزنامه “نیکی”، دو سوم از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی معتقدند که روند واکسیناسیون کرونا در ژاپن به خوبی پیش نمی‌رود.

این برنامه با یک شروع کند و مشکلات در تامین واکسن کرونا خدشه‌دار شده است و در حال حاضر کمتر از یک چهارم از جمعیت تعیین شده ژاپن به طور کامل واکسینه شده‌اند.

سناریو رویایی یوشیهیده سوگا، نخست وزیر ژاپن این بود که شیوع ویروس کرونا را مهار کند، بر یک المپیک موفق ریاست داشته باشد و خواستار برگزاری یک انتخابات پارلمانی شود.  

اما پس از موج ابتلاها به کووید ۱۹ که منجر به اعلام چهارمین وضعیت فوق‌العاده در توکیو شد و سازمان‌دهندگان بازی‌های المپیک را مجبور کرد تا حضور تماشاگران را تقریبا در همه مکان‌ها ممنوع کند، این سناریو نقش بر آب شد.

ژاپن با کسب پنج مدال طلا و یک نقره اخبار خوشحال‌کننده‌ای را از بازی‌های المپیک دریافت کرده است.  

سازمان‌دهندگان بازی‌های المپیک محتاطانه به طوفان گرمسیری “نپارتاک” چشم دوخته‌اند که به طرف سواحل شرقی ژاپن در حرکت است و احتمالا روز سه‌شنبه به ژاپن می‌رسد. اگرچه پیش‌بینی شده است که این طوفان ضعیف باشد.

‌ژاپن همانند برخی کشورهای جهان یک شیوع انفجاری کووید ۱۹ را تجربه نکرده است اما در هفته‌های اخیر تعداد مبتلایان به این ویروس در توکیو که شهر میزبان بازی‌های المپیک است، افزایش یافته است به طوری که در روز یکشنبه ۱۷۶۳ مورد ابتلا به کووید ۱۹ در این شهر ثبت شده است.

بسیاری از ژاپنی‌ها می‌ترسند که سیل مقامات و ورزشکاران به توکیو برای شرکت در بازی‌های المپیک به افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا دامن بزند و ۳۱ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی معتقدند که این بازی‌ها که سال گذشته به خاطر پاندمی کرونا به تعویق افتاد، می‌بایست لغو و یا مجددا به زمان دیگری موکول می‌شد.

۵۶ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی گفتند، اقدامات مرزی ژاپن برای مقامات و ورزشکارانی که وارد این کشور می‌شوند، مناسب نبوده است.

بازی‌های المپیک توکیو تحت قوانین سفت و سخت قرنطینه برگزار می‌شوند تا از شیوع موارد ابتلا به کووید ۱۹ جلوگیری شود اما تعدادی از موارد ابتلا شامل ورزشکاران و دیگر افراد بوده است.

به دنبال کناره‌گیری شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن از قدرت به دلیل بیماری، سوگا زمام امور کشور را در دست گرفت.

دوره تصدی سوگا به عنوان رئیس حزب حاکم لیبرال دموکرات در سپتامبر سال جاری میلادی منقضی می‌شود و باید تا نوامبر انتخاباتی برای مجلس نمایندگان قدرتمند پارلمان برگزار شود.

در این نظرسنجی روزنامه نیکی، سوگا در بین نخست‌ وزیران ترجیحی آینده در جایگاه پنجم قرار گرفت و تنها پنج درصد از وی حمایت کردند.

در این لیست “تارو کونو”، وزیر مسئول واکسیناسیون کرونا در راس قرار دارد اما میزان محبوبیتش با چهار درصد کاهش به ۱۹ درصد رسیده است که تقریبا با “شیگرو ایشیبا”، وزیر دفاع سابق این کشور برابر است. در رتبه سوم و چهارم نیز “شینجیرو کوایزومی”، وزیر محیط زیست و شینزو آبه به ترتیب با میزان محبوبیت ۱۲ و شش درصدی قرار گرفتند.  

نظرسنجی روزنامه نیکی از ۲۳ تا ۲۵ ژوئیه سال جاری میلادی برگزار شد.

انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.