تاریخ انتشار : شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۷
کد خبر : 32329

مگر فوتبال مدال می‌گیرد که از تنیس مدال می‌خواهند؟

مگر فوتبال مدال می‌گیرد که از تنیس مدال می‌خواهند؟

به گزارش ایسنا، تنیس با سهمیه کاملا محدود توانست جزو رشته‌های اعزامی به بازی‌های آسیایی هانگژو باشد. این رشته در بازی‌های آسیایی جاکارتا هم حضور داشت که سه سهمیه در مردان و سه سهمیه در زنان داشت اما برای این دوره، کمیته ملی المپیک شش سهمیه تنیس را به یک سهمیه، آن هم فقط به

به گزارش ایسنا، تنیس با سهمیه کاملا محدود توانست جزو رشته‌های اعزامی به بازی‌های آسیایی هانگژو باشد. این رشته در بازی‌های آسیایی جاکارتا هم حضور داشت که سه سهمیه در مردان و سه سهمیه در زنان داشت اما برای این دوره، کمیته ملی المپیک شش سهمیه تنیس را به یک سهمیه، آن هم فقط به دختران، اختصاص داده است.
چهار سال پیش کمیته ملی المپیک گفت حمایت می‌کنیم اما کاری نکردند
سعید احمدوند، سرمربی پیشین تیم ملی تنیس ایران، درباره تعداد سهمیه تنیس در بازی‌های آسیایی هانگژو بیان کرد: پنج سال پیش که از بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ برگشتیم، کمیته ملی المپیک با ما جلسه‌ای داشت مبنی بر اینکه چه کار کنیم تا تنیس در دوره بعد بازی‌های آسیایی عملکرد بهتری داشته باشد. من هم توضیح دادم برای رقابت در سطح بالا، به کار ۲۴ساعته نیاز است. تنیس مانند وزنه‌برداری نیست که ورزشکار در خانه تمرین کند و از آنجا به مسابقات برود. تنیس فقط سفر و مسابقه است. ورزشکاران باید دائم در مسابقات بین‌المللی باشند و پس از آن می‌توان ارزیابی بهتری از تنیس داشت. اتفاقا در آن جلسه آقای رغبتی هم حضور داشت و گفت ما در این چهار سال حمایت می‌کنیم که اصلا حمایتی هم نکردند.
او ادامه داد: از فدراسیون تنیس برنامه‌ای برای اینکه در بازی‌های آسیایی دوره بعد عملکرد بهتری داشته باشد، نخواستند. من همان موقع هم گفتم برای موفقیت، بودجه ۳۰۰ -۴۰۰ هزار دلاری در سال نیاز است که ورزشکاران دائم در مسابقات باشند و قطعا نه این پول را داشتند و نه می‌دادند. اینکه اکنون در جلسه با مسئولان فدراسیون تنیس از آنها قول مدال خواستند، عجیب‌ترین حرفی است که شنیده‌ام و این نشان می‌دهد هیچ کار آماری و ارزیابی از تنیس انجام نشده است. اینکه از فدراسیون و بقیه فدراسیون‌ها خواسته‌اند، قول مدال بدهند، خلاف ورزش قهرمانی است چون در دنیا به ورزشکار می‌گویند تمرکزت باید روی بهبود عملکرد باشد. حتی کشتی‌گیری که قهرمان جهان است هم نمی تواند ۱۰۰درصد بگوید، طلا می‌گیرد چه برسد به تنیس که در محرومیت دست‌وپا می‌زند.
مگر تمام ورزشکاران کاروان ایران مدال می‌گیرند؟
احمدوند با اشاره به سهمیه محدود تنیس تاکید کرد: اگر به شنا سهمیه بالا می‌دهند، خب تنیس هم گل ورزش‌های دنیا است و چرا به آن بها نمی‌دهند؟ خیلی از بازیکنان تنیس آسیا در دنیا مطرح هستند و چرا در شرایطی که بازیکنان می‌توانند خودشان را کنار بهترین‌های آسیا قرار بدهند و از آنها چیزی یاد بگیرند، بی‌توجهی می‌شود؟ اگر بحث کمیته ملی المپیک تنها بودجه است، من سعید احمدوند حاضرم برای دو دختر و دو پسر و یک سرپرست اسپانسر بیاورم و تعهد می‌دهم، تمام هزینه‌های اعزام این نفرات به بازی‌های آسیایی را پرداخت کند. اما اینکه به بهانه نگرفتن مدال، شانس حضور در بازی‌های آسیایی را از تنیس‌بازان بگیرند و تنها یک سهمیه دختر بدهند، مانند توهین است. مگر تمام ورزشکاران کاروان ایران مدال می‌گیرند؟ تیم فوتبال را می‌خواهند بفرستند، ۴۰۰ سال است نتیجه نگرفته است، آیا تضمین می‌کنند که در بازی‌های آسیایی مدال می‌گیرد؟ تنیس ما جوان است و همه تغییر کرده‌اند و اجازه بدهند رشد کند.
او در پاسخ به این پرسش فکر می‌کند فدراسیون توانسته در جلسات به اندازه کافی از تنیس دفاع کند، تصریح کرد: فدراسیون قطعا دفاع کرده است چون سهمیه بیشتر تنیس در بازی‌های آسیایی، یک موفقیت برای فدراسیون است. اما دیدی که نسبت به تنیس است با دیدی که نسبت به رشته‌های دیگر وجود دارد، فرق می‌کند. هر فدراسیونی که در طول یک سال فعالیت منظم داشته و تلاش کرده است، حقش است در بازی‌های آسیایی باشد.
افتخار حضور در بازی‌های آسیایی را از ورزشکاران نگیرند
احمدوند در پاسخ به این پرسش که شاید چون تنیس نتایج درخشان نداشته، باعث شده است چنین تصمیمی بگیرند، تصریح کرد: کمیته ملی المپیک زمانی می‌تواند بگوید تنیس نرود که در چهار سال گذشته کمک مالی و برنامه‌ریزی انجام داده است و تنیس نتوانسته عملکرد قابل قبول آنها را به دست آورد. آیا کمیته ملی المپیک چنین برنامه‌ریزی را هماهنگ با فدراسیون داشته یا بودجه اضافه به فدراسیون داده‌است؟
او افزود: من ۳۰ سال است در ورزش قهرمانی حضور دارم. از تیم نوجوانان تا بزرگسالان بازی کرده‌ام و ۱۰ سال در تیم ملی بودم و بزرگ‌ترین افتخارم حضور در بازی‌های آسیایی است. چرا این افتخار را از ورزشکاران می‌گیرند و به‌راحتی به ورزشکار می‌گویند، چون مدال نمی‌گیری افتخار حضور در بازی‌های آسیایی را نمی‌توانی داشته باشی. اجازه بدهند بروند و این رویداد را تجربه کنند. تمام تنیس، دیویس‌کاپ نیست و مگر تنها نتیجه دیویس‌کاپ معیار است؟ کسرا رحمانی با این شرایط بحرانی ارز، نزدیک به حضور در گرنداسلم است و چرا این مسئله نادیده گرفته می‌شود.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.