تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۸
کد خبر : 8798

موافقت رئیس جمهور با تخصیص اعتبار به بیمارستان هلال احمر نجف

موافقت رئیس جمهور با تخصیص اعتبار به بیمارستان هلال احمر نجف

به گزارش خبرگزاری مهر، کریم همتی در نشست بررسی آخرین وضعیت بیمارستان امام علی (ع) هلال احمر در شهر نجف گفت: از روز نخست زحمات زیادی در راستای تجهیز و راه اندازی بیمارستان هلال احمر در نجف کشیده شد و اگر تلاش‌های بی وقفه همکاران در هلال احمر نبود، بیمارستان به این مرحله نمی‌رسید. وی

به گزارش خبرگزاری مهر، کریم همتی در نشست بررسی آخرین وضعیت بیمارستان امام علی (ع) هلال احمر در شهر نجف گفت: از روز نخست زحمات زیادی در راستای تجهیز و راه اندازی بیمارستان هلال احمر در نجف کشیده شد و اگر تلاش‌های بی وقفه همکاران در هلال احمر نبود، بیمارستان به این مرحله نمی‌رسید.

وی افزود: از رئیس جمهوری به خاطر کمک و مساعدت به جمعیت هلال احمر سپاسگذاریم. ایشان در آخرین مورد با تخصیص ۲۰ میلیون دلار اعتبار جهت راه اندازی بیمارستان هلال احمر در نجف موافقت کردند.

رئیس جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: مقرر شد تا با پیگیری‌های وزارت امورخارجه این مبلغ از محل بدهی‌های عراق به ایران تأمین شود تا مانع بزرگی از مسیر راه اندازی بیمارستان هلال احمر در نجف برداشته شود. بیمارستان امام علی (ع) یک بیمارستان بزرگ با ظرفیت ۲۰۰ تخت است که مشخصاً راه اندازی آن بسیار سخت است.

همتی ادامه داد: هدف اصلی ما این است تا با تأسیس بیمارستان در شهر نجف، درمان زائرین ایرانی که به عتبات عالیات عازم می‌شوند، با سهولت بیشتری صورت گیرد و خدمات ویژه ای در حوزه بهداشتی و درمانی در اختیار مردم قرار گیرد. در این زمینه همکاری لازم با هلال احمر کشور عراق نیز انجام شده تا مجوزهای لازم اخذ شود.

رئیس جمعیت هلال احمر تصریح کرد: در راستای تکمیل بیمارستان هلال احمر بر آن هستیم تا از ظرفیت داخلی استفاده شود و مشخصاً هر دانشگاه و مجموعه بهداشتی درمانی که بتواند در این عرصه به هلال احمر یاری رساند، پس از بررسی‌های لازم با آنها قرارداد منعقد و از ظرفیت‌های موجود استفاده می‌شود تا هر چه سریع‌تر بخش‌های مختلف بیمارستان هلال احمر نجف تکمیل شود.

منبع : ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.