تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۷
کد خبر : 32956

ممنوعیت کشت برنج در حوزه کرخه

ممنوعیت کشت برنج در حوزه کرخه

به گزارش خبرنگار مهر، سیدرحمت الله پریچهر ظهر امروز سه‌شنبه در گفت‌وگو با صدا و سیما اظهار کرد: با توجه به محدودیت منابع آبی و تداوم خشکسالی در حوزه سد کرخه مقرر شده تا الگوی کشت طبق محصولاتی باشد که علاوه بر تأمین نیاز خوزستان درآمد لازم را برای کشاورزان به دنبال داشته باشد. وی

به گزارش خبرنگار مهر، سیدرحمت الله پریچهر ظهر امروز سه‌شنبه در گفت‌وگو با صدا و سیما اظهار کرد: با توجه به محدودیت منابع آبی و تداوم خشکسالی در حوزه سد کرخه مقرر شده تا الگوی کشت طبق محصولاتی باشد که علاوه بر تأمین نیاز خوزستان درآمد لازم را برای کشاورزان به دنبال داشته باشد.
وی افزود: بر همین اساس کشت برنج در حوزه سد کرخه ممنوع است و ۴۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این حوزه برای کشت ذرت، کنجد، سبزی و صیفی، ماش، لوبیا و سورگوم اختصاص خواهد یافت.
پریچهر به پشتیبانی‌ها و ارائه مشوق‌ها برای کشاورزان حوزه کرخه و اجرای الگوی کشت تابستانه بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده، اشاره کرد و ادامه داد: کود، بذر و سم برای تولید مناسب محصولات یاد شده به بهره برداران تحویل داده خواهد شد.
رئیس جهاد کشاورزی خوزستان خبر داد: از هم اکنون ترویج شیوه نامه‌های ارتقای بهره‌وری محصولات کم آب‌بر در گروه‌های مشترک با کشاورزان حوزه کرخه به اشتراک گذاشته شد و از سوی دیگر تجهیز اراضی کشاورزی به سیستم‌های نوین آبیاری به طور جدی در دستور کار قرار دارد.
وی افزود: بر اساس قول مساعد سازمان آب و برق خوزستان و همکاری کشاورزان و رعایت الگوی کشت، برای کشت پاییزه با اطمینان بیشتری ورود خواهیم کرد و برای تأمین آب مورد نیاز گاومیش‌ها در حوزه کرخه، مشکلی نخواهیم نداشت.
رئیس جهاد کشاورزی خوزستان به تالاب هورالعظیم به عنوان موضوع زیست محیطی و متعلق به آیندگان اشاره کرد و گفت: همه تلاش خود را کشت محصولات کشاورزی و ارتقا بهره‌وری به کار گرفته‌ایم.
پریچهر تصریح کرد: کشت برنج و شلتوک در حوزه کرخه به دلیل نیاز زیاد به آب و محدودیت منابع آبی در این حوزه ممنوع است ولی به منظور جبران این ممنوعیت، سطح زیر کشت ۵ محصول کم آب بر افزایش یافته و آب مورد نیاز برای این کشت این محصولات تأمین خواهد شد.
رئیس جهاد کشاورزی خوزستان گفت: پارسال در کشت پاییزه بیش از ۱۶۳ هزار هکتار در حوزه کرخه کشت شد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.