تاریخ انتشار : شنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۰
کد خبر : 25056

ملی‌پوشان شطرنج برای مسابقات سریع و برق‌آسای جهان چگونه انتخاب می‌شوند؟

ملی‌پوشان شطرنج برای مسابقات سریع و برق‌آسای جهان چگونه انتخاب می‌شوند؟

عرفان هاشمی دبیر فدراسیون شطرنج در گفتگو با ایسنا، در خصوص مسابقات سریع و برق آسا قهرمانی کشور که ۱۲ و ۱۳ آبان در فدراسیون شطرنج برگزار شد، اظهار کرد: مسابقات قهرمانی کشور در دو بخش سریع و برق آسا برگزار شد. مسابقات برق آسا در ۱۳ دور و با روش سوئیسی کار خود را

عرفان هاشمی دبیر فدراسیون شطرنج در گفتگو با ایسنا، در خصوص مسابقات سریع و برق آسا قهرمانی کشور که ۱۲ و ۱۳ آبان در فدراسیون شطرنج برگزار شد، اظهار کرد: مسابقات قهرمانی کشور در دو بخش سریع و برق آسا برگزار شد. مسابقات برق آسا در ۱۳ دور و با روش سوئیسی کار خود را دنبال کرد. در مسابقات برق آسا حدود ۱۶۹ شطرنج باز با یکدیگر به رقابت‌ پرداختند. همچنین مسابقات سریع قهرمانی کشور از ۹ صبح جمعه آغاز شد و در این مسابقات ۳۴۹ شطرنج باز دست به مهره شدند. سیدمحمد امین طباطبایی از اساتید بزرگ و مطرح ایران و همچنین اساتید دیگر شطرنج هم در مسابقات به میدار رفتند.
هاشمی با بیان اینکه مسابقات سریع و برق آسا هر کدام یک روز به طول انجامید ادامه داد: تعداد زیادی از شطرنج‌بازان از این رقابت‌ها استقبال خوبی داشته و از سراسر کشور برای این مسابقات به فدراسیون شطرنج آمدند. حضور شطرنج‌بازان باعث شد حال و هوای تازه‌ای به فدراسیون شطرنج تزریق شود که ما از این موضوع استقبال می‌کنیم.
دبیر فدراسیون شطرنج در پاسخ به اینکه آیا این رقابت‌ها به عنوان انتخابی تیم ملی خواهد بود یا خیر؟ گفت: در مسابقات سریع و برق‌آسای جهانی قطعا شطرنج‌بازان ایران حضور پیدا خواهند کرد اما نفرات اعزامی به مسابقات سریع و برق‌آسای جهان از مسابقات استاندارد انتخاب خواهند شد.
هاشمی درباره مسابقات مهم پیش روی تیم ملی شطرنج ایران گفت: مهم‌ترین مسابقه‌ای که تیم ملی شطرنج ایران باید در آن حضور پیدا کند رقابت‌های سریع و برق‌آسای قهرمانی جهان است. هنوز میزبان این مسابقات مشخص نیست اما تا دو ماه دیگر قرار است این رقابت‌ها برگزار شود. روند بازی‌های جهانی دقیقا عین رقابت‌های قهرمانی کشور خواهد بود.
او در پایان با اشاره به لزوم حمایت از شطرنج‌بازان ایرانی گفت: قطعا حضور و توجه وزیر ورزش برای جامعه شطرنج باعث افتخار است. فدراسیون شطرنج به عنوان یک فدراسیون فعال آماده حضور و حمایت وزیر ورزش و مسئولان است. از تمام ارگان ها و سازمان‌ها می خواهیم ما را دریابند. سال‌ها شطرنج ایران برای کشور افتخار آفرینی کرده که این افتخارات برای ایران متمایز و شاخص بوده است. امیدواریم حضور وزیر ورزش و تقدیر از قهرمانان این رشته تداوم داشته و کمک وزارت ورزش و ارگان‌های دیگر از شطرنج‌بازان ایرانی ادامه‌دار باشد.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.