تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۴
کد خبر : 2021

مقدار زیادی از پرونده‌های موجود ناشی از کم اطلاعی و بی اطلاعی مردم است

مقدار زیادی از پرونده‌های موجود ناشی از کم اطلاعی و بی اطلاعی مردم است

به گزارش ایسنا به نقل از قوه قضاییه، حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه پس از بازدید بخش‌های مختلف شبکه خبر، خبرگزاری صدا و سیما و تحریریه‌های پخش اخبار سیما در گفت‌وگوی زنده با شبکه خبر ضمن تبریک روز خبرنگار به همه خبرنگاران سراسر کشور و گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی و همه

به گزارش ایسنا به نقل از قوه قضاییه، حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه پس از بازدید بخش‌های مختلف شبکه خبر، خبرگزاری صدا و سیما و تحریریه‌های پخش اخبار سیما در گفت‌وگوی زنده با شبکه خبر ضمن تبریک روز خبرنگار به همه خبرنگاران سراسر کشور و گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی و همه کسانیکه در این مسیر به شهادت رسیدند، اظهار کرد: شبکه خبر یکی از شبکه‌های قابل توجه در صدا و سیماست و مورد استفاده خیلی از اقشار مردم است و در طول روز به دفعات اخبار خوبی در رابطه با مواردی که نیازمندی جامعه به آن بستگی دارد، پخش می‌کند تا آگاهی‌های مردم را ارتقا ببخشد.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه کار خبرنگاری، کار بسیار حساس و ارزشمندی است، گفت: خبرنگاران انتقادات، پیشنهادات، گرفتاری‌ها و خواسته‌های به حق مردم را منتقل می‌کنند.

وی افزود: شبکه خبر جزو معدود شبکه‌هایی است که خود بنده مکرر و در هر زمانی امکانش فراهم باشد نگاه می‌کنم. رئیس قوه قضاییه در مورد ارزیابی خود از نحوه اطلاع رسانی در این شبکه، تصریح کرد: خبر رسانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باید بهنگام و دقیق باشد و اخبار بطور صحیح منتقل شود و شبکه خبر ویژگی‌های بیشتری از این حیث دارد.

رئیس قوه قضاییه بیان داشت: عملکرد شبکه خبر تا آنجایی که بنده دنبال می‌کنم خوب است.

محسنی اژه‌ای در عین حال بر لزوم بهنگام بودن خبر به عنوان یکی از ظرافت‌های کار رسانه‌ای صحه گذاشت.

رئیس قوه قضاییه با ارزیابی مطلوب از نقش خبرنگاران شبکه خبر در انعکاس رویدادهای قضایی، تصریح کرد: باید مرکز رسانه قوه قضاییه بویژه در تعامل با رسانه ملی فعال‌تر شود. این مرکز باید همکاری بیشتر و تعریف شده‌ای را با همه رسانه‌ها و بخصوص رسانه ملی داشته باشد؛ چراکه ظرفیت‌های خوبی در قوه قضاییه هست که رسانه‌ها می‌توانند از آن برای بالابردن آگاهی‌های مردم استفاده کنند.

وی یادآور شد: قوه قضاییه نیز باید از رسانه‌های استفاده کند و برداشت بنده این است که از همه این ظرفیت به صورت دو سویه استفاده نمی‌شود.

محسنی اژه‌ای به مرکز رسانه قوه قضاییه دستور داد که با یک کارگروه مشترک این ظرفیت‌ها را بالا ببرند و از آن به نفع مردم استفاده کنند.

محسنی اژه‌ای در تعریف مفهوم خبر و خبرنگاری از نگاه رئیس دستگاه قضا گفت: کار خبرنگاری، یک کار حساس، مهم، ظریف و با ارزش است که به همین میزان نیز خداوند پاداش این کار ظریف، حساس، بموقع و به هنگام را عطا می‌کند.

رئیس قوه قضاییه اظهار کرد: خبرنگاران، رابط دو جانبه‌ای برای حکومت و مردم هستند تا نقدها، پیشنهادات و مشکلات مردم را آن مقدار که مربوط به قوه قضاییه می‌شود، از طریق شما بصورت صحیح منتقل کنند و متقابلا زحمات و تلاش‌هایی که قضات، کارمندان و مجموعه قوه قضاییه که انجام می‌دهند را نیز بدرستی منعکس کنند.

محسنی اژه‌ای با بیان اینکه مقدار زیادی از پرونده‌های موجود ناشی از کم اطلاعی و بی اطلاعی مردم است، گفت: از همه خبرنگاران و بخصوص صدا و سیما که امروز مرجعیت دارد، می‌خواهم که آگاهی مردم را نسبت به روش‌هایی که متخلفان، مجرمان و به خصوص کلاهبرداران استفاده می‌کنند، افزایش دهند تا از یک مسیر چند بار گزیده نشوند.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.