تاریخ انتشار : شنبه ۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱:۵۲
کد خبر : 22583

مقاومت رنگ نسوز براق چه میزان است؟

مقاومت رنگ نسوز براق چه میزان است؟

رنگهای نسوز با دریافت انرژی حرارتی بالای موجود در محیط کمک می کنند تجهیزات مورد استفاده در دماهای بالا با جذب دمای کمتر، طول عمر و کارایی بیشتری داشته باشند و از این رو اگر قصد خرید و فروش رنگ نسوز را دارید بهتر است ابتدا به خوبی با کاربردها، ویژگیها و تفاوتهای این رنگها

رنگهای نسوز با دریافت انرژی حرارتی بالای موجود در محیط کمک می کنند تجهیزات مورد استفاده در دماهای بالا با جذب دمای کمتر، طول عمر و کارایی بیشتری داشته باشند و از این رو اگر قصد خرید و فروش رنگ نسوز را دارید بهتر است ابتدا به خوبی با کاربردها، ویژگیها و تفاوتهای این رنگها آشنا شوید تا بتوانید بهترین رنگ نسوز مناسب را برای خود انتخاب کنید.

بنابراین اگر در هنگام خرید و فروش رنگ نسوز با این سوال رو به رو هستید که بهترین رنگ نسوز کدام است، برای رسیدن به پاسخ درست باید ابتدا به این سوال پاسخ دهید که این رنگ را برای چه کاربردی نیاز دارید؟

مهمترین عامل برای مشخص کردن بهترین رنگ نسوز برای شما، دما و حرارت موجود در سطحی است که می خواهید آن را با این رنگ پوشش دهید.

از آنجا که هر یک از رنگهای نسوز با توجه به ترکیبات سازنده خود توانایی مقاومت در دمای مشخصی را دارد، باید ابتدا به خوبی از میزان درجه حرارتی که رنگ می تواند تحمل کند آگاه شوید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و سفارش این محصول می توانید به سایت آراد برندینگ مراجعه کنید.

در مرحله دوم با توجه به تفاوت کارایی رنگهای نسوز پودری، رنگهای اسپری نسوز فلزی و رنگهای سرامیکی، نوع رنگ مناسب را برای نیاز خود انتخاب نمایید.

همچنین به این نکته نیز توجه داشته باشید که طرز استفاده از این رنگها و اسپری رنگ نسوز نیز با یکدیگر متفاوت است و به همین دلیل سهولت شیوه استفاده از رنگ نسوز را نیز در هنگام خرید و فروش این رنگها، حتما مدنظر قرار دهید.

نکته مهم دیگر در رابطه با خرید و فروش رنگ نسوز که ذکر آن حائز اهمیت است، این است که رنگهای نسوز قابل اشتعال هستند و به همین خاطر باید در شرایط مناسب و مخصوصی نگهداری شوند، به همین دلیل در زمان خرید و پس از آن در نگهداری این محصول دقت لازم را داشته باشید.

رنگ نسوز برای لامپ

به منظور پوشانیدن و محافظت از سطح محصولات روشنایی می توانید از رنگ نسوز برای لامپ بهره ببرید تا شاهد زیبایی منحصر به فرد این محصولات باشید.

از ویژگیهای قابل ذکری که می توان برای رنگ نسوز مناسب برای لامپ ذکر نمود، مواردی نظیر: قدرت چسبندگی بسیار عالی به منظور پوشانیدن سطح لامپها و سایر روشناییها، برخوردار بودن از ویژگی شیمیایی منحصر به فرد، خشک شدن در مدت زمانی بسیار کوتاه و برخوردار بودن از ویژگی عدم تجزیه پذیری می باشند.

اگر بخواهیم به تفاوتهای رنگ نسوز با سایر موارد نظیر پلی اورتان و اپوکسی بپردازیم، قادر هستیم موارد ذیل را بیان نماییم:

رنگ نسوز بر خلاف پلی اورتان می تواند دمایی بالاتر از 120 درجه سانتی گراد را تحمل نماید و دچار هیچ گونه تجزیه پذیری نشود

به کار بردن و استفاده از رنگ نسوز برای لامپ نسبت به اپوکسی بسیار آسان است.

رنگ نسوز بر خلاف نمونه هایی مانند پلی اورتان و اپوکسی از قدرت بالایی در مقابل خورندگی و همچنین رطوب برخوردار می باشد.

رنگ بندیهای متنوعی نظیر: نقره ای، مشکی، خاکستری ، قرمز و سفید را دارا بوده که می تواند موجب جذابیتهای ویژه ای شود.

یکی از کالاهایی که با ظاهر مربع شکل و بدنه ای کاملاً فلزی و در اندازه های مختلفی برای پخت غذاها بهره گرفته می شود، تنور گازی می باشد که احتیاج به یک ماده ای به نام اسپری رنگ نسوز دارد تا در برابر حرارت بالا صدمه ای نبیند و دچار خوردگی و تجزیه پذیری نیز نشود.

رنگ نسوز براق

رنگهای نسوز و رنگ گرم ترافیکی که در بازار بیشتر با نام رنگ مقاوم حرارتی شناخته می شوند، می توانند در برابر دماهای تا 750 درجه سانتی گراد نیز به خوبی مقاومت کنند و از سطح موردنظر به طور کامل محافظت نمایند و یکی از انواع این نوع رنگها، رنگ نسوز براق است که بسته به اینکه از چه مواد و فرمولاسیونی برای ساخت این رنگ استفاده شده باشد می تواند در برابر دماهایی بین 250 درجه تا 650 درجه سانتی گراد به خوبی مقاومت کند.

رنگهای نسوز براق بیشتر در دو طیف رنگی مشکی و نقره ای موجود هستند و برای استفاده و پوشش سطوح صنعتی که در معرض خطر آتش سوزی هستند به کار می روند.

در قسمتهای قبل اشاره کردیم که رنگهای مقاوم در برابر دما یا همان رنگ نسوز پودری، انواع مختلفی دارند که معروفترین آنها را می توان رنگ نسوز زیبا بر پایه اپوکسی که از چند پلیمر تشکیل شده است، دانست

یکی از مهمترین ویژگیهایی که رنگ نسوز براق را از یکدیگر متمایز می کند، مدت زمان خشک شدن این رنگها است.

این رنگها به دلیل ساختار بسیار مقاومی که در برابر حرارت دارند عموما در دماهای بیش از 800 درجه سانتی گراد تا 2000 درجه سانتی گراد، نیز به خوبی مقاومت می کنند و به همین خاطر برای استفاده در تجهیزاتی همچون دیگ بخار، دیوارهای داخلی کوره ها، تجهیزات پالایشگاهی و نیروگاه های برقی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند.

در واقع هرچه رنگ نسوز زیبا مورد استفاده برای پوشش تجهیزات صنعتی در برابر حرارت، زودتر و سریعتر خشک شود، آن رنگ بهتر و پرفروشتر خواهد بود.

البته در زمان استفاده از رنگهای نسوز باید به این نکته دقت داشت که ضخامت لایه رنگی که بر روی سطح زده می شود، یک عامل بسیار تأثیرگذار بر مدت زمانی است که طول می کشد تا رنگ خشک شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.