تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۴
کد خبر : 4379

معضلات و آسیب های اجتماعی صرفا با امکاتات مادی قابل حل نیست

معضلات و آسیب های اجتماعی صرفا با امکاتات مادی قابل حل نیست

 به گزارش ایسنا، علی آقامحمدی در سیزدهمین جلسه طرح تحول محلات کشور که با حضور نمایندگان دستگاهها در محل وزارت کشور برگزار شد با اشاره به اینکه موفقیت هر طرحی به سه ضلع، کارگزار، برنامه ریزی و اعتبارات مادی نیاز دارد، گفت: در کنترل آسیب های اجتماعی نباید این نگاه را داشته باشیم که این

 به گزارش ایسنا، علی آقامحمدی در سیزدهمین جلسه طرح تحول محلات کشور که با حضور نمایندگان دستگاهها در محل وزارت کشور برگزار شد با اشاره به اینکه موفقیت هر طرحی به سه ضلع، کارگزار، برنامه ریزی و اعتبارات مادی نیاز دارد، گفت: در کنترل آسیب های اجتماعی نباید این نگاه را داشته باشیم که این آسیب ها صرفا با امکانات مادی قابل حل است.

وی در این خصوص گفت: مهم تر از اعتبارات، نیاز سنجی درست منابع و استفاده از آن در جای مورد نیاز است.
آقامحمدی با بیان اینکه در کنترل مساله اعتیاد در کشور باید رویکردی اجتماعی و فرهنگی اتخاذ کنیم، گفت: واقع امر این است که در کنترل این آسیب اجتماعی نگاه اجتماعی کمتری داشتیم و باید این نگاه بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه چهار رویکرد کلان در کنترل چالش اعتیاد در کشور مطرح است، ادامه داد: رویکرد اول مقابله است که این رویکرد صرفا دنبال جلوگیری از توزیع مواد مخدر در میان مصرف کنندگان است.
وی همچنین گفت: رویکرد دوم پیشگیری است که سعی دارد جمعیت سالم را از ورود به چرخه مواد مخدر جلوگیری نماید.
آقامحمدی با بیان اینکه دو رویکرد مهم دیگر درمان و بهداشت و صیانت است، تصریح کرد: هنر و شاهکار اصلی در کنترل اعتیاد این است که با کمک به فرد معتاد به طرق مختلف فرهنگی و اجتماعی، این زمینه ایجاد شود که به جامعه و اجتماع برگردد و زندگی سالم و عادی اش را شروع کند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر این واقعیت که با توجه به اتخاذ رویکردهای سلبی تاکنون موفقیت کمتری در این حوزه بدست آورده ایم، گفت: بایستی با اتخاذ نگاههای ایجابی و صیانت، کمک کنیم که فرد معتاد بعد از ترک به زندگی سالم اش برگردد.
وی در این خصوص گفت: مهم ترین گام در این حوزه گفت و گوی صمیمی و دوستانه با خود معتاد است که حس کند مورد احترام واقع شده است که این امر خودش نقش مهمی در بازگشت این افراد به جامعه ایجاد می کند.
آقامحمدی در ادامه صحبت هایش با تاکید بر اینکه مکانیسم اصلی اتخاذ رویکرد اجتماع محوری در کنترل آسیب های اجتماعی توجه به محلات کشور است، گفت: ارتقای خدمات بهداشتی، مشاوره ای در محلات می تواند زمینه بازپروری معتادان را فراهم سازد.
وی در این خصوص ادامه داد: شناسایی معتادان در محلات با توجه به بافت مشخص اش راحت تر صورت می گیرد و می توان با وارد کردن این افراد در سیکل بهداشت و درمان و مسائل روانپزشکی به درمان آنان به نحو مطلوبی پرداخت.
بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، آقامحمدی در پایان خاطرنشان کرد: تجربه نشان داده که برای کاهش آسیب های اجتماعی نیازمند توجهی افزون تر به محلات داریم و برای همین ضرورت دارد میزان رسیدگی ها در ابعاد بهداشتی، درمانی، خدماتی، آموزشی و فرهنگی در محلات تقویت شود تا زمینه زیست سالم و زندگی راحت تر برای ساکنان محله فراهم شود.

انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.