تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۳:۴۲
کد خبر : 10430

معاون ارتباطات بین‌المللی دفتر مقام معظم رهبری در جمع سفرای ایران در کشورهای همسایه چه گفت؟

معاون ارتباطات بین‌المللی دفتر مقام معظم رهبری در جمع سفرای ایران در کشورهای همسایه چه گفت؟

به گزارش ایسنا، در نوبت بعداز ظهر  سومین روز از گردهمایی رؤسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در کشورهای همسایه، معاون ارتباطات بین‌المللی دفتر مقام معظم رهبری، رئیس سازمان صدا و سیما و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدگاه‌های خود در زمینه ارتقای همکاری‌های فرهنگی و رسانه‌ای با کشورهای همسایه را مطرح کردند. حجت‌الاسلام و المسلمین

به گزارش ایسنا، در نوبت بعداز ظهر  سومین روز از گردهمایی رؤسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در کشورهای همسایه، معاون ارتباطات بین‌المللی دفتر مقام معظم رهبری، رئیس سازمان صدا و سیما و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدگاه‌های خود در زمینه ارتقای همکاری‌های فرهنگی و رسانه‌ای با کشورهای همسایه را مطرح کردند.

حجت‌الاسلام و المسلمین قمی در این نشست ضمن ابلاغ سلام رهبر معظم انقلاب، خاطرنشان کرد: سفرای جمهوری اسلامی ایران در کشورهای همسایه باید به دقت به این موضوع توجه نمایند که فرهنگ و مشترکات فرهنگی و دینی اساس روابط ما با کشورهای همسایه بوده و بر همین اساس تلاش اساسی سفرا باید اقدام هوشمندانه برای توسعه روابط بر اساس همین مشترکات باشد.

 وی  با مروری بر ظرفیت‌های گسترده موجود در کشور برای جهش روابط فرهنگی با همسایگان، بر اهمیت طراحی نقشه راه دقیق متناسب با ویژگی‌ها و مشخصه‌های هر کشور تاکید کرد.

در ادامه این نشست رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران هماهنگی و هم‌افزایی دستگاه دیپلماسی و رسانه ملی را پیش‌برنده اهداف جمهوری اسلامی عنوان کرد و ضمن برشمردن ماموریت‌های جدید سازمان و صدا و سیما، اولویت‌های این سازمان و همچنین راهبردهای طراحی شده برای ارتقاء سازمان صدا و سیما به یک طراز جدید را برشمرد و انتظارات از سفرا را در این راستا تشریح کرد.

در این نشست، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز، نگاه دولت سیزدهم به مقوله فرهنگ را پیشران نظام حکمرانی خوب دانست و تاکید کرد: در حوزه روابط خارجی تعاملات فرهنگی و توجه به اشتراکات تمدنی با کشورهای همسایه باید مدنظر قرار گیرد.

 وی همچنین، پیگیری موافقت‌نامه‌های فرهنگی و هنری امضا شده با سایر کشورها را از سرفصل‌های کاری سفرا در دوره جدید برشمرد.

 براساس این گزارش، در این نشست که به مدیریت سعید خطیب‌زاده، سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه برگزار شد، روسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران نیز به بیان دیدگاه‌ها و ارزیابی‌های میدانی خود در خصوص موضوعات فرهنگ و رسانه پرداختند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.