تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۳:۳۹
کد خبر : 10335

مشکلات نسخه نویسی الکترونیک در ۴ کلانشهر/پیشنهاد نسخه جدید

مشکلات نسخه نویسی الکترونیک در ۴ کلانشهر/پیشنهاد نسخه جدید

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد مهدی ناصحی گفت: امروز جلسه‌ای با حضور معاون درمان وزارت بهداشت و رؤسا، معاونین درمان و مسئولین آی تی دانشگاه‌های علوم پزشکی، برای بررسی مشکلات موانع و پیشرفت‌هایی که دانشگاه‌ها در حوزه استان تهران داشتند، در محل سازمان بیمه سلامت برگزار شد. وی افزود: کارهای خوبی با توجه به مشکلاتی

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد مهدی ناصحی گفت: امروز جلسه‌ای با حضور معاون درمان وزارت بهداشت و رؤسا، معاونین درمان و مسئولین آی تی دانشگاه‌های علوم پزشکی، برای بررسی مشکلات موانع و پیشرفت‌هایی که دانشگاه‌ها در حوزه استان تهران داشتند، در محل سازمان بیمه سلامت برگزار شد.

وی افزود: کارهای خوبی با توجه به مشکلاتی که در دوران کرونا و تبعات ناشی از آن وجود داشت، در دانشگاه‌ها صورت گرفته و امید هست با انسجام بیشتر و راهکارهایی که در این جلسه ارائه شد، سریع‌تر به جمع بندی نهایی و نتیجه عملیاتی برسند.

ناصحی ادامه داد: قرارگاهی از دانشگاه‌های علوم پزشکی حوزه تهران و آی تی دانشگاه و وزارتخانه تشکیل شد که روزانه با یکدیگر جلسه خواهند داشت، جلسه جمع بندی نیز برای روز چهارشنبه خواهد بود تا روند بررسی شود.

وی افزود: با توجه به اینکه در کلانشهرها نسخه نویسی الکترونیک با کندی مواجه است و پیشرفت خیلی خوبی نداشته، اما سایر شهرستان‌های استان‌ها پیشرفت بالای ۸۰ درصد است و تهران، اصفهان، مشهد و کرج از شهرهایی هستند که مشکلات نسخه نویسی داشتند و بخشی از آن مشکلات پذیرفتنی است، بر این اساس برای آنها نسخه‌ای پیشنهاد شده و برای سایر استان‌هایی که پیشرفت خوبی داشتند تا ۹۰ درصد خواهد رسید و تصور می‌کنیم که مابقی آن را اگر اجازه‌ای از قانونگذار اخذ شود، آن ۱۰ درصد را برای پزشکان، مؤسسات و بیمارستان‌هایی که مشکل جدی دارند تا مدت حداکثر ۶ ماه داشته باشیم تا تمام کدینگ ها، اصالت دارو و یکپارچگی سامانه‌ها انجام شود و مشکلات برای گیرندگان و ارائه دهندگان خدمت به حداقل برسد و با این روش، نسخه نویسی بدون عارضه‌ای را در کل کشور اجرا کنیم.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران تصریح کرد: آمادگی بیمه سلامت و وزارت بهداشت و روند کاری که تاکنون انجام داده‌اند، قابل قبول بوده، اما حجم کار سنگین است و موانع زیرساختی و نرم افزاری در بسیاری از سازمان‌ها و اداراتی که باید این وظیفه را انجام دهند، مانند صدا و سیما، نیروهای مسلح، وزارت نفت، وجود دارد. این سازمان‌ها باید نسخه نویسی را انجام دهند اما تاکنون توفیقی در این زمینه نداشتند.

وی افزود: صحبت وزارت بهداشت این است که آن مؤسسات دچار مشکل نشوند، وگرنه سازمان بیمه سلامت از جمله دستگاه‌هایی است که زیرمجموعه وزارت بهداشت بوده و پیشرفت مناسبی را در زمینه نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک در کشور داشته است. امید است با پیشنهاد منطقی که انجام می‌شود، ضمن اجرای نسخه نویسی و رعایت قانون، حداقل‌هایی نیز وضع شود تا مردم دچار مشکل نشوند.

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.