تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۱ - ۴:۳۷
کد خبر : 19799

مشکلاتی که از رئیسی به رئیس دیگر منتقل می‌شود!

مشکلاتی که از رئیسی به رئیس دیگر منتقل می‌شود!

به گزارش ایسنا، داوری فوتبال ایران هنوز درگیر مسائل پیش پا افتاده است و بسیاری از امکانات اولیه در آن دیده نمی‌شود. بسیاری از کارشناسان و پیشکسوتان داوری معتقدند که تغییر افراد در حل مشکلات داوری کارساز نیست زیرا با سیستم موجود برای انتخاب رییس کمیته داوران، همیشه دغدغه اصلی رای آوردن در انتخابات و

به گزارش ایسنا، داوری فوتبال ایران هنوز درگیر مسائل پیش پا افتاده است و بسیاری از امکانات اولیه در آن دیده نمی‌شود. بسیاری از کارشناسان و پیشکسوتان داوری معتقدند که تغییر افراد در حل مشکلات داوری کارساز نیست زیرا با سیستم موجود برای انتخاب رییس کمیته داوران، همیشه دغدغه اصلی رای آوردن در انتخابات و ابقا در هیات رییسه فدراسیون فوتبال خواهد بود تا انجام حرکتی مثبت برای داوران.

ترس از دست رفتن لیگ قهرمانان

تعداد بازی‌های آسیایی که داوران ایرانی آن را قضاوت می کنند، هر روز کمتر از روز قبل می‌شود و سال آینده به احتمال زیاد داوران ایرانی نمی توانند در لیگ قهرمانان آسیا قضوات کنند. یکی از داوران بین‌المللی کشور در گفت‌وگو با ایسنا در این خصوص گلایه کرد: ما هر چقدر می‌گوییم که فکری به حال آن بکنند، گوش شنوایی وجود ندارد. از سال بعد مرحله گروهی هم قرار است با استفادده از VAR برگزار شود اما داوران ایرانی به دلیل این که لایسنس VAR ندارند، اجازه قضاوت در این مسابقات را پیدا نمی‌کنند. ۳ سال است که به فدراسیون اعتراض می‌کنیم که فکری کنید اما کسی گوش نمی دهد. به صورت مستقیم هم حرفی بزنیم، به ما همان دو تا قضاوت لیگ برتر را هم دیگر نمی‌دهند.

این گلایه‌ها در حالی است که رییس کمیته داوران درگیر انتخابات فدراسیون فوتبال است و بسیاری از کارهای داوری متوقف شده است. امسال هم مثل سال‌های قبل، کمیته داوران اعلام کرد که این فصل هم خبری از VAR نیست و انگار زدن چنین حرفی برای مسئولان داوری فوتبال عادی شده است. انگار نه انگار که قرار است از تکنولوژی جدیدتری در جام‌جهانی استفاده شود که آفسایدگیری را دقیق‌تر می‌کند و داوری فوتبال ایران هنوز اندر خم یک کوچه است.

نبود ساده‌ترین امکانات

یکی دیگر از داوران بین‌المللی لیگ برتری در اعتراض به ساده‌ترین امکانات داوری تصریح داد: تنها کاری که برای ما انجام می‌شود، دو کلاسی است که در ابتدای فصل و در نیم‌فصل برگزار می‌کنند. ما هنوز نمی‌دانیم کلاس‌ها را چه زمانی قرار است برگزار کنند و خودمان با هزینه خودمان در حال تمرین و آماده‌سازی هستیم. تهییه یک لباس که دیگر چیزی نیست که آن را هم نمی‌توانند تهییه کنند.

وی ادامه داد: پارسال کلا ۲ دست لباس دادند و من و تعدادی دیگر از داوران چون از سال‌های قبل لباس داشتیم، مشکلات کمتری داشتیم اما داوران کم تجربه‌تر مجبور بودند همین دو دست را بشورند و در هر بازی استفاده کنند. مگر چنین چیزی در لیگی که آقایان ادعا می‌کنند لیگ برتر است، امکان دارد؟ داوران شهرستانی لباس‌شان را سر بازی دریافت می‌کردند و حتی برای آن‌ها ارسال نمی‌شد. این اتفاقات در شان داوری نیست اما ما نمی توانیم صریحا صحبت کنیم و از مشکلات بگوییم.

این مشکلات در حالی در داوری کشور وجود دارد که نه تنها رییس کمیته داوران بلکه همه اعضای فدراسیون فوتبال حتی به جام جهانی و جام ملت های فوتسال هم اهمیتی نمی‌دهند و هم تیم ملی فوتبال و هم تیم ملی فوتسال را به امان خدا رها کرده‌اند. به قول نوید مظفری، کارشناس داوری مشکلات داوری کشور حل نمی‌شود و فقط از رییسی به رییس دیگر منتقل می‌شود. با این وضعیت به زودی داوری فوتبال کشور هم آن ارج و قربی که در دنیا دارد را از دست خواهد داد و همانند فوتبال پسرفت خواهد کرد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.