تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۳
کد خبر : 4505

مشاور فنی هندبال زنان: کشورهای عربی جدول بازی را تغییر دادند/ اولین بازی مقابل ژاپن سخت است

مشاور فنی هندبال زنان: کشورهای عربی جدول بازی را تغییر دادند/ اولین بازی مقابل ژاپن سخت است

مشاور فنی تیم ملی هندبال زنان در گفت و گو با ایسنا در خصوص لغو تورنمنت قطر پیش از مسابقات قهرمانی زنان آسیا اظهار کرد: قرار بود ما یکشنبه به قطر برویم و دیدارهای تدارکاتی با تیم ملی قطر و چند روز اردو داشته باشیم و بعد از آن به اردن محل برگزاری مسابقات برویم

مشاور فنی تیم ملی هندبال زنان در گفت و گو با ایسنا در خصوص لغو تورنمنت قطر پیش از مسابقات قهرمانی زنان آسیا اظهار کرد: قرار بود ما یکشنبه به قطر برویم و دیدارهای تدارکاتی با تیم ملی قطر و چند روز اردو داشته باشیم و بعد از آن به اردن محل برگزاری مسابقات برویم اما به دلیل شیوع کرونا کشور قطر با این اردو موافقت نکرد و از این میزبانی منصرف شد. 

نشیمن شافعیان در خصوص ادامه اردوهای تیم ملی گفت: اردوی ما در تهران تمام شد و برای ادامه اردوها به مشهد آمده‌ایم. چند روزی اردوها را در مشهد ادامه می‌دهیم و ۲ روز به اعزام به تهران می‌آییم. احتمالا ۲۲ شهریور به اردن اعزام می‌شویم.

شافعیان در خصوص آمادگی بازیکنان تیم ملی هندبال زنان گفت: خداراشکر شرایط بازیکنان بد نیست. در این یک هفته پایانی هم تمرینات مختصری خواهیم داشت. امیدوارم که مصدوم نداشته باشیم و بتوانیم با ترکیب کامل به مسابقات برویم و نتیجه مطلوب بگیریم. 

وی در ادامه در مورد اولین بازی تیم ملی گفت: قرار بود اولین بازی ما با کویت باشد اما گویا جدول را به صلاحدید خودشان تغییر دادند و اولین بازی ما قرار است با ژاپن باشد. متاسفانه کشورهای عربی چیدمان بازی‌ها را تغییر دادند و ما با ژاپن بازی خواهیم داشت. دو تیم انصراف داد و دو تیم اضافه شد، گروه‌بندی تغییر نکرده است و تنها ترتیب بازی‌ها عوض شده است.

وی افزود: اولین بازی ما مقابل ژاپن قطعا بازی سنگینی خواهد بود. سعی می‌کنیم همه انرژی تیم را برای آن بازی نگذاریم و بازی آرامی داشته باشیم. نباید بازیکنان استرس داشته باشند و تیم هم نباید آنالیز شود. امیدواریم که بازی خوبی با ژاپن داشته باشیم.

وی در خصوص قرارگیری تیم در میان ۶ تیم نخست و کسب سهمیه جهانی گفت: پیش بینی کردن آسان نیست. گروهی که در آن قرار داریم شاید به ظاهر گروه آسانی باشد اما باید دانست که همه تیم‌ها با حداکثر آمادگی به این مسابقات می‌آیند. با توجه به تجربه بازی‌های غرب آسیا می‌دانیم تیم‌های شرکت کننده تمام انرژی خود را می‌گذارند تا نتیجه مطلوبی کسب کنند. ما نیز از این قاعده مستثنی نیستیم.

شافعیان درباره تغییر همگروه های ایران و جایگزین شدن دو تیم سوریه و فلسطین در این دوره گفت: هند جزو اصلی ترین رقیبان ما بود که از این مسابقات انصراف داد. کویت و اردن  تیم‌های خیلی خوبی آماده کرده‌اند. سوریه هم جزو تیم‌های خوب آسیاست ولی از فلسطین شناخت چندانی نداریم. به هر حال هر بازی شرایط خاص خود را دارد. تلاش می‌کنیم بازی به بازی برنامه خاصی از نظر تکنیکی و تاکتیکی داشته باشیم و نتایج خوبی بگیریم.

مسابقات هندبال قهرمانی زنان آسیا از ۲۴ شهریور آغاز و تا ۳ مهر ادامه دارد. در این مسابقات ۱۲ تیم شرکت می‌کنند و ۶ تیم نخست جواز حضور در مسابقات قهرمانی جهان را کسب خواهند کرد. ایران در این مسابقات با سوریه، فلسطین، اردن، ژاپن و کویت همگروه است و در دیگر گروه کره، قزاقستان، هنگ کنگ، سنگاپور، قطر و ازبکستان با هم رقابت می کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.