تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۸
کد خبر : 18145

مشارکت شهرداری های استان تهران در طرح نهضت ملی مسکن ۱۳۰ هزار واحد

مشارکت شهرداری های استان تهران در طرح نهضت ملی مسکن ۱۳۰ هزار واحد

به گزارش ایسنا، نشست محسن منصوری استاندار تهران با شهرداران استان با حضور عابد ملکی معاون هماهنگی امور عمرانی و دیگر مسئولان به میزبانی شهر لواسان برگزار شد. منصوری با اشاره به میزبانی شهرداران استان تهران در شهر لواسان گفت: با توجه به مصوبه شورای مسکن استان مبنی بر مشارکت شهرداری ها در ساخت مسکن

به گزارش ایسنا، نشست محسن منصوری استاندار تهران با شهرداران استان با حضور عابد ملکی معاون هماهنگی امور عمرانی و دیگر مسئولان به میزبانی شهر لواسان برگزار شد.

منصوری با اشاره به میزبانی شهرداران استان تهران در شهر لواسان گفت: با توجه به مصوبه شورای مسکن استان مبنی بر مشارکت شهرداری ها در ساخت مسکن و کمک به اجرای تعهد بزرگ دولت جهت ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکن در کشور طبق تقسیم کار و برنامه ریزی های انجام شده، ساخت ۱۳۰ هزار واحد مسکونی در دستور کار شهرداری های استان تهران قرار گرفت.

وی ادامه داد: بر اساس جدول زمانبندی که معاونت عمرانی و اداره کل شهری استانداری تهران با همکاری شهرداری های استان پیگیری و تدوین کرده اند، شیوه ساخت، نحوه تامین اراضی، الحاق به بافت، تغییر کاربری‌ها، نکات و ملاحظاتی در کمیسیون ماده ۵ توسط شهرداران مطرح شد تا ورود شهرداران و بخش خصوصی در تعامل با شهرداری‌ها در موضوع مهم تولید مسکن به ویژه در تهران و شهرهای اطراف تسریع شود؛ چرا که ساخت مسکن یک صنعت پیشران است و در سبد اقتصادی خانوارها بسیار تعیین کننده است.

منصوری تاکید کرد: موضوع اربعین و نقش شهرداری های استان در برگزاری باشکوه این مراسم نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت؛ در این راستا مجموعه استان تهران در استان ایلام و شهرهای نجف و کربلا تقسیم کار متمرکزی را بین مجموعه‌های دولتی، اجرایی و حاکمیتی دنبال خواهد کرد ، تا ان شا الله این هماهنگی و افزایی ، موجب نقش آفرینی جدی نیروهای مردمی و گروه‌های فعال در این سه حوزه شود .

وی در مورد مباحث فرهنگی و اجتماعی نیز گفت: شهرداران در این حوزه تکلیف دارند و در مباحث حاشیه‌نشینی، احداث فرهنگسراها و موارد مرتبط با این حوزه ، ضمن استقرار عناصر فرهنگی و کارسپاری به ایشان، می‌بایست با محوریت ائمه جمعه و همراهی با مجموعه دولت کارهای اثر گذار و جدی انجام دهند .

بر اساس گزارش روابط عمومی استانداری تهران، منصوری تاکید کرد: شخصاً پیگیر مقابله و جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز هستم تا بساط این پدیده در سطح استان جمع شود؛ بحمدالله اتفاقات خوبی در زمینه نظارت و اصلاح فرآیندی صورت پذیرفته است و عناصر منصوب شده در کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ ، نیروهای متخصص، مومن و انقلابی هستند که با جدیت کار را در این حوزه دنبال می‌کنند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.