تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۵
کد خبر : 21167

مستند «مهربانو» پخش می‌شود/ میزبانی از مهربانوی ژاپنی

مستند «مهربانو» پخش می‌شود/ میزبانی از مهربانوی ژاپنی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل روابط عمومی شبکه تهران، فیلم مستند «مهربانو» همزمان با چهلمین روز از درگذشت خانم یامامورا، مادر شهید بابایی پنجشنبه ساعت ۲۴ روی آنتن شبکه پنج سیما می رود. این مستند روایتی از زندگی خانوادگی و فعالیتهای گسترده اجتماعی این مادر شهید است. راوی این مستند خانم اتسکو هوشینو، بانویی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل روابط عمومی شبکه تهران، فیلم مستند «مهربانو» همزمان با چهلمین روز از درگذشت خانم یامامورا، مادر شهید بابایی پنجشنبه ساعت ۲۴ روی آنتن شبکه پنج سیما می رود.
این مستند روایتی از زندگی خانوادگی و فعالیتهای گسترده اجتماعی این مادر شهید است. راوی این مستند خانم اتسکو هوشینو، بانویی ژاپنی و از دوستان خانم یامامورا است که ۱۷ سال پیش مسلمان شد و در ایران زندگی جدیدی را آغاز کرد.
کونیکو یامامورا در خانواده‌ای بودایی در ژاپن متولد شد و در ۲۰ سالگی با جوانی مسلمان و ایرانی آشنا شد و تحت تاثیر اخلاق اسلامی این جوان مسلمان به دین اسلام مشرف شده و با الهام از کتاب آسمانی قرآن نام «سبا» را برای خود برگزید. یامامورا بعد از ازدواج به ایران مهاجرت کرد و صاحب سه فرزند شد که آخرین فرزندش به نام محمد بابایی در بیست و دوم فروردین ماه ۱۳۶۲ بر اثر اصابت ترکش توسط نیروهای عراقی در فکه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
کونیکو یامامورا پس از مهاجرت به ایران به عنوان مترجم زبان ژاپنی مشغول بکار شد و در ترجمه کتابهای فارسی به ژاپنی و ترجمه کارتون های ژاپنی به فارسی نیز با صدا و سیما همکاری داشت. او همچنین از فعالان موزه صلح تهران بود و چند سال به عنوان مادر موزه صلح فعالیت داشت.
این مستند پنج شنبه ۲۰ مرداد ساعت ۲۴ تماشایی می شود و روز بعد شنبه ۲۲ مرداد ساعت ۲۱ بازپخش خواهد شد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.