تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۸
کد خبر : 2713

مسائل مهم پزشکی در ورزش بانوان!

مسائل مهم پزشکی در ورزش بانوان!

به گزارش ایسنا، کم خونی، کمبود ویتامین دی، صدمات بیش مصرفی، عادت ماهیانه و…از جمله مسائل مهمی است که ورزشکاران زن باید نسبت به آن توجه ویژه داشته باشند و با رفع مسائل پیش آمده در بخش های مختلف پزشکی و درمانی شرایط مطلوب تری را به منظور انجام فعالیت بدنی و ورزش کردن خود

به گزارش ایسنا، کم خونی، کمبود ویتامین دی، صدمات بیش مصرفی، عادت ماهیانه و…از جمله مسائل مهمی است که ورزشکاران زن باید نسبت به آن توجه ویژه داشته باشند و با رفع مسائل پیش آمده در بخش های مختلف پزشکی و درمانی شرایط مطلوب تری را به منظور انجام فعالیت بدنی و ورزش کردن خود رقم بزنند.

کم خونی

کم خونی در ورزشکاران علل مختلفی دارد که می توان به فقر آهن، تالاسمی مینور، کم خونی ورزشی، بیماری های مزمن و مسمومیت با سرب از علل شایع بروز کم خونی محسوب می شوند. بنابراین بررسی و درمان کم خونی در هر فرد باید بسته به شرایط خود فرد انجام شود. شایع ترین کم خونی در زنان ورزشکار ازنوع فقر آهن است و اصلاح ذخایر آهن در افزایش توان و استقامت هوازی و عملکرد ورزشکار و به تعویق افتادن خستگی نقش قابل توجهی دارد.

به منظور مشاهده ملاحظات مهم پزشکی در ورزش زنان که از سوی لاله حاکمی، نایب رییس بانوان فدراسیون پزشکی ورزشی تهیه شده و در اختیار ایسنا قرار گرفته است، اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.