تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰
کد خبر : 4100

مرگ مادر باردار لرستانی به کمیسیون بهداشت و درمان کشیده شد

مرگ مادر باردار لرستانی به کمیسیون بهداشت و درمان کشیده شد

یحیی ابراهیمی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به مرگ مادر باردار ازنایی حین عمل سزارین اظهار داشت: سه مورد مرگ مادر باردار در شهرستان ازنا توسط این متخصص داشته‌ایم، سال گذشته دو مورد و امسال نیز یک مورد بوده است. وی گفت: این متخصص می توانسته که زایمان طبیعی را انجام

یحیی ابراهیمی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به مرگ مادر باردار ازنایی حین عمل سزارین اظهار داشت: سه مورد مرگ مادر باردار در شهرستان ازنا توسط این متخصص داشته‌ایم، سال گذشته دو مورد و امسال نیز یک مورد بوده است.

وی گفت: این متخصص می توانسته که زایمان طبیعی را انجام دهد اما عمل سزارین را انجام داده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه به علت این کار غیر علمی، این افراد فوت کرده‌اند گفت: انتظار داریم که رئیس دانشگاه علوم پزشکی و وزیر بهداشت با این موارد برخورد کنند.

ابراهیمی یادآور شد: بدترین شاخص بهداشتی و درمانی در دنیا شاخص مرگ مادر باردار است، به کدامین گناه؟ چرا کسی که یک بار، دو بار و سه بار تخلف کرده مورد برخورد قرار نگرفته و در نهایت موجب مرگ عده زیادی از مادران می‌شود؟

ابراهیمی عنوان کرد: قطعاً باید دادستانی، نظام پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی ورود پیدا کنند و با این افراد سودجو برخورد داشته باشند.

وی تاکید کرد: به طور حتم من این موضوع را از طریق وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی پیگیری خواهم کرد.

بنا بر این گزارش، شب گذشته یک مادر باردار ازنایی حین عمل سزارین جان خود را از دست داد و این امر واکنش‌های فراوانی را در میان افکار عمومی، رسانه‌ها و فضای مجازی در پی داشت، معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان وعده بررسی و پیگیری این موضوع در کمیته بررسی علت مرگ و میر مادران باردار را داده است.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.