تاریخ انتشار : سه شنبه ۶ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۶
کد خبر : 6408

مراکز تزریق واکسن کرونا بیماران خاص

مراکز تزریق واکسن کرونا بیماران خاص

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، البته نیازی به مراجعه حضوری شما یا بیمارتان به مراکز نیست و براساس سند ملی واکسیناسیون، پس از اتمام واکسیناسیون سالمندان، تمامی ۱۴ گروه بیماران خاص و صعب‌العلاج واکسن کرونا را دریافت خواهند کرد. اما برای اینکه بدانید پس از دریافت پیامک باید چه اقداماتی انجام دهید یا به کجا

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، البته نیازی به مراجعه حضوری شما یا بیمارتان به مراکز نیست و براساس سند ملی واکسیناسیون، پس از اتمام واکسیناسیون سالمندان، تمامی ۱۴ گروه بیماران خاص و صعب‌العلاج واکسن کرونا را دریافت خواهند کرد.

اما برای اینکه بدانید پس از دریافت پیامک باید چه اقداماتی انجام دهید یا به کجا مراجعه کنید، «بلد» همراه شماست تا اطلاعات جامع و کاملی درباره مراکز تزریق واکسن بیماران خاص در اختیارتان قرار دهد.

در اپلیکیشن «بلد» علاوه بر آدرس مراکز تزریق واکسن کرونا برای بیماران خاص، اطلاعاتی نظیر ساعت کار مراکز، میزان خلوتی یا شلوغی، نوع واکسن تزریقی، داشتن پارکینگ یا جای پارک و همچنین اطلاعاتی درباره پذیرش هرنوع از بیماران خاص در مراکز متفاوت درج شده است.

بیماری‌های خاص کدام بیماری‌ها هستند؟

بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج، درحقیقت بیماری‌هایی هستند که به دلیل کمیاب بودن داروها و هزینه‌های بالای درمان این بیماری‌ها، نیاز به شرایط درمانی ویژه دارند و نظام سلامت با تحت پوشش قراردادن آنها سعی دارد هزینه‌های سنگین اقتصادی، روانی و اجتماعی بر خانواده‌ها و بیماران را کاهش دهد.

در حال حاضر حدود ۱۴ نوع بیماری خاص و صعب‌العلاج در ایران تحت پوشش نظام سلامت هستند که البته سه بیماری «تالاسمی»، «هموفیلی» و «نارسایی کلیه (دیالیز)» جزو بیماری‌های خاص و بیماری‌هایی نظیر «ام اس»، «سرطانی»، «سی‌اف»، «اوتیسم»، «پیوند» (کلیه،کبد، قلب، مغزاستخوان)، «MPS»، «PID» و «بال پروانه‌ای (EB)» جزو بیماری‌های صعب‌العلاج و تحت حمایت نظام سلامت به شمار می‌روند.

اولویت‌بندی تزریق واکسن کرونا برای بیماران خاص

بر اساس سند ملی واکسیناسیون، از اسفندماه سال ۱۳۹۹ مقرر شده واکسیناسیون بیماران خاص و صعب‌العلاج علیه کرونا در دو فاز انجام پذیرد.

در فاز نخست، بیماران خاص، نادر، صعب‌العلاج و بیماران مبتلا به سرطان که در ۶ ماه گذشته سابقه شیمی‌درمانی یا رادیوتراپی داشتند در اولویت دریافت واکسن قرار گرفتند. درواقع، اولویت تزریق واکسن کرونا با بیماری‌هایی است که بیماران مبتلا به آن بیشتر نیاز به رفت و آمد به مرکز درمانی دارند، مانند بیماران دیالیزی که سه روز در هفته و هر بار پنج ساعت باید در مرکز درمانی قرار گیرند. در عین حال بیماران تالاسمی، هموفیلی، ام اس، اوتیسم و سرطانی‌ها با اولویت کسانی که شیمی درمانی و رادیوتراپی و.. انجام می‌دهند در اولویت دریافت واکسن قرار گرفته‌اند و تاکنون به بیش از ۱۵۰ هزارنفر از بیماران خاص، واکسن کرونا تزریق شده است.

در فاز دوم که از تیرماه سال جاری آغاز شده است، سایر بیماران خاص و صعب‌العلاج که در حال دریافت درمان و پیگیری بیماری هستند، در نوبت دریافت واکسن کرونا قرار گرفته‌اند.

ثبت نام تزریق واکسن کرونا بیماران خاص

بیماران خاص و صعب‌العلاج برای دریافت واکسن باید ابتدا به مراکز درمانی خود مراجعه کرده و تقاضای دریافت واکسن را ارائه کنند. سپس آمار این بیماران از طریق مراکز شیمی‌درمانی و رادیوتراپی (اعم از دولتی و غیردولتی) یا با معرفی پزشک معالج و گزارش پاتولوژی آنها به معاونت‌های درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی ارجاع می‌شود و زمان و محل تزریق واکسن به این بیماران توسط پیامک اعلام خواهد شد.

واکسیناسیون بیماران مبتلا به «ام اس» نیز با هماهنگی شعب استانی انجمن «ام اس» به همین ترتیب انجام خواهد شد.

واکسیناسیون بیماران دیالیزی، هموفیلی، تالاسمی و اتیسم نیز با هماهنگی معاونت‌های درمان و بهداشت دانشگاه علوم پزشکی انجام و در هر شهر حداقل یک مرکز برای واکسیناسیون این بیماران معرفی شده است.

پس از دریافت پیامک، تنها کافی است سری به «بلد» بزنید تا آدرس و اطلاعات دقیق محل تزریق واکسن را به همراه اطلاعات مفیدی مانند میزان شلوغی یا خلوتی و ساعت کار آن مرکز دریافت کنید.

واکسیناسیون بیماران خاص تحت درمان در مراکز خصوصی

گروهی از بیماران ساکن در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی (تهران) نظیر مبتلایان به سرطان ممکن است در مراکز خصوصی تحت درمان باشند و اطلاعات آنان در سامانه‌های سلامت دانشگاه ثبت نشده باشد. این افراد می‌توانند ضمن همراه داشتن مدارک لازم شامل مدارک بالینی و محل سکونت خود به یکی از چهار مرکز دانشگاه شامل بیمارستان‌های «طرفه»، «مهدیه»، «۱۵ خرداد» و «اختر» مراجعه کرده و پس از تأیید مدارک توسط نماینده مستقر معاونت درمان در مرکز مذکور، واکسن کرونا دریافت کنند.

مراکز تزریق واکسن کرونا بیماران خاص در تهران

با توجه به گستردگی مراجعه‌کنندگان بیماری‌های خاص در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تهران و به منظور تسهیل خدمت رسانی به این بیماران در امر واکسیناسیون، مقرر شده است:

بیماران مبتلا به سرطان که در هر بیمارستان دانشگاهی تحت درمان هستند برای واکسیناسیون به همان بیمارستان مراجعه کنند.

بیماران بخش‌های خصوصی دانشگاهی با معرفی‌نامه پزشک و برگه پاتولوژی به بیمارستان «بهارلو» ارجاع داده می‌شوند.

به بیماران ام‌اس با معرفی نامه مربوطه و کارت شناسایی، با هماهنگی به بیمارستان‌های «سینا» و «یاس» ارجاع داده می‌شوند.

بیماران تالاسمی و هموفیلی با دریافت معرفی نامه از پزشکان مربوطه به بیمارستان‌های «امام خمینی»، «بهارلو»، «بهرامی» و «مرکز فرمانفرمائیان» مراجعه می‌کنند.

بیماران دیالیزی در همان مرکزی که دیالیز می‌شوند و بیماران پیوند نیز در همان مرکزی که پیوند انجام دادند، واکسینه می‌شوند.

در اینحا «بلد» لیست کاملی از مراکز تزریق واکسن به بیماران خاص در تهران را گردآوری کرده است که آدرس و اطلاعات دقیق درباره این مراکز را می‌توانید در اپلیکیشن «بلد» به آسانی به دست آورید:

۱. بیمارستان بهارلو فقط برای بیماران همین بیمارستان

۲. بیمارستان طرفه

۳. سالن ورزشی آرش میراسماعیلی

۴. پایگاه پشتیبانی مدیریت بحران فتح

۵. بیمارستان محب (فقط واکسیناسیون بیماری‌های خاص)

۶. بیمارستان فوق تخصصی کودکان بهرامی فقط برای بیماران همین بیمارستان

۷. بیمارستان امام حسین (فقط واکسیناسیون بیماری‌های خاص)

۸. مرکز بهداشت ایرانشهر

۹. مرکز واکسیناسیون کرونا و سوله کردستان بیماری‌های خاص

۱۰. بیمارستان محب یاس

۱۱. اورژانس بیمارستان امام خمینی

۱۲. ایران مال

مراکز تزریق واکسن به بیماران خاص در اطراف تهران:

۱- باشگاه فرهنگی ورزشی ایثار

۲- درمانگاه موسی‌ابن‌جعفر

۳- سالن ورزشی دانش ملارد

۴- سالن ورزشی شهید مطهری

۵- سالن ورزشی شهید حیدری

۶- مجتمع ورزشی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی

۷- سالن ورزشی شهدای خادم آباد

۸- خانه فرهنگ و هنر کرشته

۹- سالن ورزشی وحدت

۱۰- درمانگاه یاشا وحیدیه

۱۱- سالن ورزشی شهرداری فردوسیه

برای دریافت آدرس دقیق و ساعت کار این مراکز، کافی است در اپلیکیشن «بلد»، نام مرکز را جستجو کنید تا اطلاعات دقیقی مانند نوع واکسن، ساعت کاری، میزان شلوغی و واجدین شرایط برای تزریق واکسن را در آن بخوانید.

مراکز تزریق واکسن بیماران خاص در شهرهای بزرگ

در اغلب شهرهای بزرگ مراکز مشخصی برای واکسیناسیون بیماران خاص درنظر گرفته شده است با این حال هنوز در بسیاری شهرها نظیر تبریز و اهواز چنین مراکزی معرفی نشده‌اند و بیماران خاص این شهرها پس از دریافت پیامک می‌بایست به محل درمان خود مراجعه کنند تا سهمیه واکسن کرونا را دریافت کنند.

مراکز تزریق واکسن به بیماران خاص در مشهد

استان خراسان رضوی به عنوان یکی از بهترین مراکز تزریق واکسن کرونا به بیماران خاص، توانسته است اکثر بیماران خاص ساکن در مشهد را علیه کرونا واکسینه کند، با این حال اگر ساکن مشهد هستید و با وجود بیماری خاص هنوز واکسینه نشده‌اید، آدرس و اطلاعات کامل تمامی مراکز ۱۷ گانه این شهر که در ذیل آمده است، در «بلد» موجود است و شما می‌توانید قبل از مراجعه اطلاعات کامل و دقیقی درباره این مراکز از «بلد» کسب کنید.

لیست مراکز تزریق واکسن کرونا بیماران خاص در مشهد:

۱- مرکز بهداشت شماره ۲

۲- مرکز خدمات جامع سلامت شهری ۲۲ بهمن

۳- مرکز خدمات جامع سلامت شهری کارگران

۴- پایگاه تجمیعی واکسیناسیون کووید ۱۹ هنرستان سید جمال الدین اسد آبادی

۵- مرکز بهداشت شماره ۵ مشهد

۶- مرکز خدمات جامع سلامت مرحوم ادویه چی

۷- مرکز خدمات جامع سلامت شهری کمیل

۸- مرکز تجمیعی واکسیناسیون مهر کوهسنگی

۹- مرکز خدمات جامع سلامت مرحوم فرامرز عباسی

۱۰- پایگاه تجمیعی واکسیناسیون کووید ۱۹ ولایت

۱۱- مرکز خدمات جامع سلامت شهری ساختمان

۱۲- مرکز اموزش بهورزی و بازآموزی برنامه‌های سلامت امام رضا

۱۳- مرکز خدمات جامع سلامت شهری حضرت خدیجه

۱۴- مرکز خدمات جامع سلامت شهری اباعبدلله الحسین

۱۵- مرکز خدمات جامع سلامت شهری طیبه برادران رحیمی

۱۶- مجموعه ورزشی شهید ناصری

۱۷- شهرک دانش و سلامت

مراکز تزریق واکسن به بیماران خاص در کرج

بیماران خاص ساکن استان البرز نیز می‌توانند با در دست داشتن مدارک پزشکی و درمانی مرتبط به بیماری خود به یکی از سه مرکز اصلی تزریق واکسن کرونا مخصوص بیماران خاص در شهر کرج مراجعه کنند. تمامی بیماران خاص شامل بیماران «ام اس»، «تالاسمی»، «هموفیلی»، «دیالیزخونی و صفاقی»، «سرطانی»، «سی‌اف»، «اوتیسم»، «پیوند» (کلیه،کبد، قلب، مغزاستخوان)، «MPS»، «PID» و «بال‌پروانه‌ای (EB)» می‌توانند به هر سه مرکز برای دریافت واکسن کرونا مراجعه کنند.

آدرس و اطلاعات دقیق مربوط به این مراکز در اپلیکیشن «بلد» موجود است، بنابراین قبل از مراجعه حتماً اطلاعات مربوط به مرکز را چک کنید تا از ساعت کار، شلوغی یا خلوتی مرکز و نیز نوع واکسن تزریقی در این مراکز مطلع شوید.

لیست مراکز تزریق واکسن کرونا (بیماران خاص) در کرج

۱- سالن ولایت برای تمامی بیماران خاص

۲- دانشگاه خوارزمی برای تمامی بیماران خاص

۳- مرکز خدمات جامع سلامت شهدای حصارک بالا برای تمامی بیماران خاص

مراکز تزریق واکسن به بیماران خاص در اصفهان

اغلب جمعیت بیماران خاص در اصفهان را مبتلایان به ام اس تشکیل می‌دهند و برآورد می‌شود بیش از ۱۵ هزار بیمار خاص در این شهر وجود داشته باشد. دانشگاه علوم پزشکی اصفهان طبق برنامه دقیق و منظم در حال نوبت‌دهی و ارسال پیامک به بیماران خاص برای دریافت واکسن کرونا است. بنابراین از هموطنان اصفهانی درخواست می‌کنیم منتظر دریافت پیامک بمانند و پس از آن با مراجعه به اپلیکیشن «بلد» و براساس نوع بیماری که به آن مبتلا هستند، مرکز تزریق واکسن را انتخاب کرده و به آن مراجعه کنند.

در اطلاعات مربوط به مراکز، حتی موضوعاتی نظیر داشتن جای پارک و نوع واکسن نیز در «بلد» مشخص شده است تا راهنمایی دقیق و کاملی برای مراجعه به مراکز تزریق واکسن کرونا برای بیماران خاص انجام پذیرد.

لیست مراکز اصفهان برای تزریق واکسن کرونا بیماران خاص

۱- حرم مطهر زینبیه: فقط بیماران سرطانی

۲- مسجد مصلی اصفهان

۳- نمایشگاه بین المللی اصفهان

۴- بیمارستان الزهرا

۵- بیمارستان سیدالشهدا (اختصاصی فقط برای تزریق بیماران خاص)

۶- ورزشگاه قدس خمینی شهر

۷- مرکز بهداشت اصغرآباد

مراکز تزریق واکسن به بیماران خاص در شیراز

دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با تاکید بر اینکه نوبت‌دهی تزریق واکسن کرونا برای بیماران خاص تنها از طریق پیامک انجام می‌شود، از بیماران خاص ساکن شیراز خواسته است تا پس از دریافت پیامک، به یکی از مراکز زیر برای دریافت واکسن کرونا مراجعه کنند:

۱- جمعیت هلال احمر شیراز

۲- سالن ورزشی سرداران شیراز

۳- اورژانس اجتماعی

۴- سالن پژوهش محمد رسول الله.

۵- مجموعه ورزشی غدیر

هموطنان شیرازی پس از دریافت پیامک، می‌توانند اطلاعات دقیق مربوط به تزریق واکسن کرونا در هریک از این مراکز را در «بلد» جستجو کرده و بر اساس نوع بیماری، ساعت کارمرکز و شلوغی و یا خلوتی آن برای تزریق واکسن مراجعه کنند.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.