تاریخ انتشار : پنجشنبه ۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۳:۴۱
کد خبر : 13719

مدیریت هوشمند کرونا بستگی به مردم دارد/ ویژگی طرح شهید سلیمانی

مدیریت هوشمند کرونا بستگی به مردم دارد/ ویژگی طرح شهید سلیمانی

به گزارش خبرگزاری مهر، حمید سوری، ضمن تقدیر از تلاش‌های فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران در راستای کنترل بیماری و با اشاره به بار بهداشتی تحمیل شده ناشی از بروز اپیدمی، به برخی از تجارب ارزنده در این دوران اشاره کرد. وی تصریح کرد: همانطور که در درمان بدون آموزش بالینی فردی

به گزارش خبرگزاری مهر، حمید سوری، ضمن تقدیر از تلاش‌های فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران در راستای کنترل بیماری و با اشاره به بار بهداشتی تحمیل شده ناشی از بروز اپیدمی، به برخی از تجارب ارزنده در این دوران اشاره کرد.

وی تصریح کرد: همانطور که در درمان بدون آموزش بالینی فردی توانایی طبابت پیدا نمی‌کند، در بهداشت نیز بدون حضور در عرصه‌های بهداشتی نمی‌توان ادعای بهره مندی از دانش کافی را داشت. بنابراین برنامه ریزی برای حضور و مشارکت دانشجویان بهداشت در خدمت رسانی باید به بهترین نحو در دانشکده‌ها صورت گیرد. این تجارب تکرار ناپذیر خواهد بود.

سوری با اشاره به حضور پررنگ دانشجویان در عرصه مقابله با بحران کووید ۱۹ به ویژه واکسیناسیون، به اهمیت آموزش و توانمندسازی دانشجویان برای مقابله با اپیدمی‌ها، مشارکت در تصمیم سازی ها و توسعه تحقیقات کاربردی تاکید کرد و با اشاره به تدوین پروتکل‌های بهداشتی مبتنی بر شواهد علمی موجود، اظهار کرد: تجاربی در سطح دنیا در دسترس است که پیاده سازی آن نیاز به زیرساخت‌های قوی و پویا دارد. البته ظرفیت ایجاد این زیرساخت‌ها در کشور وجود دارد و برای مقابله با بحران کرونا و حتی سایر اپیدمی‌ها، می‌توان برای ایجاد و بهبود آنها برنامه ریزی کرد.

وی بر لزوم تدوین نقشه سیاست گذاری تحقیقاتی و تصمیم گیری مبتنی بر شواهد علمی تاکید کرد و افزود: آمارها ممکن است منجر به خطا در استنتاج شود، بنابراین باید بر تحلیل داده‌ها متناسب با سیاست‌های حاکم تمرکز داشت تا هوشمندسازی محدودیت‌ها صورت گیرد.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ادامه با اشاره به میزان تاب آوری مردم، عنوان کرد: بر اساس تجربیات سایر کشورها، اگر نیازهای اساسی مردم تأمین شود، مدیریت اپیدمی هوشمندانه‌تر صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: طرح شهید سلیمانی همکاری بین بخشی را افزایش داد و اهداف این مسیر را تا حد بسیاری محقق کرد و نتیجه آن با افزایش فاصله زمانی بین پیک سوم و چهارم قابل مشاهده بود. بنابراین، باید توانمندی‌ها و همراهی‌ها افزایش یابد تا این طرح مجدد با قوت ادامه پیدا کند.

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.