تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۳:۳۶
کد خبر : 14160

مدیرروستا: کیفیت لیگ خوب نیست/ انتخاب استیلی نشانه فدراسیون فوتبالی است

مدیرروستا: کیفیت لیگ خوب نیست/ انتخاب استیلی نشانه فدراسیون فوتبالی است

علی‌اصغر مدیر روستا در گفت‌وگو با ایسنا، درباره تشکر حمید استیلی از او در جریان دیدار با سفیر کره‌جنوبی اظهار کرد: کار خاصی نبود. یک مساله‌ اداری مربوط به تیم ملی ایران بود که باید انجام می‌شد و از طریق ارتباطاتی که داشتیم این کار را انجام دادیم. او درباره روی کار آمدن حمید استیلی

علی‌اصغر مدیر روستا در گفت‌وگو با ایسنا، درباره تشکر حمید استیلی از او در جریان دیدار با سفیر کره‌جنوبی اظهار کرد: کار خاصی نبود. یک مساله‌ اداری مربوط به تیم ملی ایران بود که باید انجام می‌شد و از طریق ارتباطاتی که داشتیم این کار را انجام دادیم.

او درباره روی کار آمدن حمید استیلی به عنوان مدیر تیم ملی فوتبال ایران گفت: یکی از نشانه‌های فدراسیون فوتبالی و کاربلد این است که آقای استیلی را به سرعت جایگزین آقای خورشیدی کردند. استیلی تقریبا جزو شناسنامه‌ فوتبال‌مان است که گل قرن را هم در بازی قرن به ثمر رساند و تمام تجربیات لازم را داشته است. سال‌ها است که او با فدراسیون فوتبال کار می‌کند و به نظرم برای این سمت، بهتر از او کسی را نداشتیم. به آقای ماجدی و هیات رییسه تبریک می‌گویم. استیلی هم با تمام توان می‌تواند به تیم ملی کمک کند. این تصمیم یکی از نشانه‌های تحول در فدراسیون فوتبال است.

این مهاجم پیشین تیم ملی فوتبال ایران درباره حضور هم‌زمان تعداد زیادی از ستاره‌های گذشته در تیم ملی به عنوان مربی و مدیر اظهار کرد: وزن و سنگینی آقای استیلی، باقری و هاشمیان خیلی به تیم ملی ایران کمک خواهد کرد. به نظرم مجموعه خوبی در تیم ملی به وجود آمده است.

این کارشناس فوتبال درباره مسابقات لیگ برتر و رقابت دو تیم استقلال و پرسپولیس در صدر جدول خاطرنشان کرد: من فکر می‌کردم رقابت بین سه، چهار تیم باشد. البته گل‌گهر تیم خوبی بوده که آن اتفاق و کسر امتیاز برای این تیم رخ داد. از طرفی فکر می‌کردم سپاهان عملکرد بهتری داشته باشد اما در حال حاضر رقابت قهرمانی میان دو تیم استقلال و پرسپولیس است. هر دو تیم در انتظار فرصت‌سوزی از سوی همدیگر هستند تا جام قهرمانی را تصاحب کنند.

مدیرروستا درباره کیفیت مسابقات باشگاهی نیز با بیان این که شرایط چندان خوب و مطلوب نیست، افزود: کیفیت فوتبال ما خوب نیست. پیشرفتی در فوتبال‌مان ندیده‌ایم. ما چندان کیفیت فنی بالایی را نظاره نمی‌کنیم. به نظرم این موضوع ناشی از نگرش مربیان و مدیران است. البته حق هم دارند. وقتی تیمی نتیجه نمی‌گیرد، به سرعت مربی و مدیر را جا به جا می‌کنند. امیدوارم با تغییر و تحولاتی که در فدراسیون فوتبال صورت گرفته، در این زمینه هم تحولاتی صورت بگیرد و در سال‌های آینده شاهد کیفیت بالایی در فوتبال‌مان باشیم.

او با اشاره به عملکرد فنی بازیکنان لژیونر در خارج از ایران اظهار کرد: بازیکنان لژیونر ما گل سر سبد تیم‌های خود هستند و نام خود را در اروپا بر سر زبان‌ها انداخته‌اند. پس مشکلی به کیفیت بازیکنان ما وارد نیست اما شرایط به سمتی پیش رفته که کیفیت فدای کمیت شده است.

این کارشناس فوتبال درباره این که در فصل اخیر هیچ بازیکنی نتوانسته نام خود را در به عنوان یک فوتبالیست آینده‌دار بر سر زبان‌ها بیندازد، یادآور شد: من بازیکنی را نمی‌بینم. بازیکنانی را می‌بینم که قراردادهای هشت میلیاردی دارند. واقعا این پول از سطح فنی هشتاد درصد از بازیکنان ما بالاتر است. وقتی به بحث فنی و تاکتیک‌پذیری بازیکنان نگاه می‌کنیم، می‌بینیم با گذشته و بازیکنان پیشین قابل قیاس نیستند. به نظرم مباحث مالی و پولی فوتبال ما را خراب کرده است. این موضوع نشان می‌دهد که به صورت اصولی جلو نرفته‌ایم. در واقع بازیکن خیالش راحت است که با هر کیفیتی، پول خود را می‌گیرد. زد و بند و فساد فوتبال را به جاهای بدی هدایت کرده است.

مدیرروستا در واکنش به این که به علت وضعیت ارزش پول ملی، بازیکنان خارجی باکیفیتی هم به ایران نمی‌آیند و در عمل کمکی به فوتبال کشور نمی‌شود، گفت: چقدر اتفاق افتاده بازیکن خوب و باکیفیتی به ایران بیاید؟ این همان فساد در فوتبال است. اگر توانستیم جلوی این مسائل را بگیریم، فوتبال‌مان توسعه خواهد یافت. بازیکنان ما خیلی بهتر از بعضی خارجی‌ها هستند و می‌توانیم روی کیفیت و استعدادهای داخلی‌ کار کنیم.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.