تاریخ انتشار : چهارشنبه ۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۶
کد خبر : 28578

مخاطبانی که سالن اصلی را ترک کردند/ نوزادان مخاطب «تالار وحدت»!

مخاطبانی که سالن اصلی را ترک کردند/ نوزادان مخاطب «تالار وحدت»!

به گزارش خبرنگار مهر، روز سه‌شنبه ۴ بهمن و در چهارمین روز چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر جشنواره شاهد به صحنه رفتن نمایش‌های مختلف بود. مخاطبانی که سالن اصلی را ترک کردند سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر روز چهارم جشنواره میزبان نمایش «داستان اسف‌انگیز یک صعود تبه‌کارانه به صحنه‌گردانی سر پرسی لورن و

به گزارش خبرنگار مهر، روز سه‌شنبه ۴ بهمن و در چهارمین روز چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر جشنواره شاهد به صحنه رفتن نمایش‌های مختلف بود.
مخاطبانی که سالن اصلی را ترک کردند
سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر روز چهارم جشنواره میزبان نمایش «داستان اسف‌انگیز یک صعود تبه‌کارانه به صحنه‌گردانی سر پرسی لورن و شرکا» به نویسندگی و کارگردانی غلامحسین دولت‌آبادی بود. اجرای اول این نمایش با حضور حدود ۱۵۰ تا ۱۶۰ مخاطب روی صحنه رفت اما به دلایل مختلف از جمله شنیده نشدن دیالوگ‌های نمایش، در حین اجرا مخاطبان به ترک سالن پرداختند و در آنتراکت ۵ دقیقه‌ای میانی نمایش جمعیت مخاطبان داخل سالن به حدود ۶۰ تا ۷۰ نفر رسید.
حرکات عجیب تصویربردار شبکه تلویزیونی
در حین اجرای نمایش «داستان اسف‌انگیز …» حضور تصویربردار شبکه تلویزیونی العالم شرایط متفاوتی را برای مخاطبان حاضر در سالن رقم زد. این تصویربردار که حین اجرا در بخش‌های مختلف سالن اصلی حرکت و تصویربرداری می‌کرد در مواقعی با روشن کردن پروژکتور دوربین، اقدام به فیلمبرداری از مخاطبان می‌کرد.
این روند با واکنش مسئولان سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر مواجه شد اما تأثیری در عملکرد تصویربردار شبکه تلویزیونی نداشت.
اجرای خیابانی مخاطب خود را پیدا کرد
نمایش‌های خیابانی چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی که در پهنه رودکی اجرا می‌شوند و امکان اجرا در فضای پیرامون تئاتر شهر برای‌شان فراهم نشد، با گذشت روزهای ابتدایی جشنواره کم کم مخاطبان خود را پیدا کرده‌اند.

در چهارمین روز جشنواره و به ویژه نمایش‌هایی که ساعت ۱۶ به بعد اجرا شدند با مخاطبان بیشتری همراه بودند.
تالار وحدت و حضور مخاطبان کودک، نوجوان و خردسال
نمایش «ایرانیان» به نویسندگی و کارگردانی رضا صابری از مشهد در چهارمین روز چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر روی صحنه رفت. شیما قاسمی‌پور نماینده مریوان و سروآباد در مجلس، سیدمحمد هاشمی معاون امور استان‌ها و مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمود سالاری معاون هنری وزیر ارشاد، کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی، محمدحسین نیرومند مشاور وزیر ارشاد، مرتضی سعیدی مدیرعامل بنیاد امام رضا (ع) و حجت‌الاسلام محمدجواد قاسم‌پور دستیار مدیرعامل بنیاد امام رضا (ع) از مهمانان این اجرا بودند.
تالار وحدت در اولین شب اجرای «ایرانیان» میزبان تعداد زیادی مخاطب بود که البته نکته قابل توجه درباره مخاطبان نمایش، حضور تعداد زیادی مخاطب کودک و نوجوان و حتی نوزاد بود.
کودکان و نوجوانان حاضر در سالن با داشتن تنقلات مختلف به همراه خانواده‌های خود در تالار وحدت حضور پیدا کردند!
در تصویر درج شده در کنار همین گزارش که با لوگوی رسمی جشنواره رسانه‌ای شده است، می‌توان شاهد حضور کودکان در سالن تالار وحدت بود.
نکته قابل توجه دیگر این بود که اکثر مخاطبان حاضر در تالار وحدت شماره صندلی نداشتند زیرا مسئولان سالن از مخاطبان می‌خواستند که صندلی‌های خالی کنار خود را پر کنند تا دیگر مخاطبان هم بتوانند روی صندلی‌های نزدیک ردیف‌های مختلف بنشینند.
همچنین گروه‌های نمایشی «طلقه الرحمه» و «امل» از عراق و برخی گروه‌های تئاتری شرکت‌کننده در جشنواره چهل و یکم از دیگر مخاطبان اجرای نمایش «ایرانیان» بودند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.