تاریخ انتشار : سه شنبه ۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۹:۲۷
کد خبر : 688

محکومیت چهار رهبر پیشین مقدونیه شمالی به اتهام سازماندهی حمله سال ۲۰۱۷ به پارلمان

محکومیت چهار رهبر پیشین مقدونیه شمالی به اتهام سازماندهی حمله سال ۲۰۱۷ به پارلمان

به گزارش ایسنا به نقل از یورونیوز، در آن سال، در جریان حملۀ معترضان ملی‌گرا به پارلمان، چند نماینده از جمله زوران زائو نخست وزیر کنونی، بشدت مورد ضرب و جرح قرار گرفتند. معترضان که عمدتا طرفداران نیکولا گروسکی، نخست وزیر قدرتمند پیشین و حزب راستگرای او «VMRO-DPNE» بودند، سعی داشتند مانع از تشکیل دولت

به گزارش ایسنا به نقل از یورونیوز، در آن سال، در جریان حملۀ معترضان ملی‌گرا به پارلمان، چند نماینده از جمله زوران زائو نخست وزیر کنونی، بشدت مورد ضرب و جرح قرار گرفتند.

معترضان که عمدتا طرفداران نیکولا گروسکی، نخست وزیر قدرتمند پیشین و حزب راستگرای او «VMRO-DPNE» بودند، سعی داشتند مانع از تشکیل دولت ائتلافی سوسیال دموکرات‌ها با گروه‌های اقلیت آلبانیایی شوند.

معترضان ابتدا علیه انتخابات پارلمانی و تعیین رئیس جدید برای پارلمان دست به تظاهرات زدند و سپس سوسیالیست‌ها را که در آن زمان حزب اپوزیسیون محسوب می‌شدند، متهم کردند که وحدت ملی را در این کشور به خطر انداخته‌اند.

بر این اساس دادگاه تراژکو ولجانوسکی، رئیس سابق پارلمان را به شش سال و نیم زندان محکوم کرد. گفته می‌شود که در روز حادثه، او عمدا زمان برگزاری جلسه پارلمان را به درازا کشانده بود تا معترضان بتوانند وارد ساختمان پارلمان شوند.

مایل جاناکیفسکی و اسپیرو ریستوکی، وزرای پیشین نیز به دلیل هدایت تظاهرکنندگان به شش سال و سه ماه زندان محکوم شدند.

ولادیمیر آتاناسوسکی، مدیر سابق سرویس مخفی که متهم به تحریک مستقیم معترضان به انجام خشونت همچنین صدور دستور پارک یک وسیله نقلیه پر از سلاح در خارج از پارلمان بود، به شش سال زندان محکوم شد.

نیکولا گروسکی، نخست وزیر پیشین مقدونیه شمالی برای یک دهه در این کشور زمام قدرت را در دست داشت و در نهایت در سال ۲۰۱۶ در پی بحران سیاسی سقوط کرد.

او که پس از سقوط به مجارستان فرار کرد نیز از سوی دادگاه به فساد و تحریک معترضان به حمله به پارلمان متهم است.

انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.