تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۹
کد خبر : 2590

محمدبیگی: مشکلی در تولید سرم نخواهیم داشت

محمدبیگی: مشکلی در تولید سرم نخواهیم داشت

فاطمه محمدبیگی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: امروز به همراه دکتر روح الامینی رئیس کمیته غذا و دارو، دکتر پاکمهر نایب رئیس کمیسیون بهداشت و دکتر یزدی خواه نماینده تهران از کارخانه فرآورده های تزریقی و دارویی ایران بازدید سرزده ای داشتیم، در این بازدید ضمن بررسی میدانی از میزان تولید سرم

فاطمه محمدبیگی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: امروز به همراه دکتر روح الامینی رئیس کمیته غذا و دارو، دکتر پاکمهر نایب رئیس کمیسیون بهداشت و دکتر یزدی خواه نماینده تهران از کارخانه فرآورده های تزریقی و دارویی ایران بازدید سرزده ای داشتیم، در این بازدید ضمن بررسی میدانی از میزان تولید سرم تزریقی در این واحد تولیدی، از انبار دپو و خطوط تولید و ظرفیت های آن نیز بازدید به عمل آمد. 

وی با تقدیر از از زحمات مدیران و کارگران این کارخانه که به صورت پیوسته در دو شیفت در تمام شبانه روز در حال تولید انواع سرم تزریقی و تحویل آن به مراکز پخش هستند، گفت: طبق آنچه از دپوی مواد اولیه این کارخانه شاهد بودیم این اطمینان به مردم عزیز داده می‌شود که برای یک سال آینده مشکلی در تولید سرم نخواهیم داشت.

محمدبیگی با بیان اینکه در حال حاضر این واحد تولیدی هر هفته یک میلیون بطری سرم های تزریقی را روانه بازار دارویی می‌کند، افزود: آنچه در هفته های گذشته در خصوص مشکل کمبود سرم در کشور شاهد بودیم، بیش از آنکه ناشی از کمبود واقعی سرم باشد، از خطاهای مدیریتی و اشتباهات محاسباتی در زمینه مدیریت سیستم توزیع و پخش دارو نشات گرفته است.

وی ادامه داد: علاوه بر این شاهد فرافکنی وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو بودیم. کمبود سرم در کشور که یکی از دلایل آن خروج یکی از کارخانه های سرم سازی از گردانه تولید بود، می توانست با پیش بینی های صحیح به خوبی مدیریت شود.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان ادامه داد: در حال حاضر ظرفیت صنعت داروسازی کشور در حوزه سرم سازی مناسب است که با تقویت مراکز تولیدی این اطمینان را می توان داشت که نیازی به واردات گسترده سرم به کشور نباشد. البته در ماه‌های اخیر افزایش مصرف به دلیل شیوع کرونا و اورهال شدن یکی از شرکت های تولیدی، مشکلاتی را در کشور ایجاد کرد که در صورت اتخاذ تدابیر صحیح در مدیریت بحران و توزیع مناسب شرایط تامین سرم برای بیماران به سختی صورت نمی گرفت. 

وی با تاکید بر اینکه واردات نمایشی سرم، حلال مشکل مدیریتی نیست، گفت: حمایت و پشتیبانی لازم و ویژه از تولید کنندگان یک ضرورت است تا بار دیگر شاهد چنین چالش هایی در کشور نباشیم. در حال حاضر حدود ۱۲ میلیون بطری سرم در کشور تولید می شود که با اتمام تعمیرات اساسی شرکت سرم سازی شهید قاضی در تبریز به زودی به ظرفیت تولید ماهانه ۱۶ میلیون سرم در کشور می رسیم که این بیش از نیاز کشور خواهد بود. در سال ۹۹ نیاز کشور به سرم تزریقی حدود ۱۱ میلیون سرم در ماه بود.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.