تاریخ انتشار : جمعه ۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۳
کد خبر : 8295

مجوز صادرات ۳۰۰ هزار راس دام غیرمولد عشایر صادر شد

مجوز صادرات ۳۰۰ هزار راس دام غیرمولد عشایر صادر شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان امور عشایر ایران، سیدجواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی و رئیس شورای قیمت گذاری محصولات اساسی کشاورزی دستورالعمل صادرات ۳۰۰ هزار رأس دام سبک عشایر کشور را ابلاغ کرد. بر اساس این دستورالعمل، اتحادیه تعاونی‌های عشایری دامداران متحرک ایرانیان به عنوان مباشر شرکت پشتیبانی امور دام برای

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان امور عشایر ایران، سیدجواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی و رئیس شورای قیمت گذاری محصولات اساسی کشاورزی دستورالعمل صادرات ۳۰۰ هزار رأس دام سبک عشایر کشور را ابلاغ کرد.

بر اساس این دستورالعمل، اتحادیه تعاونی‌های عشایری دامداران متحرک ایرانیان به عنوان مباشر شرکت پشتیبانی امور دام برای صادرات دام سبک غیرمولد عشایر با رعایت پروتکل سازمان دامپزشکی کشور تعیین شده است.

سازمان دامپزشکی کشور موظف است حداکثر ظرف ۴۸ ساعت نسبت به صدور گواهی لازم در مبدا قرنطینه نگهداری توسط مباشر اقدام نماید و سازمان امور عشایر ایران نیز به عنوان دستگاه ناظر بر فرایند صادرات دام عشایر نظارت می‌کند.

همچنین بر اساس دستورالعمل ابلاغی، صادرات ۳۰۰ هزار رأس دام عشایر با رعایت برنامه زمانبندی مرحله‌ای به صورت ۵۰ هزار رأس در هر مرحله که سه مرحله آن قطعی بوده و مراحل بعد نیز منوط به بررسی آثار اقتصادی صادرات دام زنده بر قیمت گوشت در داخل کشور می‌باشد و مبادی خروجی دام نیز براساس یک خروجی به ازای هر یک کشور خارجی (مقصد صادرات) تعیین شده است.

پرداخت وجه دام زنده خریداری شده به دامدار نیز توسط مباشر به صورت علی الحساب و مبتنی بر قیمت تعیین شده شورای قیمت گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایت محصولات اساسی کشاورزی و تسویه حساب نهایی نیز پس از تکمیل فرایند صادرات صورت خواهد گرفت.

مدت زمات اعتبار این مجوز تا پایان سال جاری تعیین شده و مسئولیت صدور مجوز و کنترل بازار برعهده شرکت پشتیبانی امور دام کشور است و سایر اتحادیه‌ها و تشکل‌های دامی نیز مجاز هستند در صورتی که متقاضی صادرات دام باشند، با رعایت این شرایط تقاضای خود را به شرکت پشتیبانی امور دام کشور ارائه کنند.

منبع : مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.