تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۹
کد خبر : 20270

مجمع تکواندو به ۳ عضو پیشنهادی برای هیئت رئیسه رای نداد!

مجمع تکواندو به ۳ عضو پیشنهادی برای هیئت رئیسه رای نداد!

به گزارش ایسنا، مجمع عمومی و سالیانه فدراسیون تکواندو صبح امروز (پنجشنبه) با حضور سینا کلهر معاون فرهنگی و ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان، علی دادگر عضو هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک، آرش فرهادیان سرپرست دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها، هادی ساعی رئیس فدراسیون تکواندو و سایر اعضای مجمع در سالن استاد فارسی آکادمی ملی

به گزارش ایسنا، مجمع عمومی و سالیانه فدراسیون تکواندو صبح امروز (پنجشنبه) با حضور سینا کلهر معاون فرهنگی و ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان، علی دادگر عضو هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک، آرش فرهادیان سرپرست دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها، هادی ساعی رئیس فدراسیون تکواندو و سایر اعضای مجمع در سالن استاد فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

در ابتدای مجمع، هادی ساعی رئیس فدراسیون تکواندو با ارائه گزارش عملکرد این فدراسیون، گفت: این اولین مجمع فدراسیون تکواندو در دوران جدید مدیریتی است و قرار است گزارش عملکرد سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ ارائه شود. در ابتدا باید از افتخارات تیم‌های ملی تکواندو و کسب ۴۰۷ مدال در میادین بین‌المللی صحبت کنم. در این دو سال شاهد کسب ۶ سهمیه المپیک و پارالمپیک توکیو، کسب یک مدال طلا و نقره در پارالمپیک توکیو، کسب مقام نخست پاراتکواندو آسیا، کسب مقام سوم آقایان و نایب قهرمانی بانوان در قهرمانی آسیا ۲۰۲۱، کسب مقام دوم آقایان و بانوان در پومسه قهرمانی آسیا، کسب مقام سومی بانوان در مسابقات آزاد جهانی در عربستان و قهرمانی جام ریاست فدراسیون جهانی بودیم. از این تعداد مدال، ۱۰۴ طلا، ۱۲۰ نقره و ۱۸۳ مدال برنز کسب شده است.

ساعی افزود: بحث اصلی ما در سال جاری تمرکز در بحث آموزش خواهد بود. البته این برنامه‌ها بیشتر برنامه فدراسیون گذشته است که برنامه خوبی است.

در ادامه برای انتخاب چهار عضو هیئت رئیسه رای گیری شد. در حالی که تعداد اعضای مجمع ۵۸ نفر بود، اما ۵۷ رای به صندوق انداخته شد. کلهر نیز با خنده اعلام کرد که دوباره مانند مجمع انتخاباتی سال گذشته بحث نیم رای پیش می‌آید که با خنده اعضای مجمع همراه شد.

در شرایطی که علی خلیلی به عنوان نایب رئیس آقایان، عشرت شاه‌محمدی به عنوان نایب رئیس بانوان، زهرا سروی به عنوان کارشناس خبره و محمد جمشیدی به عنوان خزانه‌دار معرفی شده بودند، تنها محمد جمشیدی با کسب ۴۶ رای به عنوان خزانه‌دار فدراسیون تکواندو معرفی شد و ۳ گزینه دیگر موفق به اخذ رای لازم نشدند.

علی خلیلی با کسب ۱۳ رای، عشرت شاه‌محمدی با کسب ۱۶ رای و زهرا سروی نیز با کسب ۱۳ رای نتوانستند به عضویت هیئت رئیسه فدراسیون تکواندو در بیایند. قرار شد رئیس فدراسیون تکواندو با انتخاب سرپرست در مجمع آینده نفرات جدیدی را معرفی کند.

در ادامه مجمع حسین حسین زاده سرپرست دبیری فدراسیون گفت: قرار بود از زحمات سیدمحمد پولادگر نیز در مجمع تجلیل شود که متاسفانه ایشان در مجمع حضور ندارد.

هادی ساعی نیز بعد از برگزاری مراسم تقدیر از لشگری عنوان کرد: امروز از استاد اسماعیل آذرپاد به عنوان پدر تکواندو ایران دعوت کردیم که در مجمع حضور داشته باشند. همچنین دوست دارم پیشنهاد بدهم که همانند کمیته‌های قهرمانان و مربیان، کمیته پیشکسوتان نیز تشکیل شود و در مجمع فدراسیون حضور داشته باشد که با استقبال اعضای مجمع همراه شد.

اکرم خدابنده عضو کمیته ورزشکاران فدراسیون تکواندو و کاپیتان تیم ملی تکواندو بانوان نیز گفت: در راس ورزش هر کشور به خصوص کشورهای قدرتمند در المپیک ابتدا ورزشکار و بعد مربیان و مسئولان قرار دارند. از ابتدای جلسه مشاهده کردم که تمام دستگاه‌ها، ارگان‌ها و هیئت‌ها به درستی از حق و حقوق خود دفاع کردند، اما فکر می‌کنم همه ما اینجا جمع شدیم تا در نهایت شاهد بالا رفتن پرچم کشورمان توسط ورزشکاران باشیم. از تمام اعضای مجمع و مسئولان خواهش می‌کنم حداقل نیازهای بیرونی ورزشکاران و قهرمانان حل شود تا با انگیزه و تمام قوا در میادین حضور داشته باشند.

سینا کلهر نیز گفت: تکواندو ایرانی‌ترین رشته غیر ایرانی است که می‌توانم از آن نام ببریم و هیچ رشته‌ای واراداتی به ورزش کشور مانند تکواندو با روح و جان منزوج نشده است. تکواندو پیشرو ورزش کشور است و قهرمانان نام‌داری داشته است.

وی تصریح کرد: از طرفی چهره مذهبی و باریشه‌ای همچون محمد پولادگر سال‌ها ریاست این رشته را برعهده داشت و به عنوان یک الگو برای ما این رشته را خاص کرده بود. باید این پیشروی و ایرانیزه بودن تکواندو را حفظ کنیم و انتظار از ساعی به عنوان قهرمان که مسئولیت ریاست را برعهده دارد این است که یک قدم از این قله نیز بالاتر برود. برای تکواندو این روزها یک نقطه طلایی است و حضور رئیس سابق فدراسیون در معاونت قهرمانی یک فرصت است و امیدوارم این فرصت همراه با حضور قهرمانی بزرگ در راس فدراسیون به راحتی به خاطر حواشی از دست نرود.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.