تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۲
کد خبر : 19158

ماکرون در اجلاس مادرید موضعگیری روشن ترکیه درباره سوئد و فنلاند را خواستار خواهد شد

ماکرون در اجلاس مادرید موضعگیری روشن ترکیه درباره سوئد و فنلاند را خواستار خواهد شد

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، دفتر ریاست جمهوری فرانسه اعلام کرد، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور این کشور در دیدار با ینس استولتنبرگ، دبیرکل پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در کاخ الیزه به او گفت که قصد دارد از ترکیه بخواهد موضعگیری خود را درباره عضیویت سوئد و فنلاند در ناتو توضیح دهد. با

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، دفتر ریاست جمهوری فرانسه اعلام کرد، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور این کشور در دیدار با ینس استولتنبرگ، دبیرکل پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در کاخ الیزه به او گفت که قصد دارد از ترکیه بخواهد موضعگیری خود را درباره عضیویت سوئد و فنلاند در ناتو توضیح دهد.

با وجود مذاکرات روز دوشنبه ترکیه، سوئد و فنلاند در بروکسل و در حالی که تنها یک هفته به اجلاس سران ناتو در مادرید باقی مانده، امید به عضویت سریع این دو کشور در ناتو در حال کمرنگ شدن است.

ترکیه دو کشور یاد شده و به ویژه سوئد را متهم کرده به برخی فعالان حزب کارگران کردستان که آنکارا و همپیمانان غربی‌اش آن را سازمانی “تروریستی” می‌دانند، پناه داده است.

همچنین ترکیه لغو ممنوعیت صادرات اسلحه که پس از ورود نظامی‌اش به شمال سوریه در اکتبر ۲۰۱۹ علیه این کشور اعمال شد، تشدید قوانین مبارزه با تروریسم در سوئد و استرداد چهره‌هایی که آنکارا آنها را تروریست می‌خواند، خواستار است.

طبق بیانیه دفتر ریاست جمهوری فرانسه، ماکرون با اشاره به نقش مؤثر قدرت دفاعی بالای دو کشور فنلاند و سوئد در تقویت امنیت و ثبات منطقه یورو آتلانتیک، بار دیگر بر حمایت خود از تصمیم این دو کشور برای پیوستن به ناتو به دنبال جنگ در اوکراین اعلام کرد.

در ادامه این بیانیه نیز آمده است، ماکرون آمادگی پاریس برای اعطای تضمین‌هایی امنیتی به دو کشور تا زمان پیوستن آنها به ناتو را اعلام کرد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.