تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۶
کد خبر : 30121

مانور هوایی مشترک جنگنده‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی

مانور هوایی مشترک جنگنده‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه تایمز اسرائیل، هفت جنگنده اف-۳۵ آی و دو هواپیمای سوخت‌رسان مجدد بوئینگ ۷۰۷ از نیروی هوایی رژیم صهیونیستی از روز چهارشنبه در آستانه آغاز این مانور که به “پرچم سرخ” معروف است، وارد پایگاه نیروی هوایی نلیس شده بودند. نیروی رژیم صهیونیستی یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «این

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه تایمز اسرائیل، هفت جنگنده اف-۳۵ آی و دو هواپیمای سوخت‌رسان مجدد بوئینگ ۷۰۷ از نیروی هوایی رژیم صهیونیستی از روز چهارشنبه در آستانه آغاز این مانور که به “پرچم سرخ” معروف است، وارد پایگاه نیروی هوایی نلیس شده بودند.
نیروی رژیم صهیونیستی یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «این مانورها شامل یک حمله استراتژیک در عمق است. بعلاوه این مانورهای هوایی دستیابی به برتری هوایی در منطقه، حملات هوایی مشترک، رهگیری هواپیما، پرواز در ارتفاع پایین و حمله به یک منطقه ناآشنا را شبیه‌سازی خواهند کرد.»
در جریان این مانور، هواپیماهای سوخت‌رسان مجدد رژیم صهیونیستی باید به جنگنده‌های آمریکایی سوخت‌رسانی کنند و جنگنده‌های اسرائیلی باید از بوئینگ کی سی-۴۶ آمریکا سوخت دریافت کنند. رژیم صهیونیستی چهار فروند از این بوئینگ آمریکایی را سفارش داده و انتظار می‌رود اوایل سال ۲۰۲۵ میلادی آنها را دریافت کنند.
نیروی هوایی آمریکا در بیانیه‌ای به ساکنین جنوب نوادا نسبت به سر و صداهای موجود در دو هفته آتی هشدار داده است.
در این بیانیه آمده است: «نزدیک به ۱۰۰ هواپیما قرار است دو بار در روز از پایگاه هوایی نلیس به پرواز درآیند و در جریان آن ممکن است به مدت پنج ساعت در آسمان باشند.»
رژیم صهیونیستی مرتبا مانورهای آموزشی مختلفی با ارتش آمریکا برگزار می‌کند.
ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه روز یکشنبه اعلام کرد که مانور پرچم سرخ «همکاری عملیاتی» میان ارتش‌های این رژیم و آمریکا را به عنوان «دو شریک کلیدی» که به ادعای آن «امنیت» خاورمیانه را «حفظ» می‌کنند، «تقویت» خواهد کرد.
نیروی دریایی، تفنگداران دریایی، نیروی فضایی و گارد ملی هوایی آمریکا نیز در این مانور شرکت دارند.
مانور پرچم سرخ از سال ۱۹۷۵ میلادی دست‌کم سه بار در سال در پایگاه هوایی نلیس برگزار شده است؛ پایگاهی که به عنوان اصلی‌ترین منطقه آموزش نظامی نیروی هوایی آمریکا تلقی می‌شود. نیروی هوایی رژیم صهیونیستی در مانور پرچم سرخ در سال‌های ۲۰۰۲، ۲۰۰۴، ۲۰۰۹، ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ میلادی شرکت داشت.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.