تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۷
کد خبر : 12627

مانور تسلیحات هسته‌ای آمریکا در بحبوحه تنش‌ها با روسیه

مانور تسلیحات هسته‌ای آمریکا در بحبوحه تنش‌ها با روسیه

به گزارش ایسنا، خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد، در حالی که این مانورهای جنگی از مدت‌ها پیش برنامه‌ریزی شده بودند و انجام آنها برای این بخش امری عادی و معمول است اما اکنون زمان مناسبی برای برگزاری آنها نبود. آمریکا دائما نگرانی های خود را نسبت به حمله احتمالی روسیه به اوکراین ابراز می‌کند و در

به گزارش ایسنا، خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد، در حالی که این مانورهای جنگی از مدت‌ها پیش برنامه‌ریزی شده بودند و انجام آنها برای این بخش امری عادی و معمول است اما اکنون زمان مناسبی برای برگزاری آنها نبود. آمریکا دائما نگرانی های خود را نسبت به حمله احتمالی روسیه به اوکراین ابراز می‌کند و در حال بررسی گزینه های تلافی‌جویانه است. آخرین مانور “آذرخش جهانی” در آوریل سال ۲۰۲۱ شامل استفاده آمریکا از تسلیحات اتمی به عنوان بازدارندگی در یک بن‌بست فرضی با روسیه بود.

با این حال، امسال مانور “آذرخش جهانی” بر پاسخ به درگیری اتمی احتمالی با چین متمرکز است. این مانور به خودی خود شامل هیچ تسلیحات اتمی یا پرتاب موشک یا بمباران نیست. در عوض فرماندهی استراتژیک آمریکا مدارهای فرماندهی و کنترل هسته‌ای را بررسی می کند، نوآوری‌های سال گذشته را با تاکتیک‌های پیشین ادغام می کند و تصمیم‌گیری را مطابق با یک برنامه جنگ اتمی آزمایش می‌کند.

این برنامه جدید جنگ اتمی آمریکا بیانگر تحول و گذاری است که ناتو طی سال‌های گذشته تجربه کرده است؛ تغییری از مبارزه با تروریسم و بازگشت به “رقابت شدید بر سر قدرت”. ظاهرا این تغییر و آخرین افزوده‌ها به زرادخانه هسته‌ای آمریکا تاثیر خود را بر نحوه انتظار واشنگتن از در گرفتن یک جنگ اتمی گذاشته‌اند.

این برنامه جدید دیگر به دکترین “نابودی حتمی طرفین” چیزی که در گذشته به عنوان یک بازدارنده مهم در استفاده از تسلیحات اتمی بکار می رفت، تکیه ندارد. امروزه، پنتاگون انتظار دارد که برخی نیروهای آمریکایی از جنگ فرضی که روسیه یا کشوری دیگر آن را آغاز می‌کند، نجات پیدا کنند و سپس فورا خود را بازیابی کرده، دست به حمله‌ای متقابل بزنند و تا زمانی که دشمن به طور کامل از بین برود یا دیگر کسی روی کره زمین زنده نماند، آن را تکرار کنند. این رویکرد جدید در جریان مانورهای امسال “آذرخش جهانی” آزمایش می‌شود.

برنامه جدید جنگ اتمی آمریکا همچنین شامل معرفی تسلیحات متداول بیشتر به نیروی استراتژیک آمریکاست چرا که این بخش در حال حاضر به سمتی پیش می‌رود که بیشتر از انرژی اتمی به تکنولوژی تکیه دارد از جمله دفاع هوایی و جنگ سایبری.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.