تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۳
کد خبر : 3500

ماموریت دشوار سومین وزیر چشم پزشک/عین اللهی با کرونا چه خواهد کرد

ماموریت دشوار سومین وزیر چشم پزشک/عین اللهی با کرونا چه خواهد کرد

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام عین اللهی ۶۳ ساله متولد سراب، فوق تخصص قرنیه چشم و استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است. او در دوران وزارت بهداشت طریقت منفرد، معاون آموزشی و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارتخانه بود. عین اللهی حالا با کسب رأی اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی، عهده دار وزارتخانه‌ای

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام عین اللهی ۶۳ ساله متولد سراب، فوق تخصص قرنیه چشم و استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است.

او در دوران وزارت بهداشت طریقت منفرد، معاون آموزشی و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارتخانه بود.

عین اللهی حالا با کسب رأی اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی، عهده دار وزارتخانه‌ای شده است که در مقطع کنونی از حساسیت خاصی برخوردار شده و دلیل آن نیز شرایط کرونایی است که از اسفند ۹۸ تاکنون، کشور درگیر آن شده است.

متأسفانه پیک پنجم کرونا به دلیل غالب شدن ویروس دلتا، طولانی‌تر از پیک‌های قبلی شده و موارد ابتلاء و مرگ و میر آن نیز به شکل فاجعه باری افزایش یافته است. به طوری که بیشترین مرگ و میرهای روزانه کرونایی در مرداد ۱۴۰۰ اتفاق افتاده است.

به نظر می‌رسد که مهم‌ترین مأموریت عین اللهی در بدو ورود به وزارت بهداشت، تغییرات در رأس معاونان وزارتخانه خواهد بود و شاید به دلیل شرایط بحرانی کرونا، بخواهد چند صباحی با تیم نمکی ادامه داد.

وقتی سعید نمکی بر مسند وزارت بهداشت قرار گرفت، همگان انتظار داشتند که معاونان وزارتخانه تغییر کنند و چهره‌های جدیدی برای معاونت‌های بهداشت، درمان، آموزش، تحقیقات و…، معرفی شوند. اما نمکی تصمیم گرفت تغییر اصلی را با رئیس سازمان غذا و دارو و البته رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارتخانه آغاز کند. البته بعدها، تغییراتی در وزارت بهداشت صورت گرفت.

حالا معلوم نیست که عین اللهی تا چه اندازه به تیم کنونی وزارت بهداشت اعتماد خواهد داشت که بتواند با همین تیم ادامه دهد.

در عین حال، به نظر می‌رسد وزیر بهداشت، مأموریت سخت‌تری داشته باشد و آن، کنترل بیماری کرونا است که کم کم در حال تبدیل شدن به فاجعه است و اگر دیر بجنبیم، شاید روزهای تلخ‌تری را ببینیم.

بنابراین، عین اللهی همان طور که در روز دفاع از برنامه‌های خود در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد، مقابله با کرونا در اولویت کار او قرار خواهد داشت.

وی در آن روز خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت که من خودم دشواری‌های بیماری کرونا را با پوست و گوشتم لمس کرده‌ام. در اسفند ۹۸ مرگ را به چشمان خودم دیدم و می‌دیدم کادر درمان برای زنده ماندنم تلاش می‌کردند و غیر از آن چیزی به خاطر ندارم.

وی افزود: در آن شب‌ها و روزهای سخت بیماری، خداوند کمک کرد تا بار دیگر به میدان دفاع از سلامت بازگردم و اجازه ندهم پرچم مدافعان سلامت بر زمین بیافتد.

عین اللهی گفت: اکنون در کارزار مبارزه با کرونا تا پای جان خواهم ایستاد.

وی افزود: بر این باورم که وزیر بهداشت باید کنار مردم بایستد و برای سلامت آنان خود را به آب و آتش بزند.

عین اللهی گفت: بهبودی بیماران باید فارغ از دغدغه‌های مالی در اولویت برنامه‌های وزیر بهداشت باشد.

وی افزود: برای سلامت مردم نمی‌توان معطل تصمیم گیری ها بود. در واقع سلامت مردم نباید به تأخیر بیافتد.

عین الهی گفت: کدام پدری را دیده‌اید برای سلامت فرزندانش لفاظی کند. سلامت مردم خط قرمز ما است.

وی با بیان این مطلب که ما می‌توانیم بر این ویروس منحوس غلبه کنیم، افزود: کرونا موضوعی تک بعدی نیست و سال‌ها است در این عرصه حضور داشته‌ام و جهاد سلامت را در سنگر وزارت بهداشت ادامه می‌دهم.

عین اللهی در ادامه به برنامه‌های خود اشاره کرد و گفت: اولین و مهم‌ترین موضوع، بیماری کرونا است.

وی با عنوان این مطلب که کرونا در سه بخش باید مدیریت شود، به برنامه واکسیناسیون اشاره کرد و افزود: در دنیا ثابت شده که مهم‌ترین عامل پیشگیری از کرونا، واکسیناسیون است.

عین اللهی با اشاره به اینکه باید ۱۲۰ میلیون دوز واکسن برای جمعیت هدف بالای ۱۸ سال تأمین کنیم، گفت: تولید داخل نمی‌تواند ۹۸ میلیون دوز واکسن را برای تکمیل واکسیناسیون تأمین کند و لازم است از طریق واردات حتی توسط بخش غیر دولتی، واکسن را تأمین کنیم.

وی افزود: تا پایان بهمن ۱۴۰۰ برنامه واکسیناسیون جمعیت هدف انجام خواهد شد.

چنین اظهاراتی قبل از کسب رأی اعتماد، نشان از این واقعیت دارد که عین اللهی می‌دانست اگر وزیر بهداشت شود، باید تمام فکر و ذکر خودش را برای مقابله با کرونا صرف کند. زیرا، در شرایط کنونی هیچ موضوعی مهم‌تر از کرونا نیست و اگر نتواند بر این ویروس غلبه کند، قطعاً فرصتی برای اجرای سایر برنامه‌های حوزه سلامت نخواهد داشت.

حالا عین اللهی به عنوان سومین وزیر چشم پزشک وزارتخانه‌ای که متولی سلامت جامعه است، می‌بایست روزهای سخت و دشوار کرونایی را تجربه کند.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.