تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۷
کد خبر : 2057

ماجرای ندادن ویزا به داور مسابقه کارتون از سوی سفارت صربستان

ماجرای ندادن ویزا به داور مسابقه کارتون از سوی سفارت صربستان

سیدمسعود شجاعی طباطبایی هنرمند کاریکاتوریست با بیان اینکه به عنوان داور و رئیس هیأت داوران بیست‌ویکمین دوسالانه بین المللی کارتون ضد جنگ دعوت به حضور در کشور صربستان شده است، به خبرنگار مهر گفت: به عنوان رئیس هیأت داوران بیست‌ و یکمین دوسالانه بین المللی کارتون ضد جنگ به شکل حضوری به کشور صربستان دعوت

سیدمسعود شجاعی طباطبایی هنرمند کاریکاتوریست با بیان اینکه به عنوان داور و رئیس هیأت داوران بیست‌ویکمین دوسالانه بین المللی کارتون ضد جنگ دعوت به حضور در کشور صربستان شده است، به خبرنگار مهر گفت: به عنوان رئیس هیأت داوران بیست‌ و یکمین دوسالانه بین المللی کارتون ضد جنگ به شکل حضوری به کشور صربستان دعوت شده بودم اما در نهایت تعجب، سفارت صربستان اعلام کرد هیچ شانسی برای گرفتن ویزا ندارم.

وی بیان کرد: این در حالی بود که من به صربستان برای داوری مسابقه کارتون دعوت شدم و بلیت هم برایم فرستاده بودند. تمامی مراحل دریافت ویزا را گذرانده بودم و مدارکم از ۲۶ جولای کامل شده و امروز قرار بود کارهای نهایی صورت بگیرد؛ حتی جزئیات حساب بانکی، استعلام‌های مالی و دستمزدی و کاری و پرینت از موجودی حساب را نیز برای تکمیل مدارک به آنها تحویل دادم.

شجاعی طباطبایی اظهار کرد: برخورد و رفتار کارمندان سفارت صربستان در ایران، امروز بسیار بد بود و وقتی علت را جویا شدم، توضیحی ندادند و حتی نه حاضر شدند این مساله را برای من بنویسند و نه حتی اجازه دادند که به داخل سفارت بروم.

وی گفت: برای من عزت یک ایرانی از هر چیز دیگری با ارزش‌تر است و البته به دلایل سیاسی در ارتباط با بحث هولوکاست انتظار این مساله را داشتم. به دوسالانه کارتون ضدجنگ نیز اعلام کردم که به صورت غیرحضوری در خدمت آنها خواهم بود.

به گفته شجاعی طباطبایی، داوری این مسابقه در روزهای ۲۱ و ۲۲ آگوست یا روزهای ۳۰ و ۳۱ مرداد در شهر کراگوجواچ (که بعد از جنگ جهانی دوم این شهر به عنوان نماد جنگ معرفی شد و در روز اختتامیه یا اهدای جوایز سفرای ۲۰ کشور دنیا در آنجا جمع می‌شوند و در کنار بنای یادبود بزرگی در مرکز این شهر مراسمی برپا می‌کنند) برگزار می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.