تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۸
کد خبر : 10114

مأموریت های ۶ برابری اورژانس تهران در پیک های کرونا

مأموریت های ۶ برابری اورژانس تهران در پیک های کرونا

دکتر یحیی صالح طبری در گفت و گو با ایسنا، در خصوص ماموریت ها و عملیاتی های اورژانس تهران قبل و بعد از شیوع ویروس کرونا، گفت:‌ زمان قبل از کرونا، یعنی حدودا آبان ماه سال ۹۸ روزانه هفت هزار و ۲۰۰ تماس داشتیم اما بعد از کرونا و حتی در تیر ماه سال ۱۴۰۰ روزانه

دکتر یحیی صالح طبری در گفت و گو با ایسنا، در خصوص ماموریت ها و عملیاتی های اورژانس تهران قبل و بعد از شیوع ویروس کرونا، گفت:‌ زمان قبل از کرونا، یعنی حدودا آبان ماه سال ۹۸ روزانه هفت هزار و ۲۰۰ تماس داشتیم اما بعد از کرونا و حتی در تیر ماه سال ۱۴۰۰ روزانه تا ۲۰ هزار تماس داشتیم. 

وی ادامه داد: تماس ها نزدیک به سه برابر شده بود و ماموریت های اورژانس نیز نسبت به همین میزان افزایش یافته بود. 

وی افزود: در حال حاضر روزی ۷ هزار و ۵۰۰ تا ۸ هزار تماس داریم که به نسبت تیر و مرداد ماه سال جاری زمان پیک کرونا، در حال حاضر خوشبختانه آمار ماموریت بسیار کمتر شده است. در اوج کرونا تقریبا تماس ها شش برابر شده بود. فعلا ماموریت ها هم کاهش پیدا کرده که امیدواریم در این وضعیت باقی بماند. 

طبری گفت: به نسبت جمعیتمان در اورژانس های کشور بیشترین تعداد شهید مدافع سلامت را داشتیم. تکنسین های اورژانس وارد خانه فردی می شوند که از شرایطش اطلاعی ندارند، مشخص نیست مددجو مبتلا به کووید است یا خیر و با این حال باید به افراد خدمات ارائه کنند. 

سرپرست مرکز اورژانس تهران اظهار کرد:‌ تکنسین های اورژانس در صحنه تصادف خدمات ارائه می کنند در حالی که از بیماری های مددجو مطلع نیستند؛ پس تکنسین در معرض انواع خطرات است اما باکی از این خطرات ندارد چرا که هدف نهایی اش نجات جان انسان هاست. 

طبری با بیان اینکه طرح شهید سلیمانی طرحی ضربتی بود که بتوانیم به بیماران کرونا خدمات ارائه کنیم گفت:‌ زمانی که پیک کرونا اتفاق می افتاد بیمارستان ها به نوعی قفل می شد. زمانی که بیمار مبتلا به کووید فقط نیاز به مراقبت های درمانی داشت و نیاز به دریافت خدمات ویژه نبود، بیماران، مراقبت های بهداشتی را از طریق طرح شهید سلیمانی دریافت می کردند. 

وی افزود: در حال حاضر دلیل اینکه طرح شهید سلیمانی مطرح نمی شود این است که از پیک خارج شده‌ایم. 

انتهای پیام 

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.