تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱ دی ۱۴۰۰ - ۳:۳۳
کد خبر : 10789

لیگی که “برتر” نیست

لیگی که “برتر” نیست

به گزارش ایسنا، این یک واقعیت است که تیم‌های لیگ برتری فوتبال ایران اختلاف فنی چندانی با هم ندارند و به همین دلیل نتایج بازی‌ها عمدتا با حداقل گل تعیین می‌شود و در اکثر مواقع شاهد نتایجی مانند تساوی‌های بدون گل هستیم. حتی قهرمان‌های فصول گذشته هم میانگین گل چندان بالایی نداشته‌اند و اختلاف در

به گزارش ایسنا، این یک واقعیت است که تیم‌های لیگ برتری فوتبال ایران اختلاف فنی چندانی با هم ندارند و به همین دلیل نتایج بازی‌ها عمدتا با حداقل گل تعیین می‌شود و در اکثر مواقع شاهد نتایجی مانند تساوی‌های بدون گل هستیم. حتی قهرمان‌های فصول گذشته هم میانگین گل چندان بالایی نداشته‌اند و اختلاف در حدی نبوده که یک تیم بتواند نیم یا دو سوم بازی‌های خود را با اختلاف بیش‌تر از دو گل به اتمام برساند.

پیروزی‌های با اختلاف یک گل، شایع‌ترین نوع پیروزی در لیگ برتر ایران است که مربیان لیگ برتری از جمله یحیی گل‌محمدی یا محرم نویدکیا و سایر اهالی فوتبال بارها تاکید کرده‌اند که اختلاف بین تیم صدرنشین و قعرنشین لیگ از حیث مباحث فنی چندان زیاد نیست. در واقع از دیدگاه مربیان و کارشناسان، اختلاف موجود به اجرای برخی جزییات توسط چند بازیکن با کیفیت و همین‌طور به بحث تجربه و اعتماد به نفس باز می‌گردد.

رسول خطیبی، سرمربی آلومینیوم اراک که تیمش در این فصل در حد و اندازه‌های یک مدعی قهرمانی ظاهر شده، درباره علت این اتفاق می‌گوید: “تمام تیم‌های لیگ‌ برتری به غیر از یکی از تیم‌ها که در پایین جدول است (تیم شهرخودرو مشهد)، خوب و باکیفیت هستند و از نظر فنی تفاوتی ندارند”.

علیرضا منصوریان، سرمربی کنونی صنعت نفت آبادان هم اخیرا در ارتباط با این موضوع صحبت کرده است: ” تیم‌های لیگ برتر در یک سطح هستند و هیچ  تیمی برتر از دیگر تیم‌ها نیست و تنها تفاوت بین تیم‌های ایرانی بضاعت مالی آن‌هاست”.

کاهش اختلاف فنی تیم‌های لیگ برتری در فصول اخیر، در بین لیگ‌های برتر و لیگ دسته یک هم ظاهر شده است. مسابقات جام حذفی در شرایطی برگزار شد که اکثر تیم‌های لیگ برتری به زحمت و با اختلاف اندکی توانستند رقیبان خود را از پیش‌رو بردارند و خبری از گل‌های پرتعداد و شکست‌های سنگین رقیبان دسته یکی نبود.

نگاهی به نتایج بازی‌های برگزار شده گواهی بر این است که فقط یک یا دو تیم با اختلاف دو گل به پیروزی رسیده‌اند:

شاهین بوشهر (لیگ یک) صفر – نفت مسجد سلیمان صفر/  (پیروزی نفت در ضربات پنالتی)

سپاهان یک – ستارگان اورکی اسلام شهر (لیگ دو) صفر

شهرخودرو ۲- استقلال ملاثانی (لیگ یک) یک

استقلال یک – نود ارومیه (لیگ دو) یک/ (پیروزی استقلال در ضربات پنالتی)

پیکان یک – قشقایی (لیگ یک) صفر

آرمان گهر (لیگ یک) صفر – نساجی یک

گل گهر ۴ – شهرداری آستارا (لیگ یک) یک

ذوب آهن ۳ – رایکا (لیگ یک) صفر

فولاد ۳ – شهرداری نوشهر (لیگ دو) صفر

صنعت نفت ۳ – شمس آذر قزوین (لیگ یک) یک

خلیج فارس ماهشهر (لیگ دو) یک – هوادار صفر

پرسپولیس ۴ – ویستا توربین (لیگ یک) صفر

همانطور که از بازی‌های برگزار شده مشخص است، به جز چند تیم اندک، مابقی بازی‌ها در نهایت با یک گل به اتمام رسیده است. یحیی گل‌محمدی، سرمربی پرسپولیس هم اعتقاد دارد اختلاف میان تیم‌ها کاهش پیدا کرده است. او می گوید: “این‌ بازی‌ها سخت است و تیم حریف معمولا فشرده دفاع می‌کند که این کار را سخت می‌کند. در هر صورت اختلاف تیم‌ها باهم بسیار کم شده است و این کار تیم‌ها را سخت می‌کند”.

حتی در فصول اخیر لیگ برتر هم دیگر خبری از صعودهای آسانسوری تیم‌های دسته یکی نیست. در حالی که در گذشته اغلب تیم‌های لیگ یکی در اولین فصل حضورشان در مسابقات لیگ برتر به مشکل می‌خوردند و به لیگ یک سقوط می‌کردند اما با کاهش اختلاف تیم‌ها، معمولا تیم‌های لیگ یکی در اولین فصل‌شان چه بسا در بین تیم‌های نیمه نخست جدول هم قرار بگیرند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.